Toyota logo "Air Intake"
- Fnys
- Moderator
- Inlägg: 2641
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1996
- PostOrt: Enskede
- Land (Country): Sverige
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Toyota logo "Air Intake"
Mwhaha!!! (nöjt skrattande)
...har fått min idé ursprungligen ifrån Audi (styling) och blev mycket nyfiken på att rita, skissa och se hur mina tankar skulle se ut på pappret
Jag är mycket nöjd (med idéen, bilderna vara bara för att se hur det skulle se ut) och skulle gärna vilja se detta på en toyota i verkligheten!
...har fått min idé ursprungligen ifrån Audi (styling) och blev mycket nyfiken på att rita, skissa och se hur mina tankar skulle se ut på pappret
Jag är mycket nöjd (med idéen, bilderna vara bara för att se hur det skulle se ut) och skulle gärna vilja se detta på en toyota i verkligheten!
- Bilagor
-
- Stor, mitten
- logo air intake middle.gif (213 KiB) Visad 3314 gånger
-
- Små, sidor
- logo air intake right & left.gif (211.56 KiB) Visad 3314 gånger
-
- Stor, höger
- logo air intake big right.gif (210.81 KiB) Visad 3314 gånger
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
-
- Inlägg: 164
- Blev medlem: tis 03 mar 2009, 00:40:40
- Bilmodell: Mr2 Gti Sw20
- Årsmodell: 1993
- PostOrt: Holmsund
- Land (Country): Sweden
- Ort: Holmsund
Re: Toyota logo "Air Intake"
Rätt fränt. Tror personligen att den stora i mitten skulle se bäst ut IRL.
-
- Inlägg: 10
- Blev medlem: ons 18 mar 2009, 00:11:49
- Bilmodell: Corolla/MR2
- Årsmodell: 0
- Ort: Salem/Rönninge
Re: Toyota logo "Air Intake"
Jag säger som typisk svensk att lagom är bäst och röstar för två små
-
- Inlägg: 1087
- Blev medlem: mån 02 mar 2009, 06:50:03
- Bilmodell: Corolla -73
- Årsmodell: 1973
- PostOrt: Luleå
- Land (Country): Sweden
Re: Toyota logo "Air Intake"
Klockrent! Som oldie väljer jag det stora.
Vad har du använt för program? Det ser så himla bra ut!
En liten TCS-logga inbäddad kanske?
Och hur får vi dom tillverkade irl?
Vad har du använt för program? Det ser så himla bra ut!
En liten TCS-logga inbäddad kanske?
Och hur får vi dom tillverkade irl?
Projekt: Corolla -73 Ke20 med Saab B234L
- Jonex
- Inlägg: 553
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:56:18
- Bilmodell: Celica GT-Four st165
- Årsmodell: 1988
- PostOrt: Smedjebacken
- Land (Country): Swe
- Ort: Smb, Dalarna
Re: Toyota logo "Air Intake"
Ett annat alternativ är ju att såga ut Toyota-märket direkt i huven och sätta galler under.
Det skulle nog bli fränt, speciellt om man behåller org lacken runt märket, så att det smälter in..
Röstar på alt. 1 , centrerat-
Det skulle nog bli fränt, speciellt om man behåller org lacken runt märket, så att det smälter in..
Röstar på alt. 1 , centrerat-
Min St165, projektet går sakta vidare http://www.toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=71
- Larco
- Inlägg: 1044
- Blev medlem: sön 22 feb 2009, 17:49:45
- Bilmodell: Supra mk3 Celica GT-Four ST165
- Årsmodell: 1988
- PostOrt: Upplands Väsby
- Land (Country): Sverige
- Ort: Upplands Väsby
Re: Toyota logo "Air Intake"
Nu inser jag att det är styling det handlar om och funktion kanske inte är så viktig men jag tänkte ändå dela med mig av min kunskap kring placering för funktion.
