Mr2 Gti + Camry V6 = Mv6 [FILM]
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
-
- Inlägg: 368
- Blev medlem: tis 03 mar 2009, 13:29:37
- Bilmodell: Corolla T-sport
- Årsmodell: 2002
Re: Mr2 Gti + Camry V6 = Mv6 [FILM]
Tänk bara på att bra kylning av bromsarna ofta är bättre än större bromsar på bana
Oftast räcker orginalbromsar för att låsa hjulen och mer än så går inte att bromsa. Då är det bara att se till att de inte överhettar på bana. Det fixar man med bra belägg och kylning.
Många slänger på stora feta bromsar som helt enkelt ändrar balansen i bilen vid inbromsning (om man inte har bromsvåg och kan justera in det igen), med resultat att det ser snyggt ut men faktiskt är sämre vid körning.
Oftast räcker orginalbromsar för att låsa hjulen och mer än så går inte att bromsa. Då är det bara att se till att de inte överhettar på bana. Det fixar man med bra belägg och kylning.
Många slänger på stora feta bromsar som helt enkelt ändrar balansen i bilen vid inbromsning (om man inte har bromsvåg och kan justera in det igen), med resultat att det ser snyggt ut men faktiskt är sämre vid körning.
- KelMer
- Inlägg: 755
- Blev medlem: sön 17 maj 2009, 17:17:51
- Bilmodell: Mr2 Mkll V6
- Årsmodell: 1992
- PostOrt: Piteå
- Land (Country): Sverige
- Ort: Piteå födelseplatsen för sveriges första inreggade Mr2 V6
Re: Mr2 Gti + Camry V6 = Mv6 [FILM]
Låter vettigt, vad har du för förslag ang kylningenRastaman skrev:Tänk bara på att bra kylning av bromsarna ofta är bättre än större bromsar på bana
Oftast räcker orginalbromsar för att låsa hjulen och mer än så går inte att bromsa. Då är det bara att se till att de inte överhettar på bana. Det fixar man med bra belägg och kylning.
Många slänger på stora feta bromsar som helt enkelt ändrar balansen i bilen vid inbromsning (om man inte har bromsvåg och kan justera in det igen), med resultat att det ser snyggt ut men faktiskt är sämre vid körning.
vilka beläg ska man sattsa på, som både funkar både på gatan o bana?
jag kör med green stuff nu!
/Christian N
0733966737
Toyota Mr2 Mkll gen2 N/a Mv6:an *Kör*
Toyota Avensis -05 Aut, Stora GPS:en Familjeracen? *Kör*
Toyota Camry -93 V6 Delar Säljes *Skrotad*
Toyota Starlet KP62 *Rulland chassi*
BIMMER 328i -96 m 325:ans insug Vinterräsen *Såld*
Audi S6 C4 2,2T -94 Quattro "nya" Vinterräsern *Kör*
Friskt vågat, Hälften vunnet
0733966737
Toyota Mr2 Mkll gen2 N/a Mv6:an *Kör*
Toyota Avensis -05 Aut, Stora GPS:en Familjeracen? *Kör*
Toyota Camry -93 V6 Delar Säljes *Skrotad*
Toyota Starlet KP62 *Rulland chassi*
BIMMER 328i -96 m 325:ans insug Vinterräsen *Såld*
Audi S6 C4 2,2T -94 Quattro "nya" Vinterräsern *Kör*
Friskt vågat, Hälften vunnet
-
- Inlägg: 368
- Blev medlem: tis 03 mar 2009, 13:29:37
- Bilmodell: Corolla T-sport
- Årsmodell: 2002
Re: Mr2 Gti + Camry V6 = Mv6 [FILM]
Bästa tips angående kylning är att ta luft från fronten och leda den med slangar till bromsarna. Har man inga hål i fronten så plocka bort dimljusen
Kylluften skall komma "i mitten" på skivan så den kan jobba ut genom ventilationen som designat, kan dock vara halvjobbigt att få det bra och snyggt.
Belägg så kör jag själv på red stuff, funkar kanon på gatan och håller mycket bättre än mina original på banan. Men om man kör mycket på bana och med effektstarkare bil så är inte EBC några jättebra grejer.
