Toyota Corolla AE82 liftback

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Användarens profilbild
ToyotaTonkish
Inlägg: 8
Blev medlem: sön 02 aug 2009, 17:40:03
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 1987
Ort: Älvsbyn

Toyota Corolla AE82 liftback

Inlägg av ToyotaTonkish »

Tja!
Jag har införskaffat en Corolla 87a, alltså en femte generationens corolla vilket många anser vara den bästa. det första jag gjorde med den var att ta bort den fula röda reflexrampen mellan baklysena o satte regplåten där istället. fick då över dimljusen som satt i rampen o kopplade in dom som bromsljus. fått väldigt olika kommentarer av de men jag tycker de blev rätt coolt.

har även fixat lite smått o gott som bytt ut ljuddämparen till två raka rör. o fixat extraljus infällda i grillen grillen. o även smällt på 15 tums alufälgar

Bild
så såg den ut då jag köpte den

Bild
och så ser den ut nu. säg vad ni tycker :)
ska fixa till det lite snyggare...

Jag har även en Toyota corolla wagon XLi 91a hemma på gården och funderar på o slänga över framvagn och motor från den in i min 87a
hur mycket jobb skulle det bli i förhållande till förbättring?
får alltså servostyrning, insprut och 16 ventiler istället för tungstyrt förgasare med 8 ventiler :)
ca 20 kw i prestandaökning vet inte hur många hp det blir plus soppasnålare:)

hur mycket måste bytas?
nån som vet om det passar?
eller nån som har någon annan idé?
/ToyaToni
Corolla -87
Crown -72
Användarens profilbild
Hemiyoda
Pay User
Inlägg: 503
Blev medlem: tor 05 feb 2009, 22:11:02
Bilmodell: Charmant
Årsmodell: 1987
PostOrt: Västerås
Land (Country): Sverige
Ort: Västerås
Kontakt:

Re: Toyota Corolla AE82 liftback

Inlägg av Hemiyoda »

Udda bil. Kul. Tror grejerna passar hyffsat emellan.
Erik Berg
Team Bodge
Celica -75, -76, Supra -86, Crown -72, Charmant -87, LS400 -91
Chibi no Vorovu dewarimasen!
Skriv svar