Caldina GT Four ST 246 Facelift

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Användarens profilbild
alexanderbilar
Inlägg: 48
Blev medlem: lör 12 dec 2009, 21:57:08
Bilmodell: Supra, Corolla CS, Caldina
Årsmodell: 1989
PostOrt: Järna
Ort: Järna
Kontakt:

Caldina GT Four ST 246 Facelift

Inlägg av alexanderbilar »

Äntligen så hittade man nästa bil, och det blev toyota igen efter ett "uppehåll" med peugeot 107 (högerstyrt) och honda Civic type R FK2 (helt ny) som man med är ägare till men nu e man "tebax"och är nu trippel toyota ägare! (snarare 3,5 då 107an är identisk me aygo, liksom kör känslan o allting) Fick tag på en ritkigt fin gt four, med facelift med, nån här som känner till nån annan caldina ST246 i sverige? vet om några få ute i europa, men samtliga är före faceliften. vill ha nånting som typ ingen annan har och som bara den väldigt insatte vet vad det är, och sen sleeper på det ;) 260 hk är inte så illa i en sån här bil
jag körde via torque gt i england, har varit riktigt bra att göra med, bilen blev riktigt prisvärd med, ca 6.300 GBP me extra däcksats o även rosskydds behandling verkar ingå,
Tänkte passa på och fråga ifall nån här har gjort en englnad ("japan") import? jag får ju göra själva uk-sverige importen själv, då jag inte hittade nån vettig svensk importör, nån här som känner till nån bra för lampkonvertering och så?

bilen är en Grade 4, så den ska ju va i riktigt bra skick med, fanns verkligen inte många anmärkningar på "auction scheet" eller va de heter? håller ju lite annan nivå än KVD om man säger så, grade 4 på en 12 år gammal bil med knappt 12k mil verkar otorligt bra?

Blade master version L va jag också inne på, riktigt fina men så otroligt ovanligt med just version L, klassad som the best unknown sleepers ab car throttle, hur många här kände till den innan?

Räknar me att få bilen hemlevererad i juli nån gång.

https://www.garaget.org/?car=411217

Bild
Användarens profilbild
Bempa
Moderator
Inlägg: 1017
Blev medlem: sön 24 maj 2009, 00:03:46
Bilmodell: Ae92 gti + Ke70
Årsmodell: 88
PostOrt: By Kyrkby
Land (Country): Sverige
Ort: Avesta

Re: Caldina GT Four ST 246 Facelift

Inlägg av Bempa »

Häftigt, jag känner till modellen som så att man sett den på nätet men har aldrig någonsin haft hands on erfarenhet på en Caldina.

Superior Imports har importerat mycket bil från Japan så dom kan säkert hjälpa till med nödvändiga modifikationer för att kunna registrera bilen

Du måste slänga upp lite bilder sedan när du har bilen hemma.
Benny Gustavson

AE92 4age 20v motorrenovering pågår
KE70 4age 16v In progress
ADT251 2ad-fhv Familjeräser
ACM20 1az-fe Familjeräser
GXE10 1g-fe jaha, ännu ett projekt
Instagram Benny_Gustavson
Zoomorphic
Inlägg: 108
Blev medlem: fre 15 maj 2009, 19:19:40
PostOrt: Sverige

Re: Caldina GT Four ST 246 Facelift

Inlägg av Zoomorphic »

Bilen måste registreras i England för att underlätta registrering i Sverige. Har bara äldre bilar men det har blivit svårare att ta hem bilar till sverige o få alla papper godkända på reg besiktning. Har både tagit hem från Japan o England. Skriv ditt nr i pm så kan man försöka hjälpa om du behöver.
Bygger hellre än kör!
Användarens profilbild
alexanderbilar
Inlägg: 48
Blev medlem: lör 12 dec 2009, 21:57:08
Bilmodell: Supra, Corolla CS, Caldina
Årsmodell: 1989
PostOrt: Järna
Ort: Järna
Kontakt:

Re: Caldina GT Four ST 246 Facelift

Inlägg av alexanderbilar »

Zoomorphic skrev: mån 23 apr 2018, 12:16:18 Bilen måste registreras i England för att underlätta registrering i Sverige. Har bara äldre bilar men det har blivit svårare att ta hem bilar till sverige o få alla papper godkända på reg besiktning. Har både tagit hem från Japan o England. Skriv ditt nr i pm så kan man försöka hjälpa om du behöver.
Schyst! bilen reggas i england först såklart, så får jag ta det därifrån, med autobhan där emellan ;)
Användarens profilbild
Larco
Inlägg: 1044
Blev medlem: sön 22 feb 2009, 17:49:45
Bilmodell: Supra mk3 Celica GT-Four ST165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Upplands Väsby
Land (Country): Sverige
Ort: Upplands Väsby

Re: Caldina GT Four ST 246 Facelift

Inlägg av Larco »

Fräckt! Är nyfiken på caldina 😊
Är det Vvti på de där?
Vänliga hälsningar
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
Skriv svar