Fnys - Celica GT-Four st205 "Platina pearl"

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Fnys - Celica GT-Four st205 "Platina pearl"

Inlägg av Fnys »

JohanRocker skrev:Kul och grattis! Riktigt bra ser det ut! Fälgar nr1 gör hela bilen!
Tack! :)
Jag står och väljer mellan dom 2 set:

Bild
17", rätt slitna däck

Bild
16", helt nya däck

Det lutar åt dom vita men jag är orolig att dom kanske inte går på. Det sitter 16" original på nu och det är ½ cm kvar till bromsoket fram. :? Aja, bara att testa när jag får tillbaka den röda från verkstan.
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Fnys - Celica GT-Four st205 "Platina pearl"

Inlägg av Dale »

Fnys skrev:Det lutar åt dom vita men jag är orolig att dom kanske inte går på. Det sitter 16" original på nu och det är ½ cm kvar till bromsoket fram. :? Aja, bara att testa när jag får tillbaka den röda från verkstan.
½ cm kvar till bromsoket fram? Det var mycket de. Inte bra. Blir luftvirvlar. De e tajtare på min kärra. :-D
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Fnys - Celica GT-Four st205 "Platina pearl"

Inlägg av Glenn »

Ja, det låter mycket för 16", med mina 16" (som numera sitter på ST202'an) fick man knappt in ett hårstrå mellan fälg och ok..

Så ja, 16" kan vara kinkigt.. originalfälgarna är ju specifikt gjorda för att gå på :) ..fast dom på bilden är väl inte originalfälgar ? ..nu har ju 96'orna iofs annorlunda fälgar än (som EXTREMT fula) 95orna, och det var åratal sen jag såg sådana men jag har inte för mej dom såg ut sådär ?
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Fnys - Celica GT-Four st205 "Platina pearl"

Inlägg av Fnys »

Glenn skrev:Ja, det låter mycket för 16", med mina 16" (som numera sitter på ST202'an) fick man knappt in ett hårstrå mellan fälg och ok..

Så ja, 16" kan vara kinkigt.. originalfälgarna är ju specifikt gjorda för att gå på :) ..fast dom på bilden är väl inte originalfälgar ? ..nu har ju 96'orna iofs annorlunda fälgar än (som EXTREMT fula) 95orna, och det var åratal sen jag såg sådana men jag har inte för mej dom såg ut sådär ?
Ok. Som sagt: Jag får helt enkelt prova :)
Jag trodde dom som satt på var originalfälgarna till min modell men kanske har fel. Har 2 uppsättningar nu av den modellen och tänkte plocka ut dom 4 finaste och sen sätta vinterdäcken på... även om jag inte kommer att köra vintertid men det vore skoj att prova 4x4 på snö innan saltbilen :)
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Användarens profilbild
Cryo
Inlägg: 212
Blev medlem: sön 02 aug 2009, 18:16:29
Bilmodell: Celica GT Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Jönköping
Land (Country): Sverige

Re: Fnys - Celica GT-Four st205 "Platina pearl"

Inlägg av Cryo »

Meeeh, helt missat att du också skaffat st205 fnys. Pinsamt :oops:

Grattis till skönheten!
Då följer jag med spänning ytterligare en tråd då :thumbup:

Har nog en extra värmesköld liggande eventuellt! Såg att du ville ha en :mrgreen:
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Fnys - Celica GT-Four st205 "Platina pearl"

Inlägg av Fnys »

Cryo skrev:Meeeh, helt missat att du också skaffat st205 fnys. Pinsamt :oops:

Grattis till skönheten!
Då följer jag med spänning ytterligare en tråd då :thumbup:

Har nog en extra värmesköld liggande eventuellt! Såg att du ville ha en :mrgreen:
Ingen fara. Jag har som tur är inte missat att jag skaffat en. DET vore pinsamt! ;)
Aha, det vore perfekt om du kunde kika. Den enda värmesköld jag hittat var en bättre begagnad på eBay där köparen skulle ha 1800:- inkl. frakt vilket var lite väl saftigt för mig :( Först måste jag ta reda på om man kan få dit skölden utan att plocka bort front eller lyfta ur halva motorn då jag inte har något garage. Suck! Man blir så "begränsad" utan garage :/
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Fnys - Celica GT-Four st205 "Platina pearl"

