Celica -87 från Original till GT4

Bilder och filmer som har med Toyota eller annat motorrelaterat att göra.
Dannefrokt
Inlägg: 30
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 20:18:46
Bilmodell: Celica GTI
Årsmodell: 1987
PostOrt: Leksand
Land (Country): Sverige

Celica -87 från Original till GT4

Inlägg av Dannefrokt »

Eftersom jag känner mig klar med bilen och eventuellt går i säljastankar så startar jag ingen projekttråd i nya forumet. Men lägger upp ett par bilder här på vad som hänt med min Celica från -87 under min ägo:

Bild
Så här såg den ut våren 2008 när jag köpte bilen för en struntsumma av en kompis bror.

Bild
sommaren 2008, fälgar på, även bytt bromsar samt bromsrör runtom för besiktning samt målat trösklar och monterat på nylackad front och läpp.

Bild
fortfarande sommar 2008, fick tag i komplett "bodykit" för att utseendemässigt förvandla bilen till en GT4'a.

Bild
Framåt hösten 2008 blev det aktuellt med ett motorbyte då det knackade rejält om motorn och jag råkade ha en mkt fin 3SGE komplett med allt liggandes.

Bild
Så här blev det att se ut med nya motorn tillsammans med grenrör från ST182 och ett slarvigt pålindat avgasbandage.

Bild
Och vår 2009 ser bilen ut så här, efter att jag fick ett ryck och bytte bort dom vita fälgarna mot dessa 17" köpta av Tommen på forumet, men de va nog inte så dumma dom heller!

Bild
Baken, enda tråkiga är väl att det är minst en fyra-fem olika nyanser av rött på bilen vilken gör att det inte ser så bra ut som det borde . ;)
R4b13z
Inlägg: 164
Blev medlem: tis 03 mar 2009, 00:40:40
Bilmodell: Mr2 Gti Sw20
Årsmodell: 1993
PostOrt: Holmsund
Land (Country): Sweden
Ort: Holmsund

Re: Celica -87 från Original till GT4

Inlägg av R4b13z »

Ser mkt stilig ut faktiskt :) Toyota lyckades bra med den rödfärgen!

Dem vita fälgarna trivs bra på min röda iaf ;)
Dannefrokt
Inlägg: 30
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 20:18:46
Bilmodell: Celica GTI
Årsmodell: 1987
PostOrt: Leksand
Land (Country): Sverige

Re: Celica -87 från Original till GT4

Inlägg av Dannefrokt »

Jo fälgarna saknar jag lite faktiskt =) hehe du får gärna fixa en bild med fälgarna på din bil!
Användarens profilbild
Jonex
Inlägg: 553
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:56:18
Bilmodell: Celica GT-Four st165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Smedjebacken
Land (Country): Swe
Ort: Smb, Dalarna

Re: Celica -87 från Original till GT4

Inlägg av Jonex »

Jaha, se där, nej inte ska du sälja den ? Efter allt jobb ? Eller är det kanske dags för en Gt4 ?

Bra jobbat !! Som natt och dag.
Har du några karosseridelar över ?
Min St165, projektet går sakta vidare http://www.toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=71
Dannefrokt
Inlägg: 30
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 20:18:46
Bilmodell: Celica GTI
Årsmodell: 1987
PostOrt: Leksand
Land (Country): Sverige

Re: Celica -87 från Original till GT4

Inlägg av Dannefrokt »

Ja, jag funderar på det, börjar känna mig mogen för lite mer effekt och gärna bak- eller fyrhjulsdrift =) jag har en huv över, en komplett strålkastare med fungerande motor vet ej om det var höger eller vänster, sen har jag två dörrar, röda rostfria utan nånting, sen har jag en vänsterdörr med dörrsida och elhiss kvar.
Skriv svar