Belägg som är vanliga bland de riktiga banrävarna är väl Carbotech och Pagid, ingen riktig koll på vad de har för grejer till mr2 men kan vara värt att kolla upp iaf.
Kylluften skall komma "i mitten" på skivan så den kan jobba ut genom ventilationen som designat, kan dock vara halvjobbigt att få det bra och snyggt.
Belägg så kör jag själv på red stuff, funkar kanon på gatan och håller mycket bättre än mina original på banan. Men om man kör mycket på bana och med effektstarkare bil så är inte EBC några jättebra grejer.
Belägg som är vanliga bland de riktiga banrävarna är väl Carbotech och Pagid, ingen riktig koll på vad de har för grejer till mr2 men kan vara värt att kolla upp iaf.
- martenheller
- Inlägg: 686
- Blev medlem: ons 22 sep 2010, 17:07:46
- Bilmodell: Toyota Mr2 Gt-S
- Årsmodell: 95
- PostOrt: Hällekis
- Land (Country): Sverige
- Ort: Kinnekulle
Re: Mr2 Gti + Camry V6 = Mv6 [FILM]
Jag körde EBC Yellowstuff på min svarta, det fungerade riktigt fint på både gata och bana.
Rekommenderas starkt, köpte dessa på Mekonomen.
Nu på min vita turbo ska jag faktiskt pröva Bromsmannen.se "sportbromsbelägg" (kommer köpa komplett kit av honom med slitsade skivor samt belägg både fram/bak).
Fan vad snygg bilen din skulle vara med Border front och sidokjolar förresten .
Rekommenderas starkt, köpte dessa på Mekonomen.
Nu på min vita turbo ska jag faktiskt pröva Bromsmannen.se "sportbromsbelägg" (kommer köpa komplett kit av honom med slitsade skivor samt belägg både fram/bak).
Fan vad snygg bilen din skulle vara med Border front och sidokjolar förresten .
- KelMer
- Inlägg: 755
- Blev medlem: sön 17 maj 2009, 17:17:51
- Bilmodell: Mr2 Mkll V6
- Årsmodell: 1992
- PostOrt: Piteå
- Land (Country): Sverige
- Ort: Piteå födelseplatsen för sveriges första inreggade Mr2 V6
Re: Mr2 Gti + Camry V6 = Mv6 [FILM]
Idag så kom det ett paket, Jiiippi...mina spacers, 25mm bak o 15mm fram. Ser riktigt bra ut i kvaliten. Köpdes på j-spec.se
Nu är faktiskt "scoopen" klara o monterade, blev riktigt bra enligt mig å med tanke på att de var första gången jag prova
Ja, jag har oxå sett rosten på tröskeln
Och så pillade jag på lite med kolfibervinylen...
Sen så är det faktist så att jag har en liten förkärlek till dekaler, konstigt med tanke på att jag brukar föredra "cleant" utseende...
Denna kommer nog att tas bort, skulle vara som en liten hyllning åt Ae 86:an
Nu är faktiskt "scoopen" klara o monterade, blev riktigt bra enligt mig å med tanke på att de var första gången jag prova
Ja, jag har oxå sett rosten på tröskeln
Och så pillade jag på lite med kolfibervinylen...
Sen så är det faktist så att jag har en liten förkärlek till dekaler, konstigt med tanke på att jag brukar föredra "cleant" utseende...
Denna kommer nog att tas bort, skulle vara som en liten hyllning åt Ae 86:an
/Christian N
0733966737
Toyota Mr2 Mkll gen2 N/a Mv6:an *Kör*
Toyota Avensis -05 Aut, Stora GPS:en Familjeracen? *Kör*
Toyota Camry -93 V6 Delar Säljes *Skrotad*
Toyota Starlet KP62 *Rulland chassi*
BIMMER 328i -96 m 325:ans insug Vinterräsen *Såld*
Audi S6 C4 2,2T -94 Quattro "nya" Vinterräsern *Kör*
Friskt vågat, Hälften vunnet
0733966737
Toyota Mr2 Mkll gen2 N/a Mv6:an *Kör*
Toyota Avensis -05 Aut, Stora GPS:en Familjeracen? *Kör*
Toyota Camry -93 V6 Delar Säljes *Skrotad*
Toyota Starlet KP62 *Rulland chassi*
BIMMER 328i -96 m 325:ans insug Vinterräsen *Såld*
Audi S6 C4 2,2T -94 Quattro "nya" Vinterräsern *Kör*
Friskt vågat, Hälften vunnet
-
- Inlägg: 1087
- Blev medlem: mån 02 mar 2009, 06:50:03
- Bilmodell: Corolla -73
- Årsmodell: 1973
- PostOrt: Luleå
- Land (Country): Sweden
Re: Mr2 Gti + Camry V6 = Mv6 [FILM]
Sedär, jag trodde att du gav upp med folien? På bild ser det jättebra ut! Nöjd?
