Supra MKII -85 ombyggnad m.m

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
plankan
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 18 mar 2014, 19:44:39
Årsmodell: 0
PostOrt: Malmö

Re: MKii Vs Jag

Inlägg av plankan »

Baxarn skrev:Bakänden är ju lite Hasselhof över original..
Så det vart till att ta bort hängläppen som måste vara en designmiss!!

Bild

Lek med bakljus..ska sätta runda infällda ledbaklampor. Hmm om man får råd...
Bild
Ja jag har väl tyvärr alltid haft mig förmågan att säga vad jag tycker.

Men kunde du inte ha hittat något annat att förstöra/leka med än en fin gammal klassiker :roll:
Baxarn
Inlägg: 30
Blev medlem: tor 20 mar 2014, 15:00:46
Bilmodell: Supra MKii
Årsmodell: 1985
PostOrt: Genna boort
Land (Country): Bakerom fuuse

Re: MKii Vs Jag

Inlägg av Baxarn »

Finns 2 motorer till salu, sitter en 5mge i den nu.
En 5mgte med turbo o annat godis för ca 5
Och en 7mgte med arp bultar samt annan toppPackning men liten skada på vevände.

Var är mest värt att bygga en kul motor med ??
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: MKii Vs Jag

Inlägg av Fnys »

Tråd kommer följas!
Härligt jobb du gör med utseendet :thumbup:
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Baxarn
Inlägg: 30
Blev medlem: tor 20 mar 2014, 15:00:46
Bilmodell: Supra MKii
Årsmodell: 1985
PostOrt: Genna boort
Land (Country): Bakerom fuuse

Re: MKii Vs Jag

Inlägg av Baxarn »

plankan skrev:
Baxarn skrev:Bakänden är ju lite Hasselhof över original..
Så det vart till att ta bort hängläppen som måste vara en designmiss!!

Bild

Lek med bakljus..ska sätta runda infällda ledbaklampor. Hmm om man får råd...
Bild
Ja jag har väl tyvärr alltid haft mig förmågan att säga vad jag tycker.

Men kunde du inte ha hittat något annat att förstöra/leka med än en fin gammal klassiker :roll:
det är bara plast..finns att köpa.
bra att du säger det du tycker.. inte så vanligt.
jag förstår dig iaf.
och ska jag va ärlig så har du en aning dubbelmoral då du tycker det är roligt att
mosa dom i folkrace men men.
Användarens profilbild
3000-g
Pay User
Inlägg: 33
Blev medlem: fre 01 jun 2012, 21:47:27
Bilmodell: Celica st165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Falun
Land (Country): Sverige
Ort: vika_falun

Re: Supra MKII -85 ombyggnad m.m

Inlägg av 3000-g »

Sköön tråd! Mycket bättre att leka/bygga på bilen än att bilen bara ska stå och ruttna.. Jag lägger min röst på en 7mgte!!
Baxarn
Inlägg: 30
Blev medlem: tor 20 mar 2014, 15:00:46
Bilmodell: Supra MKii
Årsmodell: 1985
PostOrt: Genna boort
Land (Country): Bakerom fuuse

Re: Supra MKII -85 ombyggnad m.m

Inlägg av Baxarn »

Tack för det positiva..den ser ju kanske inte mycket ut för världen medans man söker rätt stuk.
Baxarn
Inlägg: 30
Blev medlem: tor 20 mar 2014, 15:00:46
Bilmodell: Supra MKii
Årsmodell: 1985
PostOrt: Genna boort
Land (Country): Bakerom fuuse

Re: Supra MKII -85 ombyggnad m.m

Inlägg av Baxarn »

Tack för det positiva..nog känns det lite i hjärtat att riva..men sen tror jag det är värt trots allt.
Den dag man blir klar vill säga..känns som det är minst en månad till på den.

Provar lite allt möjligt..
Ska väl hitta nått som gör att den ser bra ut..nånstans i verkstan ligger nånting som kommer att göra underverk..men vad ?
Skrev ut ett supramärke på en pappersbit o limmande den på en gummitmatta..såg ju lite kul ut..och jättegratis! =)

Bild

Bild

Bild

Bild

Lämnade in originalfälgarna och skulle få på nå däck..blir nog bättre att fixa dom tills vidare o ha på.
Hade jag råd skulle jag måla bilen svart redan idag..men men.

Om du har lite o göra och vill ha magknip:



Baxarn
Inlägg: 30
Blev medlem: tor 20 mar 2014, 15:00:46
Bilmodell: Supra MKii
Årsmodell: 1985
PostOrt: Genna boort
Land (Country): Bakerom fuuse

Re: Supra MKII -85 ombyggnad m.m

Inlägg av Baxarn »

Lite solfilmande...