Inlägg av Fnys »

Behövde någonting på bilnyckeln som slår mot plasten, precis under tändningslåset under körning ;)
Bild
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Användarens profilbild
Cryo
Inlägg: 212
Blev medlem: sön 02 aug 2009, 18:16:29
Bilmodell: Celica GT Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Jönköping
Land (Country): Sverige

Re: Fnys - Celica GT-Four st205 "Platina pearl"

Inlägg av Cryo »

Fnys skrev: Ingen fara. Jag har som tur är inte missat att jag skaffat en. DET vore pinsamt! ;)
Aha, det vore perfekt om du kunde kika. Den enda värmesköld jag hittat var en bättre begagnad på eBay där köparen skulle ha 1800:- inkl. frakt vilket var lite väl saftigt för mig :( Först måste jag ta reda på om man kan få dit skölden utan att plocka bort front eller lyfta ur halva motorn då jag inte har något garage. Suck! Man blir så "begränsad" utan garage :/
:thumbup: :mrgreen:

Ska ju kika stänkisar åt dig med, men inte varit vid garaget nu senaste. Men snart så kommer det ett mess!

1800kr var ju som hittat hahahahh, du kan få köpa min för 1700?


skojar :D

Jag är lågprisalternativet hahah


Värmeskölden kan du få på utan o plocka av front eller motor ;) har för mig du lyfter av IC:n bara, alternativt lossar skruvarna o lyfter lite på den. beroende på vilka slangar du har etc.
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Fnys - Celica GT-Four st205 "Platina pearl"

Inlägg av Fnys »

Cryo skrev: Ska ju kika stänkisar åt dig med, men inte varit vid garaget nu senaste. Men snart så kommer det ett mess!
1800kr var ju som hittat hahahahh, du kan få köpa min för 1700?

skojar :D

Jag är lågprisalternativet hahah
Inge bråttom med stänkskydden.
Hehe, 100:- är ju alltid 100:- ;)

Sen jag köpte bilen har jag ägnat mycket tid åt dom svarta gummilisterna jag har på bilen då jag vill ta bort dom... men inte vågar man bara börja bända och slita bort dom då dom dels kanske sitter med clips (gör dom det så får dom sitta kvar :( ) och sen kanske dom har satt fast listerna med PL600 och då blir det garanterat lacksläpp om inte hela plåten följer med också ;)
Efter att ha letat i den tjocka pärmen som jag fick med bilen med kvitton, besiktningspapper och fakturor hittade jag ett kvitto från år 2002 där Märsta bilhall hade gjort arbetet och monterat dom. Först tänkte jag åka dit och ställa en korkad fråga om någon hade någon gissning på hur dom monterade dörrlister år 2002 men ångrade mig rätt snabbt.
Några dagar senare hörde Dale av sig och sa att han hittat dörrlisterna på nätet:
http://www.jimellishyundaiparts.com/pro ... 22200.html
8773122000.JPG
8773122000.JPG (19.6 KiB) Visad 3576 gånger
Skit samma att listerna ska sitta på en Hyundai Accent men om man tittar på bilden så ser det ut som att den sitter med CLIPS! :(
...så idag tog jag bort dörrpanelen och stack ned handen innanför plasten, i fett och gegga för att känna i dörren om det stack in några clips. Uppskattade att jag kunde nå så mycket som 3/4 av dörrlistens längd utan att känna en enda ojämnhet så jag vågar nu anta att listerna "bara" sitter limmade! :)

Så nu till min fråga, innan jag börjar på egen hand försiktigt med värmepistol och plastskrapa: Någon som har erfarenhet att ta bort dörrlister och har några bra idéer om hur man gör det?
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Användarens profilbild
Cryo
Inlägg: 212
Blev medlem: sön 02 aug 2009, 18:16:29
Bilmodell: Celica GT Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Jönköping
Land (Country): Sverige

Re: Fnys - Celica GT-Four st205 "Platina pitch"

Inlägg av Cryo »

:mrgreen:

Orka att jag läst fel på din topic varje gång tills nu...

Platina Bitch var de visst inte :wave:
Skriv svar