Pranksters 165'a

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
grusmacka
Inlägg: 168
Blev medlem: ons 18 aug 2010, 14:00:29
Bilmodell: Celica GT-Four

Re: Pranksters 165'a

Inlägg av grusmacka »

Det va en tjusig placering av strömbrytaren! :thumbup:
Prankster
Pay User
Inlägg: 132
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 14:22:30
Bilmodell: Mr2 gtu
Årsmodell: 1991
PostOrt: Karlskoga
Land (Country): Sverige
Ort: Karlskoga

Re: Pranksters 165'a

Inlägg av Prankster »

Tackar! Gillar att pilla runt med massa speciallösningar (vilket oftast bara kostar onödig tid o ändå får göras om tillslut iaf.....)

Har pillat ihop lite annat mök som ni stackar som råkade klicka in på den här tråden nu för förfaras över;

Byggde om spakstället som satt i den röda celican, vilket hade grymt korta läget så de behövdes nästan en längre spak för att få ett någosånär vettigt utväxlings förhållande på den, så de löstes så här;

Bild

Guld är ju den "blingigaste" färgen av dom alla.. de HAR jag sett på MTV, jag lovar!

Lite skillnad mot original;
Bild

Otroligt nog så passade de i bilen oxå på första försöket (jag vet, vart precis lika förvånad sj, inte som vanligt när jag gör nått direkt)!
Bild


Sen vart jag ju även tvungen att få en ny ratt i Camry'n, så monterade i ratten jag hade i den röda (passade oxå på första!) så fick camryn kramgo celica kringla :thumbup:
Bild


Även putsat upp motorrummet en smula o fått i chatchtank för vevhusvent (en (låtsas)kaka till den som vet vilket fäste som återanvändes), blir bra när motorn ska i sen;
Bild


Så pysslet fortsätter, långsamt o jävligt osäkert... har idag lämnat iväg mallar för att få flänsar tillskurna för turbobyte, får ju inte tag på nån vettig ct26'a, så hänger nog dit ett smidigare saab (jag vet, jag vet, shame on me) agg, en t25'a, istället. Är ju god för 260hk på 2.0liters saab (nu svor jag igen) motorer, så borde räcka för mina planer. Bättre respons oxå med ett sånt kanske, kan ju alltid vara trevligt!

Tack för mig denna gång!
Varför vara som alla andra, när det är så roligt att vara sig själv?
Användarens profilbild
Jonex
Inlägg: 553
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:56:18
Bilmodell: Celica GT-Four st165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Smedjebacken
Land (Country): Swe
Ort: Smb, Dalarna

Re: Pranksters 165'a

Inlägg av Jonex »

Det är fästet till Kolkanistern som du använt. Den har jag fundrat mycket på om den verkligen behövs men på min bil sitter den kvar.

The cookie is mine ! :lol:
Min St165, projektet går sakta vidare http://www.toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=71
Prankster
Pay User
Inlägg: 132
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 14:22:30
Bilmodell: Mr2 gtu
Årsmodell: 1991
PostOrt: Karlskoga
Land (Country): Sverige
Ort: Karlskoga

Re: Pranksters 165'a

Inlägg av Prankster »

Helt rätt! en cookie till Jonex! tyckte den verka onödig, drog slangen rakt ut i hjulhuset direkt istället.

Har egentligen massa bilder o slänga upp, lyckats pilla dit t25'an o.s.v... men orkar inte ladda upp dom nu.. Men de drar ihop sig, i helgen ska vi se om motorn kan tänkas vilja passa i motorrummet... sen äre bara tryckrör kvar och inredning och allt annat pyssel och allt som jag glömt o.s.v....
Varför vara som alla andra, när det är så roligt att vara sig själv?
Prankster
Pay User
Inlägg: 132
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 14:22:30
Bilmodell: Mr2 gtu
Årsmodell: 1991
PostOrt: Karlskoga
Land (Country): Sverige
Ort: Karlskoga

Re: Pranksters 165'a

Inlägg av Prankster »

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Här kommer lite "utlovade" bilder.. ni får fortsatt ursäkta kvaliten, mobilkamera... har fler bilder oxå, men dom får ni vänta nåra minuter till på....
Varför vara som alla andra, när det är så roligt att vara sig själv?
Användarens profilbild
Hannes
Inlägg: 163
Blev medlem: sön 17 okt 2010, 19:14:01
Bilmodell: MR2 Turbo Gen2
Årsmodell: 1995
PostOrt: Växjö
Land (Country): Sverige

Re: Pranksters 165'a

Inlägg av Hannes »

Jag är sjukt svag för svarta bilar me vita fälgar :thumbup:
MR2 Turbo Gen2 1995. 3S-GTE Gen3 @ E85 @ 1,5 bar.
Prankster
Pay User
Inlägg: 132
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 14:22:30
Bilmodell: Mr2 gtu
Årsmodell: 1991
PostOrt: Karlskoga
Land (Country): Sverige
Ort: Karlskoga

Re: Pranksters 165'a

Inlägg av Prankster »

Mer bilder! dålig på att uppdatera, men det händer mer än vad som syns här....

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Fattas "bara" tryckrör och DP innan provstart... o hitta all el jag glömt koppla in....
Varför vara som alla andra, när det är så roligt att vara sig själv?
Prankster
Pay User
Inlägg: 132
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 14:22:30
Bilmodell: Mr2 gtu
Årsmodell: 1991
PostOrt: Karlskoga
Land (Country): Sverige
Ort: Karlskoga

Re: Pranksters 165'a

Inlägg av Prankster »

Mer bilder!

Först värmer vi upp med bilder på nya vingen, mycket najs tycker jag, vad ni tycker vet jag inte, o helt ärligt, så bryr jag mig bara marginellt om de;)

Bild

Bild

Bild

Och japp, det är en toyota motorsport dekal jag filat spår för längst bak på vingen, i sann TTE anda!


Sen fortsätter vi med lite annat mysig.. värmde min frusna själ me lite svetsande, byggde DP o fick ju trolla fram ett lambda fäste lite raskt på en lunch;

Bild

Oså vart de lite söndagspill, vart ju tvungen att få ena änden på turbon att passa med en annan ände på avgasröret, vart lite trixigt. Men det gick vägen det med! Edit: det är ok att skratta åt svetsarna, det har jag redan gjort!

Bild

Tur man har ett par katalysatorer liggandes, så man kan få fina flänsar iaf!

To be continued.......
Varför vara som alla andra, när det är så roligt att vara sig själv?
Prankster
Pay User
Inlägg: 132
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 14:22:30
Bilmodell: Mr2 gtu
Årsmodell: 1991
PostOrt: Karlskoga
Land (Country): Sverige
Ort: Karlskoga

Re: Pranksters 165'a

Inlägg av Prankster »

Fortsättning;

Gjort iordning fästen för lådans oljekylare o IC'n.. tog ett tag o få till texten på den, kändes fruktat nödvändigt när den ändå inte kommer synas, men ser ju ballt ut på bild!

Bild

Bild
Varför vara som alla andra, när det är så roligt att vara sig själv?
Användarens profilbild
Jonex
Inlägg: 553
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:56:18
Bilmodell: Celica GT-Four st165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Smedjebacken
Land (Country): Swe
Ort: Smb, Dalarna

Re: Pranksters 165'a

Inlägg av Jonex »

Ser jävligt bra ut , gasa på nu så du får ut den på vägarna ;)
Min St165, projektet går sakta vidare http://www.toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=71
Skriv svar