Abflug GT86 . Wow

Bilder och filmer som har med Toyota eller annat motorrelaterat att göra.
Användarens profilbild
Hornlund
Inlägg: 749
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:15:05
Bilmodell: MR2 & IS200
Årsmodell: 8500
PostOrt: Örnsköldsvik
Land (Country): Sweden
Ort: Örnsköldsvik

Re: Abflug GT86 . Wow

Inlägg av Hornlund »

Ställer in mig i ledet av de som gillar std. looken. Men håller med om att kompressor är ett trevligt inslag, dock saknade jag inte mer effekt när jag provkörde den. Väldigt "lagom" som den är. Plus att jag misstänker att vikten kommer att öka ganska ordentligt om de tänker stoppa in mer hästar under huven. Bromsar/säkerhet mm väger ju oftast en hel del.

Var det inte så de sa om den senaste MR2an, att den skulle blivit för tung om den fått mer krut under motorluckan. Även om en 2ZZ-GE hade suttit som en smäck i den bilen.
/ Mikael, MR2x2 & IS200.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4773
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Abflug GT86 . Wow

Inlägg av Glenn »

Jag tror iofs inte att den där kompressorn är laglig i sverige oavsett, ska den vara det måste toyota ge sitt välsignande och det lär dom knappast göra.

Dagens avgasregler är jäkligt kinkiga.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Abflug GT86 . Wow

Inlägg av Fnys »



Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Skriv svar