Celica st182 91'a

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Användarens profilbild
Falk
Inlägg: 196
Blev medlem: fre 22 maj 2009, 22:29:34
Bilmodell: Supra MKIV Twin Turbo Targa
Årsmodell: 1993
PostOrt: Gråbo
Land (Country): Sverige
Kontaktperson: Erik Falk

Re: Celica st182 91'a

Inlägg av Falk »

Jag vill inte säga att det var enkelt, men det va inte svårt heller. men det tog sitt lilla tag.
Jag gjorde så att jag monterade ner sätena och markerade upp alla bitar som sätet var gjort av med siffror. Sedan var det bara att börja sprätta upp det. När jag hade alla bitar för sig ritade jag av det på en ny bit tyg och sydde ihop det igen. Jag fick det ju inte det alls bra första gånger när allt blev skevt och rynkigt men inte värre än att sprätta upp och sy om. Men man skulle nog klara att sy om det på en vecka om man sitter några timmar varje kväll. om man inte ska ha massa konstiga sömmar och namn som jag har på mina säten nu.
Länkar till mitt facebook album där det även finns lite bilder från min växelspaksdamaska som följer samma tema som sätena.
http://www.facebook.com/profile.php?id= ... aid=140803

hoppas det är till hjälp!

//Falk
Erik Falk || 0708-427489
_____________________________________________
http://www.garaget.org/erik_falk
Qungen
Inlägg: 87
Blev medlem: mån 17 aug 2009, 22:59:52
Bilmodell: toyota celica st 182
Årsmodell: 1991
PostOrt: 38240
Land (Country): Sverige
Ort: nybro

Re: Celica st182 91'a

Inlägg av Qungen »

Det såg inte helt fel ut må jag säga :D det blir kanske att man ger sig på det. det börjar flyta på just nu. har jag tur så är oljeläckan bara från påfylningen av olja, min lillebror som gjorde det så. ska bli tvätt på lyft och kolla så det är säkert, får hoppas på att det är så lätt, annars så får jag byta ventilskåpspackningen då det är där det läcker isf. men får se om jag fixar stolarna nu eller i vinter. men snyggt ska det bli iaf :D
drifting is from japan, kränghäng is from sweden
Användarens profilbild
Falk
Inlägg: 196
Blev medlem: fre 22 maj 2009, 22:29:34
Bilmodell: Supra MKIV Twin Turbo Targa
Årsmodell: 1993
PostOrt: Gråbo
Land (Country): Sverige
Kontaktperson: Erik Falk

Re: Celica st182 91'a

Inlägg av Falk »

så du kunde kolla på bilderna, va bra! va lite orolig att det inte skulle funka.

//Falk
Erik Falk || 0708-427489
_____________________________________________
http://www.garaget.org/erik_falk
Qungen
Inlägg: 87
Blev medlem: mån 17 aug 2009, 22:59:52
Bilmodell: toyota celica st 182
Årsmodell: 1991
PostOrt: 38240
Land (Country): Sverige
Ort: nybro

Re: Celica st182 91'a

Inlägg av Qungen »

Det blev lite fix av kaross igår då, det som nu är pålagt är vax/rubbningen, imorgon så ska djupvaxet läggas på. kommer nog glänsa lite iaf :D har även satt på sommardäcken som man ser lite av :D

Bild
Bild
drifting is from japan, kränghäng is from sweden
Qungen
Inlägg: 87
Blev medlem: mån 17 aug 2009, 22:59:52
Bilmodell: toyota celica st 182
Årsmodell: 1991
PostOrt: 38240
Land (Country): Sverige
Ort: nybro

Re: Celica st182 91'a

Inlägg av Qungen »

dom blev vist lite stora :P
drifting is from japan, kränghäng is from sweden
Skriv svar