Sida 2 av 6

Re: Larcos Supra MK3 JZA70

Postat: sön 18 feb 2018, 16:15:34
av Larco
Köpt denna idag.
När denna är inkopplad borde det gå att ladda på lite mer.
IMG_2457.JPG
IMG_2457.JPG (791.67 KiB) Visad 8921 gånger

Re: Larcos Supra MK3 JZA70

Postat: lör 07 apr 2018, 16:12:27
av Hornlund
Vilken busig kärra, riktigt tjusig dessutom. Behåller du den i samma skick ut & invändigt, med fokus på maskinen?

Skickat från min G8441 via Tapatalk


Re: Larcos Supra MK3 JZA70

Postat: lör 05 maj 2018, 12:00:09
av Larco
Hornlund skrev: lör 07 apr 2018, 16:12:27 Vilken busig kärra, riktigt tjusig dessutom. Behåller du den i samma skick ut & invändigt, med fokus på maskinen?

Skickat från min G8441 via Tapatalk
De e rolig :)
Ska börja med att städa upp några grejer efter tidigare ägare.

I förra veckan så skruvade jag upp coilsen i rätt höjd efter som att förra ägaren hade klappsänkt den. Blev ca 4 cm högre.

Sen kikade jag till tändstiften pga att den blåser ut gnistan ibland på laddtryck. Justerade gnistgapet från 0,9 till 0,7 mm vilket hjälpte lite. Men det händer fortfarande ibland efter man har kört lugnt i några mil och sedan kliver på gasen.

Re: Larco's Supra MK3 1JZ-GTE Singelturbo

Postat: mån 07 maj 2018, 14:22:14
av Larco
Efter höjdjusteringen på coilsen så har jag haft lite oförklarliga vibrationer i bilen som kommit och gått. Bla när vi åkte till Barkarbyträffen.
Väl hemma i garaget igår lyfte jag bilen o kikade lite på vad det kunde vara. Hittade nedre spindelled på höger fram glappar och minst en bussning i spindeln höger bak.
IMG_2754.JPG
IMG_2754.JPG (703.21 KiB) Visad 8762 gånger
IMG_2790.JPG
IMG_2790.JPG (1.37 MiB) Visad 8762 gånger
IMG_2794.JPG
IMG_2794.JPG (801.79 KiB) Visad 8762 gånger

Re: Larco's Supra MK3 1JZ-GTE Singelturbo

Postat: ons 09 maj 2018, 14:13:55
av Sebastian
Kör gnistgap på 5mm!
jag har aldrig haft problem med 5mm har varit uppe på 1.5bar vissaligen 7mgte

Re: Larco's Supra MK3 1JZ-GTE Singelturbo

Postat: ons 09 maj 2018, 21:28:08
av MartZink
Antingen är din blandning väldigt fet eller så missar den mycket för det stank oförbränt och rök bakom din när vi åkte till Barkarby :)
jag behövde köra 0,6mm på min 3S-GTE med original tändsystem.
Nu med VAG spolar kör jag 0,9mm utan missar.
NGK BCPR7ES

Re: Larco's Supra MK3 1JZ-GTE Singelturbo

Postat: sön 13 maj 2018, 15:27:37
av Larco
Jo nått är inte helt bra. Den missar. Verkar gå bättre efter man smiskat på lite och gasat ur den. Jag vet inte hur de mappat den. Men den går väl fett bla. Känns lite som att den sotar igen stiften ellr nått. Stiften såg ju rena o fina ut vid elektroderna men jättesotiga ute på kanterna nu när jag tittar. Går den så fett att sen tvättar stiften i mitten o sotar på kanterna kanske...
Tändförstärkaren ska dit.
Ska prova 0,5 mm. 5mm känns inte som att det kommer funka Sebastian 😉😁
IMG_2758.JPG
IMG_2758.JPG (577.6 KiB) Visad 8706 gånger
IMG_2759.JPG
IMG_2759.JPG (562.75 KiB) Visad 8706 gånger
IMG_2760.JPG
IMG_2760.JPG (582.32 KiB) Visad 8706 gånger
IMG_2761.JPG
IMG_2761.JPG (544.54 KiB) Visad 8706 gånger
IMG_2762.JPG
IMG_2762.JPG (615.42 KiB) Visad 8706 gånger

Re: Larco's Supra MK3 1JZ-GTE Singelturbo

Postat: mån 14 maj 2018, 07:54:40
av Sebastian
Haha ja 0,5mm.
Mins stift är också svarta på ringen blir så när man trimmar man använder bränslet till att kyla cylindrarna också.
På last ska den gå extra fett typ 0.75-0.85 i lambda
kan ju vara att dom inte fått till tomgång och låglast då ska man ha 1.0 i lambda.

Testa kolla tändningen med stoblampa.

Re: Larco's Supra MK3 1JZ-GTE Singelturbo

Postat: tis 15 maj 2018, 17:42:22
av Larco
Sebastian skrev: mån 14 maj 2018, 07:54:40 Haha ja 0,5mm.
Mins stift är också svarta på ringen blir så när man trimmar man använder bränslet till att kyla cylindrarna också.
På last ska den gå extra fett typ 0.75-0.85 i lambda
kan ju vara att dom inte fått till tomgång och låglast då ska man ha 1.0 i lambda.

Testa kolla tändningen med stoblampa.
Jo jag vet att man kyler med bränslet osv. men har inte tänkt på att ringen är så svart bara. Men jag ska kolla lite grejer inom kort. Just nu står brukisen i garaget.
Jag märkte att lambdan ligger mellan 0,95-1 på låglast. Oftast runt oftast runt 0,97. Sen när man stannar vid ett rödlyse hamnar den gärna på 1-1,05. Det är också då den missar. Typ som snålmissar fast inte hela tiden och vissa ggr går den bättre och helt utan missar. Känns som det är en mappningssak.

Går oftast bra på laddtryck men ibland blåser den ut gnistan. Ska prova både med DLIn och sen Labba mer med gnistgapet.

Min Celica har jag ju mappat med megasquirtet men EMUsprutet i Supran har jag inte riktigt bekantat med än.
Men här är en liten skärmdump från EMU sprutet
IMG_2834.JPG
IMG_2834.JPG (1.72 MiB) Visad 8670 gånger

Re: Larco's Supra MK3 1JZ-GTE Singelturbo

Postat: tis 15 maj 2018, 23:30:04
av MartZink
Du kan kolla i loggenså ser du vilka värden och vad som pågår när den missar. längst till höger på LOGS kan du lägga till massa olika mätvärden att kika på