Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Sebastian skrev: ↑lör 14 jul 2018, 10:45:13
Snyggt jobbat men man kör ju targa av!
Bästa som finns på sommaren glida med supran utan targa
Men suprans targa är ju plåt så den blir inte så varm.
Ja visst, men står ute på parkeringen så blir det snabbt varmt varje dag
Tillverkade en adapter för att ha gen2 vattenhus på gen3 toppen
Jaha det har ju hänt lite grand sen senast, jag har varit inne till GZracing och mappat den med hyffsat resultat, små framsteg, nu 354WHP men någonting på insuggsidan stryper, har en raggarlösning på intercooleranslutningen som jag tror är boven, kommer åtgärdas sådär vilket år som helst.
generatorn gick upp i rök exakt just den dagen jag hade bokat mappning, såklart, ny på väg.
Testade lite streetrace på skoj, spinner lite väl mycket
Tackar ja den går rätt bra nu men inte så bra som den borde, något håller tillbaka flödet.
Jag har en flaskhals vid 350WHP som jag inte blir klok på, jag kommer till 350whp vid 1.2 bar, ökar jag laddtrycket har jag fortfarande samma maxeffekt på 350whp som jag inte kommer över. Någonting stryper effekten, allt ska vara dimensionerat för mer effekt än så, jobbigt läge.
Jag hade liknande problem med supran fick 380whp på 1.2 bar och hände inte så mycket när man ökade laddtrycket.
Problemet för mig va för litet avgashus på turbon så jag fick för högt mottryck blev mycket bättre när jag bytte till större.
Det lilla avgashuset va a/r68
Stora dom jag bytte till är a/r86
Sebastian skrev: ↑sön 26 aug 2018, 11:04:49
Jag hade liknande problem med supran fick 380whp på 1.2 bar och hände inte så mycket när man ökade laddtrycket.
Problemet för mig va för litet avgashus på turbon så jag fick för högt mottryck blev mycket bättre när jag bytte till större.
Det lilla avgashuset va a/r68
Stora dom jag bytte till är a/r86
Ja det låter som det mest logiska i mitt fall med, jag vet inte vilket A/R det är på min turbo, fanns ingen stämpel.
Jag ska fundera lite på att byta hela enheten till en bättre, det är bara en vanlig garrett GT3076 kopia utan kullager