Sida 1 av 2

Provkörning av min Starlet 4a-ge TURBO

Postat: mån 15 jul 2013, 22:32:32
av Pipedreams
Det är trean som är i när jag släpper av före mötet :)
http://www.youtube.com/watch?v=jRL92vS1Slk

Re: Provkörning av min Starlet 4a-ge TURBO

Postat: mån 15 jul 2013, 22:36:56
av Bempa
Så jävla frän Starlet! Bra tryck i den! Hur går försäljningen utav den?

Re: Provkörning av min Starlet 4a-ge TURBO

Postat: tis 16 jul 2013, 08:52:26
av MagnusS
Låter ilsk:)

Skulle vilja ha den motorn 8-)

Re: Provkörning av min Starlet 4a-ge TURBO

Postat: tis 16 jul 2013, 21:11:38
av Bobis
Hård, kan tänka mig den drivlinan i min sen... :)

Hur gjorde du med lådan, köpte färdig kåpa eller svetsa om den, isf hur?

Är alla model f axlar diffade?

Re: Provkörning av min Starlet 4a-ge TURBO

Postat: tis 16 jul 2013, 22:18:59
av Hansen
Vilken jäkla rolig bil det verkar vara :)

Re: Provkörning av min Starlet 4a-ge TURBO

Postat: tis 16 jul 2013, 23:13:23
av Pipedreams
Bobis skrev:Hård, kan tänka mig den drivlinan i min sen... :)

Hur gjorde du med lådan, köpte färdig kåpa eller svetsa om den, isf hur?

Är alla model f axlar diffade?
Det blev en Frankenstein av sprängkåpan. Kapade ur och flyttade fästhålen bara då de bara behövde flyttas in lite i samma linje som de satt. Och tog biten där startmotorn sitter från Corolla GTIn som jag tog motorn ifrån. Men det finns annars gjuten sprängkåpa att köpa. Sikta på en w58 låda från supra mkiv n/a då femman är lite högre på den. Tycker den är onödigt tätstegad nu. Kan ju även bero på 4,3:1 i bakaxeln med 195/45-15 :)
Det är inte alla modell-f som är diffade, men tror alla GL av yr22 har det men det kan vara svårt att veta var den kommer ifrån när man köper en. Går annars att köpa en odiffad modell-f och plocka i diffen med utväxling från MA61 celica supra så får man 3,9:1 istället, den har även kraftigare lameller och det finns uppgradering att köpa hos WEIR Performance till den.

Re: Provkörning av min Starlet 4a-ge TURBO

Postat: tis 16 jul 2013, 23:14:16
av Pipedreams
Hansen skrev:Vilken jäkla rolig bil det verkar vara :)
Kan garantera att man kliver ur den med ett flin varje gång :)

Re: Provkörning av min Starlet 4a-ge TURBO

Postat: tis 16 jul 2013, 23:38:24
av Johnny Blade
Jäklar. :) :twisted:
Pipedreams skrev:
Bobis skrev:Hård, kan tänka mig den drivlinan i min sen... :)

Hur gjorde du med lådan, köpte färdig kåpa eller svetsa om den, isf hur?

Är alla model f axlar diffade?
Det blev en Frankenstein av sprängkåpan. Kapade ur och flyttade fästhålen bara då de bara behövde flyttas in lite i samma linje som de satt. Och tog biten där startmotorn sitter från Corolla GTIn som jag tog motorn ifrån. Men det finns annars gjuten sprängkåpa att köpa. Sikta på en w58 låda från supra mkiv n/a då femman är lite högre på den. Tycker den är onödigt tätstegad nu. Kan ju även bero på 4,3:1 i bakaxeln med 195/45-15 :)
Det är inte alla modell-f som är diffade, men tror alla GL av yr22 har det men det kan vara svårt att veta var den kommer ifrån när man köper en. Går annars att köpa en odiffad modell-f och plocka i diffen med utväxling från MA61 celica supra så får man 3,9:1 istället, den har även kraftigare lameller och det finns uppgradering att köpa hos WEIR Performance till den.
Alla Model F med manuell låda har väl LSD? Automatarna har öppen "E-diff",dvs 7.1".
så har iaf jag fått för mig.

Re: Provkörning av min Starlet 4a-ge TURBO

Postat: fre 19 jul 2013, 06:47:10
av Bobis
Pipedreams skrev:
Bobis skrev:Hård, kan tänka mig den drivlinan i min sen... :)

Hur gjorde du med lådan, köpte färdig kåpa eller svetsa om den, isf hur?

Är alla model f axlar diffade?
Det blev en Frankenstein av sprängkåpan. Kapade ur och flyttade fästhålen bara då de bara behövde flyttas in lite i samma linje som de satt. Och tog biten där startmotorn sitter från Corolla GTIn som jag tog motorn ifrån. Men det finns annars gjuten sprängkåpa att köpa. Sikta på en w58 låda från supra mkiv n/a då femman är lite högre på den. Tycker den är onödigt tätstegad nu. Kan ju även bero på 4,3:1 i bakaxeln med 195/45-15 :)
Det är inte alla modell-f som är diffade, men tror alla GL av yr22 har det men det kan vara svårt att veta var den kommer ifrån när man köper en. Går annars att köpa en odiffad modell-f och plocka i diffen med utväxling från MA61 celica supra så får man 3,9:1 istället, den har även kraftigare lameller och det finns uppgradering att köpa hos WEIR Performance till den.

Oki, cool!

Hur är låda o axel i vikt? Kan tänka mig de är rejält mycket bitigare än original starlet :)
Gjort nån jämförelse modelf och volvo axel tex?

Re: Provkörning av min Starlet 4a-ge TURBO

Postat: fre 19 jul 2013, 07:51:43
av Pipedreams
Käften! Vill inte höra talas om nå jävla volvo i toyotasammanhang :evil:

Bakaxeln är ju rätt mycket tyngre än original men jag har inte vägt. Men det kanske skiljer 15kg. Lådan är inte så mycket tyngre, kanske 10kg.
Det hade väl räckt med en 6,7" ae86 axel men de kostar lika mycket och är betydligt svårare att få tag på.