Nytt liv åt känd mr2 turbo

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Showiit
Inlägg: 132
Blev medlem: tor 31 okt 2013, 21:40:08
Bilmodell: Mr2 turbo
Årsmodell: 1992
PostOrt: Sunhultsbrunn
Land (Country): Sverige
Ort: Sunhultsbrunn

Re: Nytt liv åt känd mr2 turbo

Inlägg av Showiit »

nu är bilen varmkörd på ca 1000rpm för det är ända stället ja kan va på just nu...

har ett problem...
bilen startar bra och soppatrycket är stabild och bra men kollar man på apexi dosan så hoppar tändningen upp och ned hela tiden ( blev mer stabilt efter en stund) och bilen svarar inte alls på gas. bara bluddrar och skjuter bakåt i insuget när man försöker, kan inte få den till att öka i varv alls. funderar på om jag kopplat något fel eller om nått är trasigt.
ni som har koll på det mesta, detta felet borde inte kunna bli för att jag bytt till 5s block va?, trigger och allt sånt borde ju va samma?

någon som har någon ide? jag har ungifär så mycket erfarenhet av apexi pfc att jag listat ut hur man kan se diagram på vattentemp nu;)
Showiit
Inlägg: 132
Blev medlem: tor 31 okt 2013, 21:40:08
Bilmodell: Mr2 turbo
Årsmodell: 1992
PostOrt: Sunhultsbrunn
Land (Country): Sverige
Ort: Sunhultsbrunn

Re: Nytt liv åt känd mr2 turbo

Inlägg av Showiit »

Nu går bilen som en klocka:) var en hallgivare i fördelaren som gett upp. Bytte fördelare så går den igen!!

Mappning den 30e så får vi väl se om den håller ihop
bl0mgren
Inlägg: 5
Blev medlem: sön 15 maj 2016, 12:14:21
Bilmodell: MR2 Turbo
Årsmodell: 1994
PostOrt: Karlstad
Land (Country): Sverige

Re: Nytt liv åt känd mr2 turbo

Inlägg av bl0mgren »

Vad räknar du med för effekt? 8-)
Showiit
Inlägg: 132
Blev medlem: tor 31 okt 2013, 21:40:08
Bilmodell: Mr2 turbo
Årsmodell: 1992
PostOrt: Sunhultsbrunn
Land (Country): Sverige
Ort: Sunhultsbrunn

Re: Nytt liv åt känd mr2 turbo

Inlägg av Showiit »

bl0mgren skrev:Vad räknar du med för effekt? 8-)
Över 400 på naven så är ja jävligt nöjd med denna turbon och soppapump
Skriv svar