Förslag för lämpliga aktiviteter, i Norrland?

Här snackar vi om träffar, både inför och efter. I första hand träffar med någon Toyota-anknytning men även generella träffar som kan intressera Toyota-ägare.
Kategoriregler
http://www.toyotaclubsweden.com/wiki/in ... %A4ndelser finns en överskådlig kalender innehållande träffar bland annat.
Användarens profilbild
Hornlund
Inlägg: 749
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:15:05
Bilmodell: MR2 & IS200
Årsmodell: 8500
PostOrt: Örnsköldsvik
Land (Country): Sweden
Ort: Örnsköldsvik

Förslag för lämpliga aktiviteter, i Norrland?

Inlägg av Hornlund »

Jag har under några år, alltid velat hyra mittsverigebanan, tillsammans med Er på TCS.
Intresset har tyvärr varit allt för svalt. Så jag har tidigare flaggat för andra körningar, genom andra klubbar, om någon skulle vara sugen. Men aldrig har någon Toyota dykt upp & gjort mig sällskap!

Nu i år, med högre hyror & mindre tider att boka. Blir det förmodligen heller inte av.

Men, något annat måste vi kunna ta & hitta på? Om det så bara är till att grilla en korv.
Tycker det är på tiden att vi försöker hitta på något roligt, utanför forumets ramar, även här i norr.

Hur är intresset för att ställa upp oss ett gäng på Upphillträffen? En utställning som är en av de större här uppe, om den nu inte blivit störst. Brukar vara en helg i början av Augusti, & äger rum i Umeå.

Så är det någon som har bra förslag på händelser, eller andra aktiviteter som kan vara av intresse. Skriv gärna en rad, endera här eller genom PM till mig, så vi får chans att träffas & göra något skoj.
/ Mikael, MR2x2 & IS200.
R4b13z
Inlägg: 164
Blev medlem: tis 03 mar 2009, 00:40:40
Bilmodell: Mr2 Gti Sw20
Årsmodell: 1993
PostOrt: Holmsund
Land (Country): Sweden
Ort: Holmsund

Re: Förslag för lämpliga aktiviteter, i Norrland?

Inlägg av R4b13z »

Skulle absolut kunna tänka mig att hitta på ngt. Uphillträffen är ju ett alldeles ypperligt tillfälle ett ta vara på.
Men de är ju ett tag fram till dess så nått innan dess ska väl kunna gå att styra upp
Användarens profilbild
Swecap
Pay User
Inlägg: 531
Blev medlem: ons 04 mar 2009, 22:43:11
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2000
PostOrt: Bollnäs
Land (Country): Sweden

Re: Förslag för lämpliga aktiviteter, i Norrland?

Inlägg av Swecap »

Vet inte om bollnäs tillhör norrland direkt, men åker gärna på träff i närområdet.
Coronan vill nog inte heller åka ända till umeå.
Corona RT40 -66
R4b13z
Inlägg: 164
Blev medlem: tis 03 mar 2009, 00:40:40
Bilmodell: Mr2 Gti Sw20
Årsmodell: 1993
PostOrt: Holmsund
Land (Country): Sweden
Ort: Holmsund

Re: Förslag för lämpliga aktiviteter, i Norrland?

Inlägg av R4b13z »

Rent geografiskt så hör väl allt norr om dalälven till Norrland, men man behöver ju inte vara norrlänning för de :P

Hur som haver så ska jag försöka övertala lillebror om att vi ska dra ner till "Mittsverige" nu när han skaffat sig en "sportbil" (Audi 90 2,3 Quattro)

En lös passning då till dem som känner sig berörda, de skulle ju kanske gå att "miniträffa" varann?
k-len
Inlägg: 198
Blev medlem: sön 08 mar 2009, 22:12:38
Bilmodell: gt4
Årsmodell: 1990
PostOrt: övik
Land (Country): Sverige
Ort: Ö-vik

Re: Förslag för lämpliga aktiviteter, i Norrland?

Inlägg av k-len »

Tycker vi borde styra upp någon typ av "start" av sommaren, då uphill är någonting som man nästan ser som "slutet" av sesongen.

Jag är lätt på, har besiktning 15april med Celipsen, och då ska den vara färdiglackad. Så efter det är jag på, sålänge det inte är mer än 50 mil bort=D

Men kanske någonting i sundsvall på hamnområdet? blir rätt snygga bilder där, och närmare för många har jag fått för mig. Nån gång i Maj kanske?
Användarens profilbild
Bauer669
Inlägg: 164
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:41:37
Bilmodell: Supra MKIV Singel
Årsmodell: 1994
PostOrt: Hortlax
Land (Country): Sweden
Ort: Hortlax-Piteå

Re: Förslag för lämpliga aktiviteter, i Norrland?

Inlägg av Bauer669 »

Låter intressant, nu när man planerar på få köra lite å inte bara stå i garaget =)
Erkan
Inlägg: 545
Blev medlem: lör 07 mar 2009, 17:24:41
Bilmodell: Celica GT
Årsmodell: 1994
PostOrt: Vännäsby
Land (Country): Sverige
Ort: Umeå

Re: Förslag för lämpliga aktiviteter, i Norrland?

Inlägg av Erkan »

Ruggit sugen på hänga på någon norrlands träff, bor ju i vännäsby så det är riktigt nära!
Gt-4
Inlägg: 366
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:29:59
PostOrt: 66666

Re: Förslag för lämpliga aktiviteter, i Norrland?

Inlägg av Gt-4 »

R4b13z skrev:Rent geografiskt så hör väl allt norr om dalälven till Norrland, men man behöver ju inte vara norrlänning för de :P

Hur som haver så ska jag försöka övertala lillebror om att vi ska dra ner till "Mittsverige" nu när han skaffat sig en "sportbil" (Audi 90 2,3 Quattro)

En lös passning då till dem som känner sig berörda, de skulle ju kanske gå att "miniträffa" varann?
Vad menas med mitt sverige?
R4b13z
Inlägg: 164
Blev medlem: tis 03 mar 2009, 00:40:40
Bilmodell: Mr2 Gti Sw20
Årsmodell: 1993
PostOrt: Holmsund
Land (Country): Sweden
Ort: Holmsund

Re: Förslag för lämpliga aktiviteter, i Norrland?

Inlägg av R4b13z »

Gt-4 skrev: Vad menas med mitt sverige?
Mittsverige är namnet på racingbanan utanför Härnösand
k-len
Inlägg: 198
Blev medlem: sön 08 mar 2009, 22:12:38
Bilmodell: gt4
Årsmodell: 1990
PostOrt: övik
Land (Country): Sverige
Ort: Ö-vik

Re: Förslag för lämpliga aktiviteter, i Norrland?

Inlägg av k-len »

någon som har någon ide på datum? vill ju gärna ta det så fort som möjligt. I maj någon gång?
Skriv svar