Toyota GT-86 info

Bilder och filmer som har med Toyota eller annat motorrelaterat att göra.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4773
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Toyota GT-86 info

Inlägg av Glenn »

Jag tycker maan ser dom lite då och då, blev omkörd av en GT86 häromdagen tex :)

Man ser dock mycket mer GT86 än BRZ, trots att BRZ ligger bättre i pris (gjorde iaf)
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Toyota GT-86 info

Inlägg av cheetah1 »

Jag har faktiskt sett flera stycken GT-86 och BRZ i området runt Karlstad på sistone.
B_COOL
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 03 sep 2013, 15:58:26
Bilmodell: GT86
Årsmodell: 2013
PostOrt: Hässelby
Land (Country): Sverige

Re: Toyota GT-86 info

Inlägg av B_COOL »

Hej

Det rullar c:a 250 GT86 i sverige
+
50-75 st. som som finns på bilfirmor (demo-bilari + ej inregistrerade ännu)

jag sjäv har en 2013 vit automat / NAVI uttagen 2013-08

har precis passerat 275 mil

mvh B_COOL
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Toyota GT-86 info

Inlägg av cheetah1 »

Inte för att vara nån hater eller så, men varför köpte du en automat..?
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4773
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Toyota GT-86 info

Inlägg av Glenn »

Det är väl iofs automat med paddelväxlar ? isåfall är det ju inte helt hemskt, men jag skulle ha valt manuell själv.

Dom demobilar jag har sett (inkl den jag kört) hade dock manuell låda så jag har inte kunnat testa automaten.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Onehp
Inlägg: 12
Blev medlem: fre 30 aug 2013, 18:31:10
Bilmodell: GT86
Årsmodell: 2013
PostOrt: Stockholm

Re: Toyota GT-86 info

Inlägg av Onehp »

Tack för info B_COOL, då har man någon aning i alla fall.

Finns väl en hel del skäl att välja automat, de flesta relaterar till när man kör bilen till vardags. Provkörde automaten, den var helt ok och en kompis som gjorde detsamma tyckte det var kul att växla med paddlarna. Dock för mig är det manuell som gäller, som förresten går rätt trögt på kall motor, svårt att få in 1:a och 2:a bl.a. Bra i den meningen att man är tvungen att ta det lugnt på kall motor, få dock se hur pass störande det blir när det blir ännu kallare, ska tydligen gå att byta till andra oljor som funkar bättre vid låg temp.
B_COOL
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 03 sep 2013, 15:58:26
Bilmodell: GT86
Årsmodell: 2013
PostOrt: Hässelby
Land (Country): Sverige

Re: Toyota GT-86 info

Inlägg av B_COOL »

Hej
Någon undrade varför jag valde automat !!
Jag är ju gift för böveln :shock:
Skämt åsido, jag provkörde även manuell, visst det är häftigare att rycka i spaken,
men jag kan säga att den lexus-låda med paddlar som sitter i är riktigt bra.
Den växlar riktigt snabbt, och man kan dra i "manuella läget" till varvtalstoppet om man vill.
Hur som helst, lär man sig hur lådan funkar tror jag inte man är ett dugg långsammare en manuell.
Det gäller ju att pricka växlingarna och inte schabla när man kör manuellt,
det problemet får du aldrig med automaten.

vi hörs B_COOL
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4773
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Toyota GT-86 info

Inlägg av Glenn »

Just det fenomenet tror jag iofs alla mina toyotor haft, alltså att dom varit trögväxlade vid låga temperaturer.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Johnny Blade
Pay User
Inlägg: 1714
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
Bilmodell: Crown
Årsmodell: 1984
PostOrt: Avesta
Land (Country): Sverige
Ort: Aghastadhum
Kontakt:

Re: Toyota GT-86 info

Inlägg av Johnny Blade »

Jag skulle också ha valt automat,jag gillar inte att växla.;)
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Toyota GT-86 info

Inlägg av cheetah1 »

Ja, fast jag tycker väl kanske inte det är ett rimligt argument att det är bekvämt, jag menar, jag har provsuttit en, och det tog nog mig fulla 5 minuter att ta mig in i den med sätet längst bak.. (Sen var den rymlig när man väl var på plats..) Köper man en med automat för att det är bekvämt är man lite hm... ja, var och en gör väl som den vill antar jag.. :)
Skriv svar