Toyota (AW11) MR2 mk1 -85

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Användarens profilbild
MagnusS
Inlägg: 400
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:49
Bilmodell: AW11
Årsmodell: 1985
PostOrt: Nybro
Land (Country): Sverige
Ort: Svalehult
Kontakt:

Re: Toyota (AW11) MR2 mk1 -85

Inlägg av MagnusS »

Hornlund skrev:Det är ståplats än, tråkigt nog. Får blicka fram mot 2013, men jag har varit fruktansvärt sugen att göra ett ryck. Men det är alltid något annat som kommer i mellan. Har du fått några mil med din i sommar?
Jag skulle ha ut min i våras, baxade tom ut den från sitt hörn den har stått i sen 2 år tillbaka, men den jävlades med mig o ville inte gå rent, antingen skit i pumpen eller gammalt bränsle för nu går den mirakulöst nog bra, har bara kört lite hemmikring, har inte blivit ngn besiktning i år. Men nu står den utanför garaget och planen är att den ska få ta plats i garaget i vinter och jag ska försöka ge den lite kärlek och chassiuppdateringar. Men tiden och motivationen är svår att hitta som småbarnsförälder, ekonomin är ju såklart inte på topp heller. Men 2013 måste jag ut o åka lite.
AW11´85
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
Användarens profilbild
Hornlund
Inlägg: 749
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:15:05
Bilmodell: MR2 & IS200
Årsmodell: 8500
PostOrt: Örnsköldsvik
Land (Country): Sweden
Ort: Örnsköldsvik

Re: Toyota (AW11) MR2 mk1 -85

Inlägg av Hornlund »

Ja det är inte lätt, men 2013 hoppas jag få ta mig några mil också. Nu när bruksbilen förmodligen inte behöver så mycket underhåll, mer än att betala service hos Toyota, borde behovet av att få skruva styras mer mot AW11an.

Lämpligt oväntad inspiration i senaste numret av Bilsport också, har slutat prenumererat, men stöp på tidningen på affären idag. Lite skadad är man nog, såg direkt en AW11 på första sidan.
Bild

Hade jag vetat att Toyota visat Grupp S 222D under Midnattssolsrallyt hade jag ju absolut åkt dit. Vansinnig skapelse, som tydligen bara visats offentligt två gånger tidigare!
/ Mikael, MR2x2 & IS200.
Gravyking
Inlägg: 16
Blev medlem: tis 11 dec 2012, 18:32:06
Bilmodell: Corolla 1.6
Årsmodell: 1998

Re: Toyota (AW11) MR2 mk1 -85

Inlägg av Gravyking »

Härlig liten bil MK1an! :thumbup:
Jag var sugen på en MK2 i många år men det blev aldrig nån.
Användarens profilbild
Hornlund
Inlägg: 749
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:15:05
Bilmodell: MR2 & IS200
Årsmodell: 8500
PostOrt: Örnsköldsvik
Land (Country): Sweden
Ort: Örnsköldsvik

Re: Toyota (AW11) MR2 mk1 -85

Inlägg av Hornlund »

Gravyking skrev:Härlig liten bil MK1an! :thumbup:
Jag var sugen på en MK2 i många år men det blev aldrig nån.
Vilken tur, för mk2an är inte alls lika rolig ;) Den är lite mer av en shoppingkärra i jämförelse!
/ Mikael, MR2x2 & IS200.
Användarens profilbild
MagnusS
Inlägg: 400
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:49
Bilmodell: AW11
Årsmodell: 1985
PostOrt: Nybro
Land (Country): Sverige
Ort: Svalehult
Kontakt:

Re: Toyota (AW11) MR2 mk1 -85

Inlägg av MagnusS »

Läste igenom din tråd igår, hade glömt bort hur mkt tid o energi du har lagt ner på din bil.

Bromsarna från ST185, passar de bolt on förutom omborrningen av skivorna?

När ska du sätta igång med bilen igen? ;)
AW11´85
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
Användarens profilbild
Hornlund
Inlägg: 749
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:15:05
Bilmodell: MR2 & IS200
Årsmodell: 8500
PostOrt: Örnsköldsvik
Land (Country): Sweden
Ort: Örnsköldsvik

Re: Toyota (AW11) MR2 mk1 -85

Inlägg av Hornlund »

MagnusS skrev:Läste igenom din tråd igår, hade glömt bort hur mkt tid o energi du har lagt ner på din bil.

Bromsarna från ST185, passar de bolt on förutom omborrningen av skivorna?

När ska du sätta igång med bilen igen? ;)
Tack, jo ett tag var det inte så mycket annat än bilen & jobbet som gällde. Gick t.o.m ut & åt på lunch, för att istället ta matlådan till garaget, där jag naturligtvis ställt en micro. Det var tider, men det var även lång tid sedan.

Bromsarna passar bolt on, om jag inte missminner mig. Men du behöver fixa lite längre bromsslangar, eller jag gjorde det för att vara säker iaf. Utgick från längden på ST185 slangarna vid fjäderbensfästet & ner till oket. Men någon annan huvudbromscylinder vore nog klokt att fixa vid något tillfälle också. Bromsar nästan för bra fram, blir lite så här;


Förhoppningarna är att jag ska ta ut bilen till våren/sommaren, sen hur mycket som blir gjort återstår att se. Men en tur till bilprovningen vore ju kanske kul, lär få en arbetslista är jag rädd!
/ Mikael, MR2x2 & IS200.
Användarens profilbild
Hornlund
Inlägg: 749
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:15:05
Bilmodell: MR2 & IS200
Årsmodell: 8500
PostOrt: Örnsköldsvik
Land (Country): Sweden
Ort: Örnsköldsvik

Re: Toyota (AW11) MR2 mk1 -85

Inlägg av Hornlund »

Vad snopet, jag satt & googlade på Toyota MR2 & stöp på min egen bil under bilder. Bilden är tagen första sommaren jag ägde den. Med 14" Advan A048 på vita BMW E30 fälgar. Ligger på en sida som jag definitivt inte lagt den. Inte för att det gör något, men jag blev lite paff. De har även besudlat bilden med deras egen adress ute i hörnen.

Bild

Fortsatte min efterforskning, och fick mig ett gott skratt när jag stöp på denna bild. En annan version av bilden, bearbetad i gissningsvis Photoshop. Kul att någon annan på vårt runda klot suttit & drömt om detta, med min bil & bild som grundplåt för sina idéer.

Bild
/ Mikael, MR2x2 & IS200.
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Toyota (AW11) MR2 mk1 -85

Inlägg av cheetah1 »

Ptja, det är brott mot upphovsrättslagen om man vill tjafsa. Jag drog nyligen in ungefär 6000 på en liknande grej. :)
Användarens profilbild
Johnny Blade
Pay User
Inlägg: 1715
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
Bilmodell: Crown
Årsmodell: 1984
PostOrt: Avesta
Land (Country): Sverige
Ort: Aghastadhum
Kontakt:

Re: Toyota (AW11) MR2 mk1 -85

Inlägg av Johnny Blade »

Den ser verkligen mycket fin ut på "originalbilden". :thumbup:
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
Användarens profilbild
Hornlund
Inlägg: 749
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:15:05
Bilmodell: MR2 & IS200
Årsmodell: 8500
PostOrt: Örnsköldsvik
Land (Country): Sweden
Ort: Örnsköldsvik

Re: Toyota (AW11) MR2 mk1 -85

Inlägg av Hornlund »

Johnny Blade skrev:Den ser verkligen mycket fin ut på "originalbilden". :thumbup:
Tackar, det var bättre förr med putsen. Var nyss ut till bilen & med lite god vilja går det att skymta att den är röd under allt damm!
/ Mikael, MR2x2 & IS200.
Skriv svar