Bild

3 meter lång, räckte till en framdörr och halva bakrutan..konstigt.
Den var väldigt bra faktiskt, man körde varmpistol när dom där kanalerna dyker upp hela tiden och som man skrapar bort 20 gånger o ÄNDÅ kommer dom tillbaka!!!!!!!
Den hjälpte riktigt mycket...så då vet ni det...vanligt jula solfilm..helnöjd faktiskt.
Senast redigerad av Baxarn den tor 27 mar 2014, 05:43:50, redigerad totalt 1 gånger.
Baxarn
Inlägg: 30
Blev medlem: tor 20 mar 2014, 15:00:46
Bilmodell: Supra MKii
Årsmodell: 1985
PostOrt: Genna boort
Land (Country): Bakerom fuuse

Re: Supra MKII -85 ombyggnad m.m

Inlägg av Baxarn »

Hahah fullt ös medveteslös..
Notera nedanstående poster är lite övertrött och rastlös samt glad..så have mercy med mitt tjattrade och mummel nedanför!!

Bild

Kom på en sak, om du först flyter ut färgen sen torka lite, sen dimmar du bara på färg..den blir lite silver samt får en kul struktur.
Men det är svårt..sätt många lampor har jag tänkt göra och sen om det går få hela sidan med en jämntjock dimma.
Då KANSKE det ser bra ut...och jävligt different så att säga.
Fiaskotanken finns i bakhuvet..den gnäger och säger att det blir ALDRIG bra..men jag har fasen tänk prova!!!
Fuckit..
Jag kör frihand utan maskering..det går om du håller nära o är försiktig med avtryckarn..

Bild


hmmm fast fan blank ser ganska nice ut också..
Säg mig vad jag ska välja..svåra eller lätta?!?!?!?!?!?!?!?!?
Senast redigerad av Baxarn den tor 27 mar 2014, 05:48:37, redigerad totalt 1 gånger.
Baxarn
Inlägg: 30
Blev medlem: tor 20 mar 2014, 15:00:46
Bilmodell: Supra MKii
Årsmodell: 1985
PostOrt: Genna boort
Land (Country): Bakerom fuuse

Re: Supra MKII -85 ombyggnad m.m

Inlägg av Baxarn »

Det blir blank svart..sen med klarlack..det var fasen inte lätt om man aldrig provat en färgspruta...
Men allt går ju fixa när man har mycket tid.
Färgen är tyvärr en VÄLDIGT stryktålig färg anpassad för tung industri.
Så hur fasen det blir torr på en bil har jag ingen aning om..men det är iaf tjock och väldigt rostskyddande..

Bild

Bild

Ganska jäkla nöjd för att lacka första gången.
Bara halva bilen gjort än så länge..färgen kommer INTE ATT RÄCKA...gud så grymt jobbigt...ville ju bli klar!!!!! NU! DAMPEN KOMMER jag är säker!

Men som sagt..det är lääänge kvar innan denna bil är som jag vill..
Bakändan ska upp i luften en bit..mer rallystuk ser jag skulle passa bra..måste bara byta fjädrar för att få upp den o lite styvare.
Någon aning i publiken om fjädrar från annat bilmärke passar ? biltema hade ju iaf en hel drös..tar man med sig en borde man hitta på liknande.

Stötdämparna är från en nyare peguot..han bytte dom fast inget var fel och dom passade nästan rakt av...ibland har man tuuuuuuur.
MEN det börjar luta åt mitt håll dit jag vill komma..alltså tycker jag men ni säger ju för fasen ingenting.
Posta bilder på kul ider på denna bild om ni orkar..har en driftingvinge i aluminium på g samt lite slutsteg o saker.
Om han är lite sjyst vill säga men det brukar han va.

Hoppas jag får originalfälgarna i morgon..är så grymt sugen på att renovera dom..kanske dremel för att slipa skador sen lite tokbläster som sprutar hela fajset fullt och tappa hornhinnorna.
Har en drös spacers här så dom borde gå fläska ut lite extra..
Om nån läser det jag skriver vilket jag inte tror för jag vet hur det var när man var liten och bara kollade på bilderna i fantomen o tyckte bara det var kul...SÅ:
....hahaha glömde faktiskt bort totalt vad jag skulle fråga om så skit samma...kunde ha strukit hela denna mening man det är liiiiiiite roligare om den är kvar =)

Nog för att jag blir hyfsat störd då jag inte kommer på vad jag skulle fråga!!!!!!

*Edit* Hur feta däck går in som max på denna bil ?? samt vilket ET måste man eftersträva då ??

Saknar en supportsvarv samt blästerskåp..då skulle jag vara så himla nöjd med mitt hmm "vardagsrum" som jag kallar det.
Senast redigerad av Baxarn den tor 27 mar 2014, 05:49:42, redigerad totalt 9 gång.
Skriv svar