Sida 2 av 2

Re: Provkörning av min Starlet 4a-ge TURBO

Postat: fre 19 jul 2013, 08:26:51
av Pipedreams
Käften! Vill inte höra talas om nå jävla volvo i toyotasammanhang :evil:

Bakaxeln är ju rätt mycket tyngre än original men jag har inte vägt. Men det kanske skiljer 15kg. Lådan är inte så mycket tyngre, kanske 10kg.
Det hade väl räckt med en 6,7" ae86 axel men de kostar lika mycket och är betydligt svårare att få tag på.

Re: Provkörning av min Starlet 4a-ge TURBO

Postat: fre 19 jul 2013, 21:58:02
av Bobis
Men mitt inlägg försvann ju...

Bara frågar, för det mesta man läst om att folk slänger dit är volvo :)

Känns så muppigt att lägga till så mkt vikt egentligen och man vill ju förbättra väghållningninte fördärva den.
Men man har ju inte så mycket val inom rimlig budget :)

Re: Provkörning av min Starlet 4a-ge TURBO

Postat: lör 20 jul 2013, 00:33:00
av Pipedreams
Visst är det lite onödigt med ökad vikt men ska det hålla ihop får man ta det. Kompisen stoppade i t50 låda i sin starlet och den höll inte för en standard 4age ens. Och ae86 axeln verkar inte heller så hållbar ihop med turbomotor. Och den ökade vikten bak är inte så tokigt för det är sjukt fäste i den.
Jag är väldigt allergisk mot volvo :) , men det är väl lätt att få tag på för folk.

Re: Provkörning av min Starlet 4a-ge TURBO

Postat: sön 21 jul 2013, 21:54:14
av GT4-Force
det spinner ju för dig på med lite slicks :D ska du köra på något event med den?

Re: Provkörning av min Starlet 4a-ge TURBO

Postat: mån 22 jul 2013, 07:09:52
av Pipedreams
Lite hal är den men det skjuter på rätt bra ändå :) Tror inte kopplingen pallar dragrace tyvärr, den verkar vara på gränsen nu trots att den är specad till 470nm.
Men det blir körning på Gröndal nästa helg. Jag skulle få vara med och köra som pausunderhållning :)