Om du får för dig att göra den centrerade varianten. Sätt den så långt fram som möjligt på huven men fortfarande bakom kylaren. Ju längre fram på huven ju mer värme kommer du ventilera pga att det är en lågtryckszon längst fram. Så bakom kylaren, ovanför grenröret är ju inte helt olämpligt. Kommer kanske ge lite effektökning t o m pga svalare insugsluft
Sen kan man sätta en liten uppstående list precis i framkant av ventilationshålet vilet styr luften aningen uppåt och skapar ytterligare lågtryck vid hålet. Se Carlos Sainz.
Luftintag placeras med största fördel i fronten (högtryckszon). Ventilationshål på huven, på sidorna framför hframhjulen (låg tryckszoner).
Om du får för dig att göra den centrerade varianten. Sätt den så långt fram som möjligt på huven men fortfarande bakom kylaren. Ju längre fram på huven ju mer värme kommer du ventilera pga att det är en lågtryckszon längst fram. Så bakom kylaren, ovanför grenröret är ju inte helt olämpligt. Kommer kanske ge lite effektökning t o m pga svalare insugsluft
Sen kan man sätta en liten uppstående list precis i framkant av ventilationshålet vilet styr luften aningen uppåt och skapar ytterligare lågtryck vid hålet. Se Carlos Sainz.
Luftintag placeras med största fördel i fronten (högtryckszon). Ventilationshål på huven, på sidorna framför hframhjulen (låg tryckszoner).
Vänliga hälsningar
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
- Fnys
- Moderator
- Inlägg: 2641
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1996
- PostOrt: Enskede
- Land (Country): Sverige
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Re: Toyota logo "Air Intake"
kul med respons och fler idéer/tips kring detta.
Jag använder Photoshop, gjorde logga med galler för sig, la den på huven och använder mig av "Layer Mode" för att få lagren att flyta in i varandra.
Kan prova göra någon liknande med TCS loggan sen (styrelsens tillåtelse?)srylul skrev:Klockrent! Som oldie väljer jag det stora.
Vad har du använt för program? Det ser så himla bra ut!
En liten TCS-logga inbäddad kanske?
Och hur får vi dom tillverkade irl?
Jag använder Photoshop, gjorde logga med galler för sig, la den på huven och använder mig av "Layer Mode" för att få lagren att flyta in i varandra.
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
-
- Inlägg: 32
- Blev medlem: fre 29 maj 2009, 17:53:46
- Bilmodell: Celica st 182
- Årsmodell: 1990
- Land (Country): Sverige
- Ort: Södertälje
Re: Toyota logo "Air Intake"
Kan prova göra någon liknande med TCS loggan sen (styrelsens tillåtelse?)
Jag använder Photoshop, gjorde logga med galler för sig, la den på huven och använder mig av "Layer Mode" för att få lagren att flyta in i varandra.[/quote]
Vore riktigt intressant o se hur det skulle bli med TCS loggan om du nu får, vilket jag har svårt att tro att du inte skulle få:)
Jag använder Photoshop, gjorde logga med galler för sig, la den på huven och använder mig av "Layer Mode" för att få lagren att flyta in i varandra.[/quote]
Vore riktigt intressant o se hur det skulle bli med TCS loggan om du nu får, vilket jag har svårt att tro att du inte skulle få:)
- Dale
- Siteadmin
- Inlägg: 3709
- Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1995
- PostOrt: Älvdalen
- Land (Country): Sverige
- Ort: Älvdalen
- Kontakt:
Re: Toyota logo "Air Intake"
Driver skrev:Kan prova göra någon liknande med TCS loggan sen (styrelsens tillåtelse?)
Jag använder Photoshop, gjorde logga med galler för sig, la den på huven och använder mig av "Layer Mode" för att få lagren att flyta in i varandra.
Vore riktigt intressant o se hur det skulle bli med TCS loggan om du nu får, vilket jag har svårt att tro att du inte skulle få:)[/quote]
Tror ingen är emot.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]