Sida 1 av 2

Abflug GT86 . Wow

Postat: tis 15 jan 2013, 18:43:58
av amby
Så här borde den sett ut från början.. Så grym
http://www.teknikensvarld.se/2012/12/13 ... ompressor/
Bild
Bild

Re: Abflug GT86 . Wow

Postat: ons 16 jan 2013, 16:55:06
av Fnys
Dra åt h-e va snygg!
Är det någonting mer bytt än bak- och framspoiler, sidokjolar och vinge?

Re: Abflug GT86 . Wow

Postat: ons 16 jan 2013, 20:04:38
av amby

Re: Abflug GT86 . Wow

Postat: tor 17 jan 2013, 04:42:10
av Glenn
Tycker både front och bakdel var "för mycket", visst, på en showblil.. men som standard ? njä.

Lite som med Supra MkIV.. ju fler eftermarknadsfrontar mans er desto mer vill man bara ha en original :D

Re: Abflug GT86 . Wow

Postat: tor 17 jan 2013, 17:17:29
av Johnny Blade
Jag håller med Glenn jag.

Re: Abflug GT86 . Wow

Postat: tor 17 jan 2013, 17:41:22
av SHySwe
Visst måste det få synas att det är nåt extra?
Frågan är ju bara om den är tillräckligt vass? Eller om prestanda ändå bleknar bredvid europeerna, som denna?
Focus RS350 2014

Re: Abflug GT86 . Wow

Postat: tor 17 jan 2013, 17:49:00
av cheetah1
Den har inte fyrhjulsdrift. Det är en Subaru utan fyrhjulsdrift. I övrigt är det taget, får dom nån över kan dom ställa den hemma hos mig. :)

Re: Abflug GT86 . Wow

Postat: tor 17 jan 2013, 22:35:30
av amby
Jag hoppas verkligen Toyota gör något extra med sin när BRZ STi kommer ut.

Det får gärna gå en annan väg. Kompressor hade varit nice istället för turbo men som ni säger.. 250hk slår inte konkurrenterna.
250hk och väldigt lätt trimmad hade kanske varit något. Så kunde de bli den nya 200sx fast inte lika plastig.


Och utseende får man tycka som man vill, men jag tyckte den såg lite tam ut original..

Re: Abflug GT86 . Wow

Postat: fre 18 jan 2013, 02:16:27
av Glenn
cheetah1 skrev:Den har inte fyrhjulsdrift. Det är en Subaru utan fyrhjulsdrift. I övrigt är det taget, får dom nån över kan dom ställa den hemma hos mig. :)

Till skillnad mot vad folk tror och vad svenska subaru alltid brukar ljuga med i sin marknadsföring så har ju inte alla subarus fyrhjulsdrift annars heller, Imprezan finns med FWD för att ta ett exempel.

Men jag tycker ni stittar er blinda på efefkten, klart att den nuvarande har lite effekt i underkant, men att försöka vara värst hästkraftsmässigt är nog inte regejen med GT86, den är ju en ren körmaskin, den är gjord för att vara rolig att köra, välbalanserad och välavvägd helt enkelt.

Personligen tar jag f.ö turbo alla dagar i veckan framför kompressor :)

Re: Abflug GT86 . Wow

Postat: sön 20 jan 2013, 13:24:42
av Neblade
Glenn skrev:Tycker både front och bakdel var "för mycket", visst, på en showblil.. men som standard ? njä.

Lite som med Supra MkIV.. ju fler eftermarknadsfrontar mans er desto mer vill man bara ha en original :D
Skönt att jag inte var ensam om det, tycker att originalutseendet är väldigt mycket stilrenare. Och detta luktar lite för mycket plaststyling. Men smaken är olika, den skilljer sig ju en del från origialet ivarjefall och det var ju säkert syftet. :)

Kul med kompressor dock! :)