Hansen's Mr2 turbo

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Användarvisningsbild
Hansen
Inlägg: 492
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:39:22
Bilmodell: Mr2- Turbo
Årsmodell: 1991
PostOrt: Järvsö
Land (Country): Sweden
Ort: Järvsö

Re: Hansen's Mr2 turbo

Inlägg av Hansen » tis 09 sep 2014, 15:56:53

KACE80 skrev:Ser fint ut som vanligt i ditt motorrum!
Och jäklar i mig vilken fin färg på ventilkåpan du har, proffsigt och precis den färgen jag skulle vilja ha på min.
Gjorde du det själv?
Har du en färgkod på den färgen så tar jag den gärna :)

Blev dock lite fundersam över ditt luftfilter, suger inte den en jäkla massa varmluft där?

Anton
Tack! det är en toyota färg som heter 8T7 ;)
Ja jag hade en liten tankevurpa när jag byggde grenröret, så då vart det ingen plats för luftfiltret =)
Andreas Hansen
Toyota Mr2 Turbo-91
356Bhp/393Nm runt 400hk i motorn
11,91s@189km/h 402m
7,68s@150km/h 201m
http://www.toyotaklubben.se/viewtopic.php?t=25308Början på Projektet
http://toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=218 Fortsättning på Projektet
http://www.garaget.org/hansen

Toyspeed
Inlägg: 852
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 11:05:39
Bilmodell: Toyota MR2 Turbo
Årsmodell: 91
PostOrt: Växjö
Land (Country): Sverige

Re: Hansen's Mr2 turbo

Inlägg av Toyspeed » tis 09 sep 2014, 16:08:19

Finns de verkligen ingen plats att svetsa ihop ett alurör och dra ner under icn och ut i hålet där?

Användarvisningsbild
Hansen
Inlägg: 492
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:39:22
Bilmodell: Mr2- Turbo
Årsmodell: 1991
PostOrt: Järvsö
Land (Country): Sweden
Ort: Järvsö

Re: Hansen's Mr2 turbo

Inlägg av Hansen » tis 09 sep 2014, 19:24:04

Toyspeed skrev:Finns de verkligen ingen plats att svetsa ihop ett alurör och dra ner under icn och ut i hålet där?
Nä jag har vridit å vänt, men hittar ingen bättre lösning än det jag har nu :(
Andreas Hansen
Toyota Mr2 Turbo-91
356Bhp/393Nm runt 400hk i motorn
11,91s@189km/h 402m
7,68s@150km/h 201m
http://www.toyotaklubben.se/viewtopic.php?t=25308Början på Projektet
http://toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=218 Fortsättning på Projektet
http://www.garaget.org/hansen

Toyspeed
Inlägg: 852
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 11:05:39
Bilmodell: Toyota MR2 Turbo
Årsmodell: 91
PostOrt: Växjö
Land (Country): Sverige

Re: Hansen's Mr2 turbo

Inlägg av Toyspeed » ons 10 sep 2014, 08:07:31

Lite konstigt ändå. Jag menar jag har ett 4" alurör som går under min vattenic som är placerad på samma ställe.
Men jag har gjort tryckrören lite annorlunda iofs.

Användarvisningsbild
Hansen
Inlägg: 492
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:39:22
Bilmodell: Mr2- Turbo
Årsmodell: 1991
PostOrt: Järvsö
Land (Country): Sweden
Ort: Järvsö

Re: Hansen's Mr2 turbo

Inlägg av Hansen » ons 10 sep 2014, 09:14:19

Toyspeed skrev:Lite konstigt ändå. Jag menar jag har ett 4" alurör som går under min vattenic som är placerad på samma ställe.
Men jag har gjort tryckrören lite annorlunda iofs.
Ja det hade nog gått om turbon satt längre ner och inte så nära :) och nu sitter bränslefiltrerna där under :)
Andreas Hansen
Toyota Mr2 Turbo-91
356Bhp/393Nm runt 400hk i motorn
11,91s@189km/h 402m
7,68s@150km/h 201m
http://www.toyotaklubben.se/viewtopic.php?t=25308Början på Projektet
http://toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=218 Fortsättning på Projektet
http://www.garaget.org/hansen

Toyspeed
Inlägg: 852
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 11:05:39
Bilmodell: Toyota MR2 Turbo
Årsmodell: 91
PostOrt: Växjö
Land (Country): Sverige

Re: Hansen's Mr2 turbo

Inlägg av Toyspeed » ons 10 sep 2014, 09:41:05

Okej, Känns som du kanske ska ta en titt på det i vinter då. Rensa bort allt som är under icn. Dock är det ju inte optimalt att ha ett rör heller med en rejäl S-böj precis innan turbon
Kommer bli turbulens.. Kanske bäst om du bygger en avskärmande plåt mot grenrör och downpipe och sen leder upp luft underifrån.
Då kommer det iallafall kyla bra när bilen rör på sig

Skriv svar