Lexus GS300 JZS160 1999 2JZ-GE

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: Lexus GS300 JZS160 1999 2JZ-GE

Inlägg av PierreW »

Kul med fler Lexusar på forumet, kör du 70W över relä?
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Användarens profilbild
Johnny Blade
Pay User
Inlägg: 1714
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
Bilmodell: Crown
Årsmodell: 1984
PostOrt: Avesta
Land (Country): Sverige
Ort: Aghastadhum
Kontakt:

Re: Lexus GS300 JZS160 1999 2JZ-GE

Inlägg av Johnny Blade »

70W direkt ur HB3-kontakten.
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: Lexus GS300 JZS160 1999 2JZ-GE

Inlägg av PierreW »

Johnny Blade skrev:70W direkt ur HB3-kontakten.
Ok, av egen erfarenhet så blir uppstarten snabbare om man kopplar över relä, mindre förlust om man kan köra 2,5mm2 kablar ända fram till ballasterna ;)
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Användarens profilbild
Johnny Blade
Pay User
Inlägg: 1714
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
Bilmodell: Crown
Årsmodell: 1984
PostOrt: Avesta
Land (Country): Sverige
Ort: Aghastadhum
Kontakt:

Re: Lexus GS300 JZS160 1999 2JZ-GE

Inlägg av Johnny Blade »

PierreW skrev:
Johnny Blade skrev:70W direkt ur HB3-kontakten.
Ok, av egen erfarenhet så blir uppstarten snabbare om man kopplar över relä, mindre förlust om man kan köra 2,5mm2 kablar ända fram till ballasterna ;)
Fast jag hade samma "xenonkit" i extraljusen på Corollan.De startade exakt lika fort.
Jag tänkte att det ju var 55 eller 60W i helljuset original så...
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Lexus GS300 JZS160 1999 2JZ-GE

Inlägg av Glenn »

Johnny Blade skrev: Fast bara 1380kg med mitt körkort. :(
Nuförtiden kan man ju iofs uppgradera till "utökad B" lite enklare än BE om man vill dra mer.

Jag får dra bilsläp på saaben om jag uppgraderar, men jag lär nog aldrig orka göra det.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Lexus GS300 JZS160 1999 2JZ-GE

Inlägg av cheetah1 »

Funderar på att ta BE själv, men så tänker jag att det kanske vore en bättre idé att ta C1E istället så kan man lava runt med en jänkepickis med vad-det-nu-är 7 ton bakpå... Plus att man ju får BE på köpet... Det är ju dock en viss kostnadsskillnad..
Användarens profilbild
Johnny Blade
Pay User
Inlägg: 1714
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
Bilmodell: Crown
Årsmodell: 1984
PostOrt: Avesta
Land (Country): Sverige
Ort: Aghastadhum
Kontakt:

Re: Lexus GS300 JZS160 1999 2JZ-GE

Inlägg av Johnny Blade »

Visst hade det varit bra med ett annat kort,men jag är för handlingsförlamad för det. :cry:
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Lexus GS300 JZS160 1999 2JZ-GE

Inlägg av Dale »

Tog BE på den tiden det inte fanns någon högsta totalvikt på släp så en stabil USA-pickis med 7 ton på släpet funkar så länge dragbilen inte väger mer än 3,5 ton.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Användarens profilbild
Hornlund
Inlägg: 749
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:15:05
Bilmodell: MR2 & IS200
Årsmodell: 8500
PostOrt: Örnsköldsvik
Land (Country): Sweden
Ort: Örnsköldsvik

Re: Lexus GS300 JZS160 1999 2JZ-GE

Inlägg av Hornlund »

Inte illa, gratulerar till den nya flashiga kärran. Riktigt snygg färg också, silverfärgen är ju annars fruktansvärt vanlig på den där modellen.
/ Mikael, MR2x2 & IS200.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Lexus GS300 JZS160 1999 2JZ-GE

Inlägg av Glenn »

Ja, lite RSB-aktig färg ?

Silver rent allmänt tycker jag är den näst fulaste färgen, näst efter vit.. men ändå så är två av mina fyra bilar silver ;)
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar