Abflug GT86 . Wow

Bilder och filmer som har med Toyota eller annat motorrelaterat att göra.
Användarens profilbild
amby
Pay User
Inlägg: 832
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:12:39
Bilmodell: Celica GT4
Årsmodell: 1991
PostOrt: Jönköping
Land (Country): Sverige
Ort: Jönköping

Abflug GT86 . Wow

Inlägg av amby »

Så här borde den sett ut från början.. Så grym
http://www.teknikensvarld.se/2012/12/13 ... ompressor/
Bild
Bild
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Abflug GT86 . Wow

Inlägg av Fnys »

Dra åt h-e va snygg!
Är det någonting mer bytt än bak- och framspoiler, sidokjolar och vinge?
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Användarens profilbild
amby
Pay User
Inlägg: 832
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:12:39
Bilmodell: Celica GT4
Årsmodell: 1991
PostOrt: Jönköping
Land (Country): Sverige
Ort: Jönköping

Re: Abflug GT86 . Wow

Inlägg av amby »

Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4773
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Abflug GT86 . Wow

Inlägg av Glenn »

Tycker både front och bakdel var "för mycket", visst, på en showblil.. men som standard ? njä.

Lite som med Supra MkIV.. ju fler eftermarknadsfrontar mans er desto mer vill man bara ha en original :D
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Johnny Blade
Pay User
Inlägg: 1714
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
Bilmodell: Crown
Årsmodell: 1984
PostOrt: Avesta
Land (Country): Sverige
Ort: Aghastadhum
Kontakt:

Re: Abflug GT86 . Wow

Inlägg av Johnny Blade »

Jag håller med Glenn jag.
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
SHySwe
Inlägg: 1087
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 06:50:03
Bilmodell: Corolla -73
Årsmodell: 1973
PostOrt: Luleå
Land (Country): Sweden

Re: Abflug GT86 . Wow

Inlägg av SHySwe »

Visst måste det få synas att det är nåt extra?
Frågan är ju bara om den är tillräckligt vass? Eller om prestanda ändå bleknar bredvid europeerna, som denna?
Focus RS350 2014
Projekt: Corolla -73 Ke20 med Saab B234L
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Abflug GT86 . Wow

Inlägg av cheetah1 »

Den har inte fyrhjulsdrift. Det är en Subaru utan fyrhjulsdrift. I övrigt är det taget, får dom nån över kan dom ställa den hemma hos mig. :)
Användarens profilbild
amby
Pay User
Inlägg: 832
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:12:39
Bilmodell: Celica GT4
Årsmodell: 1991
PostOrt: Jönköping
Land (Country): Sverige
Ort: Jönköping

Re: Abflug GT86 . Wow

Inlägg av amby »

Jag hoppas verkligen Toyota gör något extra med sin när BRZ STi kommer ut.

Det får gärna gå en annan väg. Kompressor hade varit nice istället för turbo men som ni säger.. 250hk slår inte konkurrenterna.
250hk och väldigt lätt trimmad hade kanske varit något. Så kunde de bli den nya 200sx fast inte lika plastig.


Och utseende får man tycka som man vill, men jag tyckte den såg lite tam ut original..
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4773
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Abflug GT86 . Wow

Inlägg av Glenn »

cheetah1 skrev:Den har inte fyrhjulsdrift. Det är en Subaru utan fyrhjulsdrift. I övrigt är det taget, får dom nån över kan dom ställa den hemma hos mig. :)

Till skillnad mot vad folk tror och vad svenska subaru alltid brukar ljuga med i sin marknadsföring så har ju inte alla subarus fyrhjulsdrift annars heller, Imprezan finns med FWD för att ta ett exempel.

Men jag tycker ni stittar er blinda på efefkten, klart att den nuvarande har lite effekt i underkant, men att försöka vara värst hästkraftsmässigt är nog inte regejen med GT86, den är ju en ren körmaskin, den är gjord för att vara rolig att köra, välbalanserad och välavvägd helt enkelt.

Personligen tar jag f.ö turbo alla dagar i veckan framför kompressor :)
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Neblade
Ordförande
Inlägg: 1617
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 23:01:25
Bilmodell: Celica GT
Årsmodell: 1974
PostOrt: Linghem
Land (Country): Sweden
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Abflug GT86 . Wow

Inlägg av Neblade »

Glenn skrev:Tycker både front och bakdel var "för mycket", visst, på en showblil.. men som standard ? njä.

Lite som med Supra MkIV.. ju fler eftermarknadsfrontar mans er desto mer vill man bara ha en original :D
Skönt att jag inte var ensam om det, tycker att originalutseendet är väldigt mycket stilrenare. Och detta luktar lite för mycket plaststyling. Men smaken är olika, den skilljer sig ju en del från origialet ivarjefall och det var ju säkert syftet. :)

Kul med kompressor dock! :)
Mattias Johansson
Skicka PM,

Ordförande för Toyota Club Sweden

Toyota Avensis -08
Toyota Corolla -05
Toyota Corolla -98
Toyota MR2 GT-S/Turbo -94
Toyota Celica GT -74 Evighetsprojektet

1xCorolla T-sport -02
2xStarlet KP61 -84
2xCelica ST162 -88
Skriv svar