Lexus is200: 2004 Limited edition

Bilder och filmer som har med Toyota eller annat motorrelaterat att göra.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4780
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Lexus is200: 2004 Limited edition

Inlägg av Glenn »

Ja, under prövotiden får man ju aldrig behålla kortet efteråt om det blir indraget, fast prövotiden är fortfarande 2 år, den där höjningen har det ju ryktats om i typ 15 år nu, men det är fortfarande 2 år, tror till och med transportstyrelsen har det i sin FAQ efterssom så många frågar "när ska den ändras?"


Jag är också lite kluven, jag körde också vilt, men nog fan var man rädd för att bli av med kortet, det var ju onekligen en lättnad när prövotiden var slut.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Dudesonss
Inlägg: 10
Blev medlem: tis 23 aug 2011, 22:48:55
Bilmodell: Lexus is200
Årsmodell: 2004
PostOrt: Lidkøping
Land (Country): Norway/Sweden

Re: Lexus is200: 2004 Limited edition

Inlägg av Dudesonss »

Har aldrig sett en fartskontroll i Sverige, Synes det er några trafiksäkerhetskamera/fartkamera.
Det verkar som om de flesta kör 10-30km/t över fartsgrensen. I Norge kör folk 10-20km/t under fartsgrensen... :roll:
det verkar som Polisen inte bryr seg så mye om det heller. :wave:
Lexus is200: 2004 Limited edition. Dont like my driving? E-Mail: Tor_a5@hotmail.com
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Lexus is200: 2004 Limited edition

Inlägg av cheetah1 »

Jag såg inte heller fartkontrollen, hade jag gjort det hade jag inte behövt betala 2000 kronor för 133 km/h på 120-väg. :)

Halland och Östergötland ska vara dom jävligaste (jag var i Halland) har jag hört.

För inte så länge sen körde jag på motsatt sida om en fartkontroll i en närbelägen mindre tätort, då stod polisen och gömde sig bakom en stor vägskylt med lasern och piketbussen stod på en sidoväg. Fult!

Man kan i teorin åka dit för 1 km/h överhastighet, jag har inte hört talas om nån som har gjort det, men det ska kunna ske. Dom drar av 3 km/h från mätvärdet på lasern, så kör man 114 på 110-väg bör man kunna åka på 800 spänn. Man får nästan ta en kopia på böteslappen och rama in, 111 km/h på 110-väg. :)
Användarens profilbild
Dudesonss
Inlägg: 10
Blev medlem: tis 23 aug 2011, 22:48:55
Bilmodell: Lexus is200
Årsmodell: 2004
PostOrt: Lidkøping
Land (Country): Norway/Sweden

Re: Lexus is200: 2004 Limited edition

Inlägg av Dudesonss »

mellan Trollhättan, Lidköping och Mariestad finnes de nästan inte Polis. :P
Det krävs mycket för att Polisen i Lidkøping bryr seg.



Man får nästan ta en kopia på böteslappen och rama in, 111 km/h på 110-väg.
Hehe, Har gjort något liknande :geek:
Lexus is200: 2004 Limited edition. Dont like my driving? E-Mail: Tor_a5@hotmail.com
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4780
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Lexus is200: 2004 Limited edition

Inlägg av Glenn »

Dudesonss skrev:Har aldrig sett en fartskontroll i Sverige, Synes det er några trafiksäkerhetskamera/fartkamera.
Det verkar som om de flesta kör 10-30km/t över fartsgrensen. I Norge kör folk 10-20km/t under fartsgrensen... :roll:
det verkar som Polisen inte bryr seg så mye om det heller. :wave:
Jag har kört bil i 16 år, mesta delen av tiden även till/från jobbet varje dag, mitt facit är:

Åkt igenom hastighetskontroll: 2ggr
Sett hastighetskontroll (typ andra sidan vägen): 3ggr
Nykterhet/bälte/körkortskontroll: 2ggr

Råkat köra ikapp en polisbil i alldeles för hög hastighet: 5ggr ? (aldrig blivit stoppad för det.)

..Så risken är inte överhängande nej.

Sen har jag blivit utskälld av polisen när jag körde motorcykel också, jag gjorde lite snabba starter vid rödlysena inne i stan (men så värst fort gick det ju inte efterssom det var typ 50-100m mellan rödlysena) och plötsligt glider det upp en polisbil med en äldre konstapel i som vill prata lite, eller snarare skälla ut mej för att jag gasade så hårt.. efter att ha skällt lite säger han "Vi har redan åkt på en MC-olycka idag, vi vill inte åka på en till, hör du det ? ta det lugnt!" han hötte med fingret och sen åkte han iväg :) (jag gissar att hans kollega satt och kollade upp om hojen var laglig och om dom hade nåt på mej medans han skällde, och när det inte fanns nåt så drog dom)
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Dudesonss
Inlägg: 10
Blev medlem: tis 23 aug 2011, 22:48:55
Bilmodell: Lexus is200
Årsmodell: 2004
PostOrt: Lidkøping
Land (Country): Norway/Sweden

Re: Lexus is200: 2004 Limited edition

Inlägg av Dudesonss »

Nya regler i Norge :clap:
aaaasss.jpg
aaaasss.jpg (81.2 KiB) Visad 3179 gånger
Lexus is200: 2004 Limited edition. Dont like my driving? E-Mail: Tor_a5@hotmail.com
Skriv svar