Spiidfriik's Celica ST205 JDM -94

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Användarvisningsbild
Spiidfriik
Bilmodell: Celica GT-Four ST205 JDM
Årsmodell: 1994
PostOrt: Piteå

Re: Spiidfriik's Celica ST205 JDM -94

Inlägg av Spiidfriik »

Ge upp är inte aktuellt! =) Däremot får jag se när det blir att gå vidare med den. Ska kolla på en annan (körklar) bil till veckan och blir det affär på den får nog Celican vänta ett tag.(
Men jag vill verkligen köra den i vinter igen!

En kamrat har en Caldina GT-T som också laddar dryga baret på fjädertryck. Även den spikar på höga varv.

Även om jag skulle få ordning på spikningarna så går den ju fortfarande tokfett på ladd och suger i sej tre liter milen. Så jag tänker inte lägga mer tid och ork på felsökning utan satsa på att byta sprut och hoppas att alla konstigheter försvinner.
Tids nog.
ST205 JDM -94
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
Användarvisningsbild
Spiidfriik
Bilmodell: Celica GT-Four ST205 JDM
Årsmodell: 1994
PostOrt: Piteå

Re: Spiidfriik's Celica ST205 JDM -94

Inlägg av Spiidfriik »

Sneglar lite på Celican igen. Har ett par sprut på hyllan. Även en ny turbo. Skulle dock vilja ha ett roligare grenrör. Nån som har ett liggande?
ST205 JDM -94
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
Skriv svar