TCS Kryssning Volume 2

Här snackar vi om träffar, både inför och efter. I första hand träffar med någon Toyota-anknytning men även generella träffar som kan intressera Toyota-ägare.
Kategoriregler
http://www.toyotaclubsweden.com/wiki/in ... %A4ndelser finns en överskådlig kalender innehållande träffar bland annat.
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: TCS Kryssning Volume 2

Inlägg av Fnys »

Emman skrev:jag förstår inte va du pratar om :roll:
fegt och ändra ditt meddelande, nu framstår ju jag som en idiot... och denna gången var det inte jag för en gång skull!
MEN du missade att ändra på förstasidan:
När: Lördagen 13/2-10 ca kl. 16:00. Åter söndag eftermiddag
Jag tänkte sätta mig på "Patten" (Patricia, Festbåten) kl. 15:30
Hoppas det finns flera som dyker upp innan, ring mig om ni inte hittar (PM för mitt mobilnummer) :)
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Användarens profilbild
Emman
Inlägg: 180
Blev medlem: fre 16 jan 2009, 19:55:57
Bilmodell: Aygo
Årsmodell: 8
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige
Ort: söder, sthlm

Re: TCS Kryssning Volume 2

Inlägg av Emman »

aaaah ja men det va en första ungefärlig information för att kunna klanera in kryssningen i sin kalender. tiden som gäller är 17 som jag skickade ut i meddelande =)

vadå ändrat? :eh: :mrgreen:
Före detta TCS räv

...numera billös med SL kort..
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: TCS Kryssning Volume 2

Inlägg av Dale »

Fnys FAQ
Fnys skrev:Fnys frågar: Nu e de så att jag inte riktigt är me på de som skrivs här i tråden så jag skulle vilja veta lite mera om vad är det som händer i händelse det kan vara något intressant som eventuellt jag skulle kunna vilja komma med på i mån om plats, tid, pengar och om några kompisar som jag känner eller några som vill vara kompis med mej finns med och det räcker med en eller iaf någon som kan titta åt mitt håll så jag känner mig lite välkommen när jag eventuellt skulle dyka upp om jag gör det och det går bra eller ska jag smyga in och sätta mig på huk bredvid någon med en stor väska för jag vill ju inte störa er på nått sätt ifall någon tycker att jag är för snäll fast de kan ju vara en risk att någon trampar på mig men det har ju hänt förut men det är bara för att jag är så rädd och försiktig så jag till och med låser in bilnycklarna så ingen ska kunna ta dom från mig ifall jag skulle tappa dom å då vet jag ju vart jag har dom om ni förstår vad jag menar eller hur fast mest vill jag nog vara med på den här tråden så jag vet vad som händer för jag är allt lite nyfiken med så var är det som ni planerar?
Svar: Kryssning.
Fnys skrev:Fnys frågar: Oj då det låter ju jättekul så det blir ut på sjön alltså på något sätt för det tycker jag om jag har till och med köpt en ny flytväst och en ny mankini som jag kan ta med mig ifall vi ska bada och det får inte vara för djupt för då kan jag få vatten i näsan och det känns inte bra och sen har mamma sagt att jag ska ha mössa på mig om det är kallt i vattnet så det inte fryser en propp i örat för det blir så snurrigt då och jag menar att jag kan tappa balansen då så det är bra att ha flytväst på sig för då kan man ju nästan somna i vattnet för det är en sån där modell med jättestort flytblock fram på bröstet så man blir automatiskt vänd åt rätt håll så det är jättebra men vart skall vi åka då?
Svar: Åland.
Fnys skrev:Fnys frågar: Oj dit är det ju jättelångt och nu blev jag lite orolig för även om vi är en bilklubb så undrar jag lite om det verkligen ska vara på sjön vi ska vara på för då måste det ju vara nått annat för hur mycket jag än pumpar mina däck så tror jag inte min bil kommer att flyta även om jag har flytväst och mössa på mig så nu får någon förklara hur vi ska ta oss över så det inte blir något konstigt efter vägen då de kan bli fukt i fördelaren och då stannar ju motorn ifall man ska åka på vattenplaningen för det fungerar ju bara när man har farten uppe och för att kunna lyckats måsten man ju ha en motor som går hela tiden å stannar den så kan man ju sjunka och jag har ju ingen James Bond bil så vad ska vi ha för att kunna ta oss över?
Svar: Båt.
Fnys skrev:Fnys frågar: Är det någon i klubben som har en båt att låna ut då eller hur har ni tänkt jag är faktiskt lite orolig nu för vi är ju rätt många som skall med vad jag tror då det verkar vara sånt jättekul skrivet här i tråden och tråden har ju verkligen blivit lång så det finns ju ett stort intresse för detta och skulle vi ta oss över så vill jag vara med och jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska skriva så det kan ju bli för kort textrad med för nu snurrar tankarna verkligen i min skalle och det verkar ju så jättekul det hära och ja usch va skoj de verkar men vem ordnar med båt då?
Svar: Birka
Fnys skrev:Fnys frågar: Jaså dom ja dom har ju stora båtar men rum och restauranger och massa aktiviteter på båten och är det något speciellt datum ni tänkt åka så man vet om man kan få komma med då jag inte riktigt vet än så de kan ju krocka med nått annat för det vore ju trist om jag skulle missa detta som låter helt underbart roligt det känns nästan som en familj när man läst tråden ett par gånger och jag har till och med skrivit ut den så jag har läst den innan jag gått och lagt mig det känns så fridfullt och man blir så lugn i sinnet av alla era varma ord som ni skrivit allihopa så berätta för mig nu när ska båten åka?
Svar: 2010-02-13 18:00.
Fnys skrev:Fnys frågar: Jamen de är ju i morgon så nu blev det allt roligt jag ska genast börja packa och vad ska jag ha med mig förutom min nya fina flytväst och mankinin och kanske tandborste, tandkräm, ett ombyte och kanske ett bar extra byxor och en skjorta eller nej jag kanske ska ta en tröja med mig istället eller en blus hmm, det blev svårt en nätbrynja som alla tuffa grabbar har eller njä då blir nog någon irriterad fast det ser ju lite coolt ut att ha en nättröja på sig när man är på sjön då man kan härma en gös som fastnat i en fiskares nät eller nått fast det kanske inte är så troligt att dom fiskar med nät där det går stora båtar för dom kan ju trassla in sig i propellern för dom har väll sånna tror jag, båtarna alltså dom måste ju ha propellrar eller hur tar dom sig fram annars med åror kanske hahaha, nej det är ju en modern värld vi lever i så det är nog en propeller men var ska vi träffas då?
Svar: Birka terminalen på Stadsgårdskajen 1,5 km från Slussen i Stockholm, Sverige.
Fnys skrev:Fnys frågar: Jag är inte helt säker på att jag hittar dit men jag tror jag vet vart det ligger och det är ju iof så mycket trevligt folk vid slussen så jag kan fråga mig fram och det går nog att kliva på en båt och fråga för en gång när jag var där så såg jag en båt med motorcyklar på och dom verkade så himla trevliga och log åt mig hela tiden jag var där och vinkade åt dom från kajen så är dom kvar kan jag gå dit och fråga annars men jag undrar bara lite så där om vi ska vara vid terminalen är det någon speciell tid eller räcker det med att komma när som helst eller samlas vi innan om det finns någon senast tid eller?
Svar: 17:00
Fnys skrev:Fnys frågar: Då har jag bara några frågor kvar och det jag undrar om det skulle vara så att jag inte riktigt hittar eller blir lite försenad och ni kanske vill vara min kompis i alla fall så undrar jag om det går att ringa någon så ska jag se till att ha en nyladdad mobiltelefon med nytt kontantkort med mig ifall det skulle hända något, ja de kan ju vara någon som är ute och letar efter en lössprungen hund eller någon flicka som vill låna telefonen som jag kan hjälpa och då kan det ju vara bra att ha en telefon men vem ska jag då ringa om det finns någon som håller ordning på den här underbara tillställningen?
Svar: Emman.
Fnys skrev:Fnys frågar: Va bra och då är det bara en liten fråga kvar och det är så att jag hittade en sida på nätet där det gick att läsa om båten och det var något om man kunde få ställa upp i en sångtävling, lite som idol fast på båten faktiskt och det verkar ju himla roligt så är det någon till som vill vara med jag tänkte att det kunde ju bli riktigt spännande om vi var flera som tävlade i lag eller mot varandra så blir det kanske ännu mer spännande och är det någon som inte vill tävla i sång kanske dom kan heja på oss andra så det blir riktigt trevligt och spännande men man måste tydligen förboka till sångtävlingen är det någon som ska vara med på den?
Svar: Nej, men vi tycker om dig ändå. ;-)
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: TCS Kryssning Volume 2

Inlägg av Fnys »

Dale: Jag skrattar så jag gråter!!! legat på golvet i fosterställning i snart 15min och har fått kramp i magen...
HUR orkar du!?!?!
Ribban är numera satt fruktansvärt högt av Dale och det passar mig bra! :twisted:

PS: Jag hade lite frågor om resan sen men vi kan ta det senare.
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Användarens profilbild
Emman
Inlägg: 180
Blev medlem: fre 16 jan 2009, 19:55:57
Bilmodell: Aygo
Årsmodell: 8
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige
Ort: söder, sthlm

Re: TCS Kryssning Volume 2

Inlägg av Emman »

dale du är underbar!

*intar fosterställning även här*
Före detta TCS räv

...numera billös med SL kort..
Användarens profilbild
Johnny Blade
Pay User
Inlägg: 1715
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
Bilmodell: Crown
Årsmodell: 1984
PostOrt: Avesta
Land (Country): Sverige
Ort: Aghastadhum
Kontakt:

Re: TCS Kryssning Volume 2

Inlägg av Johnny Blade »

Sådärja,nu kan jag gå och lägga mig nöjd med ett flin. :)
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
Användarens profilbild
Roger
Pay User
Inlägg: 170
Blev medlem: tis 03 mar 2009, 17:53:38
Bilmodell: MR2 och Corolla 4wd
Årsmodell: 93
PostOrt: Johanneshov
Land (Country): Sverige
Ort: sthlm

Re: TCS Kryssning Volume 2

Inlägg av Roger »

Jag vaknade idag med en rätt trist feber och mår allmänt pyton. Så för att inte skaffa mig en massa ovänner genom att smitta ner er andra så blir det till att stanna hemma och bädda ner sig istället för att ge sig ut på böljan och dricka sprit :( Ni får ha det så himla trevligt och se till att Fnys verkligen lär sig Dales FAQ innan han får gå ombord nu!
Användarens profilbild
Bauer669
Inlägg: 164
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:41:37
Bilmodell: Supra MKIV Singel
Årsmodell: 1994
PostOrt: Hortlax
Land (Country): Sweden
Ort: Hortlax-Piteå

Re: TCS Kryssning Volume 2

Inlägg av Bauer669 »

ujj ujj ujj, trevlig läsning vid denna tid efter puben , hoppas att ni hade det riktigt sköjj =)
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: TCS Kryssning Volume 2

Inlägg av Fnys »

Tack för en grymt trevlig resa!!!
Jag och min mage har aldrig varit med om liknande :roll:
Kul att se några nya ansikten också... och kanske även er som jag träffat innan.

Det blev inte mycket fotande från min sida, tyvärr (tycker jag).
Men jag kan bjuda på lite "Bellman-humor":
Observera att ENDAST toapapper får spolas ned! ;)
Bild
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Användarens profilbild
Vesa
Moderator
Inlägg: 1032
Blev medlem: tis 31 mar 2009, 19:06:53
Bilmodell: Previa GL RWD
Årsmodell: 96
PostOrt: Rosersberg
Land (Country): Sweden
Ort: Rosersberg

Re: TCS Kryssning Volume 2

Inlägg av Vesa »

Ja, tack alla medresenärer på hälsokryssningen. Men nästa gång ingår väl spa i vänners sällskap? Och Terceln ska vandra till nästa vinnare.........i vilken kategori det nu blir :lol: :?:
Mvh. Vesa 070-9442500 Intresserad/Köpes allt 1970-82

Rallyrolla KE 25-71 ( TE27 ), KE25-74 Röd, KE25-74 1,8L Svart, KE 25-72 Röd, KE25 -72 Blå, KE20-73 1,8L, KE20 -77 Delar säljes , Previa GL -96, TE72 -80 , Charmant -84

Galleri: http://vesa.toyotaclubsweden.com/#home
Mail: vesa_akola@hotmail.com
Skriv svar