Toyota GT86 4U-GSE(FA20)/ZN6 -12

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Användarens profilbild
Tsineas
Inlägg: 9
Blev medlem: mån 03 feb 2014, 00:34:29
Bilmodell: GT86
Årsmodell: 2012
PostOrt: Stockholm

Re: Toyota GT86 4U-GSE(FA20)/ZN6 -12

Inlägg av Tsineas »

PuttesRacing skrev:Tjusig gillar den toyotan...
Längtar bara tills jag drar igång med min celica.

...............Patrik
Tack, börjar man så kan man inte sluta! 8-)
Användarens profilbild
Tsineas
Inlägg: 9
Blev medlem: mån 03 feb 2014, 00:34:29
Bilmodell: GT86
Årsmodell: 2012
PostOrt: Stockholm

Re: Toyota GT86 4U-GSE(FA20)/ZN6 -12

Inlägg av Tsineas »

Så där, då sätter vi fart på 2014.

Har både tråkiga och trevliga nyheter. Vi börjar med de tråkiga.

Tråkiga

Tvättade bilen, när jag skulle börja med interiören insåg jag att det var vatten droppar här och där. Tyckte det var konstigt, för det har hänt förut.
De andra gångerna, trodde jag att det stänkte när man öppnade dörren. Misstänkte något var fel.
Min bror fick komma ner till tvätthalen, bad han sitta inne i bilen. Började spola vatten, såg hans min. Det läckte vatten från fönster listerna :( .
Höger sidan, samma sak. :shock:

Provade spola hos pappsens GT86, inte en enda droppe. Bokade tid hos toyota och lämnade in bilen ! Dom vart själva rätt chockad.
Som tur vart det bra väder här, annars hade inte jag kommit fram till toyota. Sommardäck på bilen.
Efter några timmar ringde dem. Dom sa att dom ska beställa nya och byta ut dom. Verkar som det var något slags fabriksfel.
Det roliga av allt är, att det började snöa idag. Få ser hur man plockar hem bilen. :lol:

Trevliga
Min polare tog initiativet, beställde en enkel grej, men så grym modifikation tycker jag. Det återkommer jag till.

Har själv beställt, en sak från I**** och en hel del från D**** D******. Kommer inte avslöja än, får bli bilder istället. Trevligare så, eller hur?

Leveranstider beräknat 3-4 veckor.
Användarens profilbild
Tsineas
Inlägg: 9
Blev medlem: mån 03 feb 2014, 00:34:29
Bilmodell: GT86
Årsmodell: 2012
PostOrt: Stockholm

Re: Toyota GT86 4U-GSE(FA20)/ZN6 -12

Inlägg av Tsineas »

Polarens present.

Kunde inte gissa mig fram, vad som fanns här inne.
Bild

Nu, vart det enklare.
Bild

Helt klart, 2st nya D4S 8000k.
Bild

Montering, lossnade först minus kabeln från batteri. Skruvade av denna plast lock.
Bild

Då kommer man fram till detta, det är bara att vrida vänster från bildens synvinkel. Höger sidan när man står framför bilen.
Bild

Då var sladden av, man ser lampan. Nu ska man bara låsa ut lampan som sitter fast med två pinnar.
Bild

Här ser man dessa två säkrings pinnar. Nu byter man lampan, säkrar den, på med sladden, plast locket så är man klar.
Bild

4300K
Bild

8000k Nu kanske det inte syns så mycket men dom som har/haft 8000k förstår mig.
Bild
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Toyota GT86 4U-GSE(FA20)/ZN6 -12

Inlägg av Fnys »

Trevligt att det var så smidigt att byta lampor :)
Även om det blev större skillnad i verkligheten så tycker jag att bilderna gör sig rätt så rättvisa.
Hoppas dom hittar felet med att det läcker in vatten i kupén. Trist också när man är först/bland dom första med ett problem och Toyota inte är säkra på vad felet är :-|
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Skriv svar