Hilux -90

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
trasker
Inlägg: 32
Blev medlem: mån 05 okt 2009, 14:52:57
Årsmodell: 0

Hilux -90

Inlägg av trasker »

Hej,

Har nyligen införskaffat en bil som länge fascinerat mig, vet inte riktigt varför. Rost finns och flaket har levt ett hårt liv. Det har iofs inredningen också, men detta är ju bruksbilar. Nu står det förvisso VW Taro på denna, men Toyotakvaliteten är omisskännelig.

Första steget blir att polera upp den forna glansen. Halva huven hade på bilden fått sig ett varv av vad som senare visade sig bli 5 varv innan jag var nöjd.

Här kommer en bild på vad jag har att jobba med.
Bilagor
hilux liten.jpg
hilux liten.jpg (137.88 KiB) Visad 7156 gånger
Senast redigerad av trasker den mån 29 sep 2014, 09:48:13, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Hilux -90

Inlägg av Glenn »

Jag gillar också hilux, borde skaffa en nån dag kanske :) ..tyvärr verkar de flesta vara slutkörda och sönderrostade.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
trasker
Inlägg: 32
Blev medlem: mån 05 okt 2009, 14:52:57
Årsmodell: 0

Re: Hilux -90

Inlägg av trasker »

Hoppades på fint väder idag så jag kunde ta lite bilder. Men så blev det inte. I veckan har jag i alla fall fått lite gjort.

Bytt olja och filter
Bytt bägge drivremmarna
Fixat två trasiga avgasupphängningar
Börjat eldragningen till lampor på flaket

Nu när det nödvändiga snart är klart kan det roliga börja.

Har beställt lite småsaker från ebay som exempelvis vita blinkers mm.

Bilder kommer snart...
Skriv svar