Inget Superstage i år, tyvärr ...

Här snackar vi om träffar, både inför och efter. I första hand träffar med någon Toyota-anknytning men även generella träffar som kan intressera Toyota-ägare.
Kategoriregler
http://www.toyotaclubsweden.com/wiki/in ... %A4ndelser finns en överskådlig kalender innehållande träffar bland annat.
Användarens profilbild
Mr Dezent
Inlägg: 280
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 08:15:52
Årsmodell: 0
PostOrt: Karlskrona
Ort: Karlskrona

Inget Superstage i år, tyvärr ...

Inlägg av Mr Dezent »

Det blir ingen Superstage-körning i år! (Gammalt inlägg, kolla sidan 2 för aktuell info)
Förlags Albinsson & Sjöberg har verkligen gjort allt i deras makt att komma överens med grannarna i närområdet till Emmaboda Flygbana, men trots flera (och intensiva) möten så har parterna inte kommit överens.
Därför togs nyligen beslutet av förlaget att inte hyra ut banan över huvud taget för säsong 2009.
De körningar som ändå kommer att ske på banan kommer att ske under förlagets eller tidningen Bilsports egen regi.

Även tanken att söka alternativ bana vid Uråsa har strandat, då inte heller denna motorbana kommer hyras ut säsong 2009.
Detta innebär att Toyota Club Sweden står helt utan alternativ för att arrangera en Superstage-dag.
Tyvärr ...

Stort tack ändå, allesammans, för visat intresse!
Låt oss hoppas att denna spärr är hävd för säsong 2010 istället.

Pm om detta utgår även till var och en av Er som föranmält Ert intresse.
Mvh Fredrik
Professionell räksmugglare
http://www.bestbloginsweden.wordpress.com
Användarens profilbild
Mr Dezent
Inlägg: 280
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 08:15:52
Årsmodell: 0
PostOrt: Karlskrona
Ort: Karlskrona

Re: Emmaboda Superstage 2009 - Upprop! (UPPDATERING: 0)

Inlägg av Mr Dezent »

Nu har vi fått ett definitivt besked från Förlags Albinsson & Sjöberg.
Då förlaget inte lyckats nå en lösning med berörda grannar runtom banområdet så har beslutet fattats att inte hyra ut Emmaboda Flygbana alls detta år.

Det tänkta alternativet, Uråsa Flygfält, fungerar inte heller då även detta flygfält är stängt för uthyrning under säsong 2009.
Det innebär sorligt nog att det inte blir någon Superstage-körning i år.

Ni som har skickat mig en intresseanmälan har även fått var sitt pm med info om detta.
Mvh Fredrik
Professionell räksmugglare
http://www.bestbloginsweden.wordpress.com
Användarens profilbild
Hornlund
Inlägg: 749
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:15:05
Bilmodell: MR2 & IS200
Årsmodell: 8500
PostOrt: Örnsköldsvik
Land (Country): Sweden
Ort: Örnsköldsvik

Re: Emmaboda Superstage 2009 - Upprop! (UPPDATERING: 1)

Inlägg av Hornlund »

Otroligt trist, hoppas det löser sig med andra alternativ. Även om det troligen också är väldigt långt bort, från mitt håll sett!
/ Mikael, MR2x2 & IS200.
Rastaman
Inlägg: 368
Blev medlem: tis 03 mar 2009, 13:29:37
Bilmodell: Corolla T-sport
Årsmodell: 2002

Re: Emmaboda Superstage 2009 - Upprop! (UPPDATERING: 1)

Inlägg av Rastaman »

Har hört att Träfrakt (företaget som äger uråsa terminalen) har sagt att de inte ska hyra ut banan alls för bilträffar iår.
Vilket är synd med tanke på att det är ett trevligt ställe att köra på.
Kan ju alltid hoppas att det bara ett felaktigt rykte och att det går att hyra ändå.
Användarens profilbild
behr
Inlägg: 197
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:21:38
Årsmodell: 1988
PostOrt: Hässleholm

Re: Emmaboda Superstage 2009 - Upprop! (UPPDATERING: 1)

Inlägg av behr »

Hoppas det går att lösa på något sätt. Skulle vara kul att delta i år :)
Anders "Behr" Svanberg

ST165 1988, 3S-GTE++
MA70 1988, 7M-GTE
Zerocool
Inlägg: 336
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:28:17
Bilmodell: Celica st205
Årsmodell: 1995
PostOrt: Ronneby
Land (Country): Sweden

Re: Emmaboda Superstage 2009 - Upprop! (UPPDATERING: 1)

Inlägg av Zerocool »

ang uråsa: http://www.zatzy.com/smaland-ostergoetl ... 009-a.html

Detta som händer iår att både emmaboda och uråsa kommer ställas in är supertråkigt, Och som jag som vill jag kunna ha kul lagligt.
Eftersom min sambo jobbar med de hon gör så kan jag ju inte leka på gatan heller, så känns som om man lika gärna kan låsa in bilen i garaget hela året:(
Men jag vet att många kommer att köra mera på gatan istället, och jag hade med gjort det om jag kunnat, och extra mycket nu som ren protest att folk ska vara så tjuriga och gnälliga.
Är oxå inne lite på de salle sa, att försöka lösa ut grannarna till emmaboda! för de rör väl sig inte om så många? och hus brevid en flygplats är ju inte direkt värda så mycket och helst inte i emmaboda:) kanske kommunen till och med kunna göra detta! för tänk vad staden eller byn tappar i pengar och turism, för är ju endel som åker långt som spenderar hela helgen där, och då är på hotell resturanger (pizzerior)
st205,BPU++
402m@ 12,43s @ 187km/h (2010)
201m@ 8,02s @ 139km/h (2010)
Ss=1.23,63 (2011)
Användarens profilbild
MagnusS
Inlägg: 400
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:49
Bilmodell: AW11
Årsmodell: 1985
PostOrt: Nybro
Land (Country): Sverige
Ort: Svalehult
Kontakt:

Re: Emmaboda Superstage 2009 - Upprop! (UPPDATERING: 1)

Inlägg av MagnusS »

Riktigt jävla trist är det...

Kan man inte lägga klubbkörningar vardagar mellan 07:00-17:00? Det borde de väl tåla iaf? jag kan förstå att de inte uppskattar ljudet en lördagmorgon, men jag är också lite skeptisk till hur mycket det låter. När vi körde förra året var det väl direkt inte någon som hade så högljudd bil?

Men det är klart att det finns de som hörs mer.

Tråkigt som fan är det iaf. :cry:
AW11´85
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
Användarens profilbild
Mr Dezent
Inlägg: 280
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 08:15:52
Årsmodell: 0
PostOrt: Karlskrona
Ort: Karlskrona

Re: Emmaboda Superstage 2009 - Upprop! (UPPDATERING: 1)

Inlägg av Mr Dezent »

Då kan vi stryka detta med Uråsa också ...
Tråkigt, men nu finns ingen option längre.

Vad gäller bullernivån så håller jag med om att den i 9 fall av 10 inte är särskilt farlig.
Men grannarna är så pass uppretade och triggade att de uppfattar varje form av motorljud från banan som högljutt. Spelar ingen roll om det är en jänkare med 454 Bigblock och raka rör som sträcker ut sig eller om det är en 1,1-liters Ford Fiesta med sugrör till avgasrör och alla dämpare på plats som bara kör med halvgas genom banan.
Har man väl stört sig på en sak så är man givetvis extra mottaglig för precis allt som "styrker" ens tes, även om det i realiteten är orimligt.

Jag är inte så förvånad egentligen att alla förhandlingar med dem har strandat, och jag vet att förlaget verkligen gjort allt de kunnat för att lösa denna fråga.

Denna fejd är ju så pass infekterad att utvalda personer från grannskapet kommit ut till banan under pågående körning för att markera sitt missnöje.
I några fall har de bara stått där och glott ilsket.
I några fall har de videofilmat eventet på avstånd (oklart vad de skulle med filmen till, men sannolikt som "bevis" för hur mycket det faktiskt låter).
Och i ett fall har en av grannarna varit mycket nära att ge sig på en av förlagets medarbetare på plats rent fysiskt. Det slutade dock med en hetsig ordväxling.

Man ska inte ge upp, för det kan alltid finnas alternativ. Just nu vet jag bara inte vad.
Tills vidare får detta tyvärr ses som spiken i kistan.
Alltså ingen Superstage-körning varesig på Emmaboda Flygbana eller Uråsa Flygfält detta år!
Mvh Fredrik
Professionell räksmugglare
http://www.bestbloginsweden.wordpress.com
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Inget Superstage i år! (UPPDATERING: 2)

Inlägg av Dale »

Kan http://www.grannfejden.se/ hjälpa oss tro?
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4784
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Inget Superstage i år! (UPPDATERING: 2)

Inlägg av Glenn »

Det är ju som vanligt, folk flyttar till ett hus brevid en motorbana och ägnar sen sin fritid till att gnälla på att det låter..

Jag bor ju inne i stan under inflygningssträckan till bromma och det är ett evigt gnäll i lokaltidningen om att det låter om flygplanen och essingeleden.. men TÄNK PÅ DET INNAN NI FLYTTAR då.. det är ju inte direkt så att essingeleden smälldes dit på en kvart förra fredagen..
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar