Toyota Celica st182, Uppfixning

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Andyxa
Inlägg: 21
Blev medlem: ons 01 jul 2009, 21:08:51
Bilmodell: Celica
Årsmodell: 0
PostOrt: Skultuna
Land (Country): Sverige

Toyota Celica st182, Uppfixning

Inlägg av Andyxa »

Kanske finsn intresse här bland alla toyota fantaster så lägger upp en projekt tråd.

Meningen är att fräscha upp den och styla den CLEANT inte massa vingar och kjolpaket och sånt skit,
Det som ska göras samt är gjort
Lacka motor detaljer = Håller på
Täta avgassystem och byta lambdasond= Fixat
Lacka fälgar och vingen = Färg köpt men prioriterar lite annat först,
Felsöka varför bilen kokar, Lufta kylaren ? hur gör man det?
Sen ska alla packningar bytas i motorn
Ny växellåda ska på plats, då in skrapar lite på 2an
Sen är det inte så mycket som behöver göras

ta bort dekaler självklart!

Min tanke är att lacka fälgar i neongrön och även vinge samt motordetaljer, får se hur det blir , har photoshop lite och ser riktigt tufft ut!

men men slänger upp bilder på bilen när jag köpte den!
Bild
Bild
Bild

Kommentera massor, bilder kommer när sakerna är lackade håller på grundar lite nu,

Mvh Andreas
Andyxa
Inlägg: 21
Blev medlem: ons 01 jul 2009, 21:08:51
Bilmodell: Celica
Årsmodell: 0
PostOrt: Skultuna
Land (Country): Sverige

Re: Toyota Celica st182, Uppfixning

Inlägg av Andyxa »

Äntligen så är bilen besiktad med blankt papper! yey!, Abs plast kåpan lackad :) blev riktigt tufft må jag säga :D

grenrörs kåpan håller på lackas nu,

Ska fixa bilder den tagen tummen åker ut röven,

Mvh Andreas
Andyxa
Inlägg: 21
Blev medlem: ons 01 jul 2009, 21:08:51
Bilmodell: Celica
Årsmodell: 0
PostOrt: Skultuna
Land (Country): Sverige

Re: Toyota Celica st182, Uppfixning

Inlägg av Andyxa »

dags med en lite bild update då ;)
Inte mycket av intresse kanske men duger :)

Bild
mycket bra färger faktiskt!
Bild
Fram blinkers,

Ska även bort med ac kylaren imorrn då tycker bilen kyls riktigt jävla dåligt när det är varmt ute och eftersom den sitter i vägen så gör den mer onytta en nytta :) Så ska bort med den,

bakljusrampen ska oxå tonas!
Andyxa
Inlägg: 21
Blev medlem: ons 01 jul 2009, 21:08:51
Bilmodell: Celica
Årsmodell: 0
PostOrt: Skultuna
Land (Country): Sverige

Re: Toyota Celica st182, Uppfixning

Inlägg av Andyxa »

trött på bil helvetet nu, så den läggs upp på blocket ikväll, blir Volvo igen, aldrig strul med dem, bara massa jävla problem med denna jävla skit bil, Aldrig mer toyota!
Användarens profilbild
nikwal
Inlägg: 208
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 16:54:49
Bilmodell: celica supra
Årsmodell: 1984
PostOrt: västerås
Land (Country): sweden

Re: Toyota Celica st182, Uppfixning

Inlägg av nikwal »

Ser att du ju håller till i kastrulltuna, där åker jag igenom ganska ofta på vägen till och från diverse platser, inte sett nån st182 dock, du kanske tillhör dom som kör som folk så du inte märks hmm, nåja angående att lufta en såndär ställer jag mig tveksam till, enda jag kan tänka mig är att ställa sig en backe eller nåt.. kolla att locket funkar och att behållaren är påfylld och att kylren är full och att elfläkten funkar som den ska osv.. dom där blinkersarna, kallar du det toning? dom ser ju helt kolsvarta ut.. ser ut som en mörkläggning eller nåt.. Jag åkte en volvo ett tag, det lär inte hända igen om jag får bestämma hehe :-P hih
E85 wants to be free!
Andyxa
Inlägg: 21
Blev medlem: ons 01 jul 2009, 21:08:51
Bilmodell: Celica
Årsmodell: 0
PostOrt: Skultuna
Land (Country): Sverige

Re: Toyota Celica st182, Uppfixning

Inlägg av Andyxa »

ser mörkareute på bilderna :9 är bara tonade, Nja jag kör inte som folk inte med denna bil alla fall , är så trött på bil helvete så den har nog fått stå ut med ett och annat,
Johannes Rydberg
Inlägg: 377
Blev medlem: tor 16 apr 2009, 21:21:38
Bilmodell: Celica st 162
Årsmodell: 88
PostOrt: Henån
Land (Country): sverige

Re: Toyota Celica st182, Uppfixning

Inlägg av Johannes Rydberg »

hehe toyota vs volvo kanske är det bättre kvalite på volvo. men den är jobbig att byta turbo på eftersom den sitter mellan motorn och torpeden. plus att insugs slangen sitter helt sjukt jobbigt att komma åt när man skall ha dit den på turbon. sen är det ju ingen väghålning att prata om. den rör ju sej som en kåt orm på vägen. eller som man hade fyllt skuffen med massa vatten. arbets polaren har en s60 som han har försökt att få ordning på väghållningen men förgäves. han är trött på skiten och vill sälja. spelar ingen roll att den är mappad till 320 hk och 470nm när den är kass på vägen? vad skall man ha den till? körde ju ifrån han med min flickvänns gamla BMW 525 89a´´ på en krokig väg. sen på en fet raka så kom han ikapp. men väl inne på vägen så inte en chans. och då ska vi inte tala om dom äldre volvo. helt kassa. sen drar dom så förbannat mkt bränsle oxå. det är en familje bil inget annat.

sen kan jag hålla med dej om toyota .. har massa små probs med min med. sen när du åker till toyota för att handla reservdelar så lär du slå in ansiktet på han som säger vad skit grejorna kostar. dom tar hutlöst betalt för skit.

nää BMW thats the shit om man vill kombinera familje bil med väghållning körglädje och tålighet med hyffsade reservdels priser. men dom är ju så vanliga.
Andyxa
Inlägg: 21
Blev medlem: ons 01 jul 2009, 21:08:51
Bilmodell: Celica
Årsmodell: 0
PostOrt: Skultuna
Land (Country): Sverige

Re: Toyota Celica st182, Uppfixning

Inlägg av Andyxa »

Min 940 jag hadde kan vi prata väghållning. race moit denna celica så hadde jag tagit med volvo lätt, 18" med bra jävla däck, sen så sänkningsstas och nya bussningar i hela bilen och även ambulansstag osv,

Att gammla volvos får dålig väghållning är ju för att folk kapar fjädrarna,, ska man sänka så kostar det, Nya ställbara dämpare och fjädrar is the shit :)

original så suger deras väghållning :p

fast bror ju på vilken volvo helt klart :)
Inte många som va så var så välvårdad som min volvo alla fall
Andyxa
Inlägg: 21
Blev medlem: ons 01 jul 2009, 21:08:51
Bilmodell: Celica
Årsmodell: 0
PostOrt: Skultuna
Land (Country): Sverige

Re: Toyota Celica st182, Uppfixning

Inlägg av Andyxa »

Denna äckel bil är såld.....

Började brinna idag, Kabelbrand jippie. Dock så ville han byta endå. Så nu kör man runt i KVALITETS bil alla fall, Volvo för alltid,,
Jimbow_Mr2
Inlägg: 48
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 00:29:02
Bilmodell: Mr2
Årsmodell: 1991

Re: Toyota Celica st182, Uppfixning

Inlägg av Jimbow_Mr2 »

My toyota is fantastic ;)
Skriv svar