MR2 AW11 + Chaser JZX100 + Soarer Z20 + Chaser JZX90

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Användarens profilbild
Hornlund
Inlägg: 749
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:15:05
Bilmodell: MR2 & IS200
Årsmodell: 8500
PostOrt: Örnsköldsvik
Land (Country): Sweden
Ort: Örnsköldsvik

Re: MR2 AW11 + Chaser JZX100 + Soarer Z20 + Chaser JZX90

Inlägg av Hornlund »

xtimmyx skrev:
Hornlund skrev: mån 23 apr 2018, 17:10:45 Mysigt ljud, bra inspiration, blir sugen på att vrida igång min med. Är det original ljuddämpare du har? Lät så försiktigt & försynt.
Nej jag har någon slumpmässig ljuddämpare nån avgas-verkstad hängde på åt mig då den gamla var extremt högljudd när jag köpte den.

Bilen har 4-2-1-headers av okänt fabrikat följt av hemmameckat halv-grovt system med en sannolikt nu tom katalysator och den ganska stora ljuddämparen. Den har väldigt låg tomgång på videon, runt 700rpm kanske. När man gasar på lite låter den faktiskt extremt mysigt och raspigt dock, precis som jag vill ha det.
Jag förstår, det låter väldigt bra. Lyxigt med så låg tomgång i kombination med vassa kammar. Du har lyckats bra!

En video på högre varv blir å andra sidan än mer önskvärt.


/ Mikael, MR2x2 & IS200.
Skriv svar