Å luftintagen blev åxå fina!
Å luftintagen blev åxå fina!
Projekt: Corolla -73 Ke20 med Saab B234L
- KelMer
- Inlägg: 755
- Blev medlem: sön 17 maj 2009, 17:17:51
- Bilmodell: Mr2 Mkll V6
- Årsmodell: 1992
- PostOrt: Piteå
- Land (Country): Sverige
- Ort: Piteå födelseplatsen för sveriges första inreggade Mr2 V6
Re: Mr2 Gti + Camry V6 = Mv6 [FILM]
Tack srylulsrylul skrev:Sedär, jag trodde att du gav upp med folien? På bild ser det jättebra ut! Nöjd?
Å luftintagen blev åxå fina!
Jo det trodde jag oxå ang folien, men jag tänkte att på nåt måste väl jag klara av att använda den på, å det blev faktiskt lättare när man använde sig av en hårfön istället för varmluftpistol, blev lätt alldeles för varmt med pistolen o det resultera i att folien "smälte" tappa strukturen...man lär sig
/Christian N
0733966737
Toyota Mr2 Mkll gen2 N/a Mv6:an *Kör*
Toyota Avensis -05 Aut, Stora GPS:en Familjeracen? *Kör*
Toyota Camry -93 V6 Delar Säljes *Skrotad*
Toyota Starlet KP62 *Rulland chassi*
BIMMER 328i -96 m 325:ans insug Vinterräsen *Såld*
Audi S6 C4 2,2T -94 Quattro "nya" Vinterräsern *Kör*
Friskt vågat, Hälften vunnet
0733966737
Toyota Mr2 Mkll gen2 N/a Mv6:an *Kör*
Toyota Avensis -05 Aut, Stora GPS:en Familjeracen? *Kör*
Toyota Camry -93 V6 Delar Säljes *Skrotad*
Toyota Starlet KP62 *Rulland chassi*
BIMMER 328i -96 m 325:ans insug Vinterräsen *Såld*
Audi S6 C4 2,2T -94 Quattro "nya" Vinterräsern *Kör*
Friskt vågat, Hälften vunnet
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4784
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Mr2 Gti + Camry V6 = Mv6 [FILM]
på ett tidigare jobb hade vi en värmepistol som hade termostat, den använde vi bland annat för att få bort klistermärken från bilar.
(Mest använde man den dock för att färg skulle torka fortare hehe)
Har dock aldrig sett en sån till salu, men jag gissar att dom som folierar bilar också har sådana.
Skulle gärna ha en hemma.
(Mest använde man den dock för att färg skulle torka fortare hehe)
Har dock aldrig sett en sån till salu, men jag gissar att dom som folierar bilar också har sådana.
Skulle gärna ha en hemma.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
-
- Inlägg: 1087
- Blev medlem: mån 02 mar 2009, 06:50:03
- Bilmodell: Corolla -73
- Årsmodell: 1973
- PostOrt: Luleå
- Land (Country): Sweden
Re: Mr2 Gti + Camry V6 = Mv6 [FILM]
Typ en sån här alltså:
Ideal 46-204 Heat Elite Plus Heat Gun LCD Kit
Ideal 46-204 Heat Elite Plus Heat Gun LCD Kit
Projekt: Corolla -73 Ke20 med Saab B234L
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4784
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Mr2 Gti + Camry V6 = Mv6 [FILM]
Nä, den hade analog ratt men typ samma sak ja, vore nice att ha, jag har dock för mej att den vi hade gick ner till typ 50 grader.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se