Toyota MR2 Turbo JDM Rev1.

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Användarens profilbild
Neblade
Ordförande
Inlägg: 1618
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 23:01:25
Bilmodell: Celica GT
Årsmodell: 1974
PostOrt: Linghem
Land (Country): Sweden
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Toyota MR2 Turbo JDM Rev1.

Inlägg av Neblade »

AntonL skrev:
engan skrev:Ser riktigt fin ut, gratulerar till bilköpet :thumbup:
Kanske vi borde starta en postbilsdivision inom TCS åt alla oss med högerstyrt också! ;)
Det tog nog en månad innan jag vande mig, hur har det gått för dig?
Tack som fan! :) Haha en liten egen fanclub ;)

Asså det värsta är ju fan Vindrutetorkar/blinkersreglagen... blev fel ganska många gånger första dagarna.. ;) och det nästa att vänja om var körpositionen i vägen...... men det gick bra till slutet på säsongen faktiskt! :D
Neblade skrev: Personligen tycker jag det är lurigare att sätta sig i en normalstyrd bil(vänster) efter att ha kört högerstyrt ett tag. Än tvärtom. :)
När man har hela passagerarstolen fylld med banfälgar så man inte ser vänsterbackspegeln kan det bli lite lurigare att se var man har vänstersidan av bilen vid vägarbeten etc. ;)
Hehe, jag har nog inte hunnit vänja om riktigt så mycket! får se hur det blir denna säsong :)
Dom där jävla banfälgarna asså.. ;)
Förra ägaren till min MR2 bytte till blinkers/wipers-spakstället från en vänsterstyrd MR2. Det kan också bli tokigt när man ska både blinka och växla med vänsterhanden. :)
Mattias Johansson
Skicka PM,

Ordförande för Toyota Club Sweden

Toyota Avensis -08
Toyota Corolla -05
Toyota Corolla -98
Toyota MR2 GT-S/Turbo -94
Toyota Celica GT -74 Evighetsprojektet

1xCorolla T-sport -02
2xStarlet KP61 -84
2xCelica ST162 -88
AntonL
Inlägg: 15
Blev medlem: ons 23 jan 2013, 21:04:42
Bilmodell: Mr2 Turbo JDM
Årsmodell: 1990
PostOrt: Gotland

Re: Toyota MR2 Turbo JDM Rev1.

Inlägg av AntonL »

Neblade skrev:
Förra ägaren till min MR2 bytte till blinkers/wipers-spakstället från en vänsterstyrd MR2. Det kan också bli tokigt när man ska både blinka och växla med vänsterhanden. :)
Haha ja det är nog fan lättare att vänja om sig bara ;)

Liten update!

Är jäkligt glad för att jag fått en till byggsten till mitt ljudbygge! Ja jag har snöat in mig på audison så det kommer nog bli det igenom hela bilen sen! :)

Det här köpte jag i princip helt FlongFräscht av en kille i göteborg för ett riktigt bra pris! Därför kunde jag inte låta bli! :)

Det är ett 4-kanals Audison SRx 4x60w! Så jag hoppas det kommer låta bra!

Bild

Bild

Sen köpte jag små skit pluppar som håller fast inredningen billigt på Ebay!
Bild
Passade på att klicka hem ett par nya skylthållare också så jag slipper göra hål i dom nya skyltarna! (utan eu) Dom är ju guld värda nu när dom blivit så fula!
Bild

Och sist men inte minst bjuder jag på en bild på mitt luftfilter för det var jag tvungen att rengöra! Här kan man verkligen se att det är en JDM bil...
M's Limited Edition KN Filter!

Bild
Skriv svar