Sportvagnsträffen 2009 !

Här snackar vi om träffar, både inför och efter. I första hand träffar med någon Toyota-anknytning men även generella träffar som kan intressera Toyota-ägare.
Kategoriregler
http://www.toyotaclubsweden.com/wiki/in ... %A4ndelser finns en överskådlig kalender innehållande träffar bland annat.
Shogun
Inlägg: 13
Blev medlem: fre 08 maj 2009, 16:04:49
Bilmodell: Toyota Supra
Årsmodell: 1989
PostOrt: Ransäter
Land (Country): Sverige
Ort: Ransäter Värmland

Sportvagnsträffen 2009 !

Inlägg av Shogun »

Ja, jag undrar om det är några här på Toyota club Sweden som ska på Sportvagnsträffen 2009 den 29 Augusti kl 10-16 på Hofnäs herrgård i Borås. Jag tycker att vi med sportvagnar av märket Toyota borde vara representerade där och hålla fanan högt. Kanske vi kunde mötas på någon bestämd plats i Borås då. Och gemensamt anlända till Hofnäs herrgård. Vad sägs om denna ide ? Hoppas på högt deltagande av Celica Supra, Supra mkIII, mkIV, MR 2, Celicor. Vi borde vara mer intresserade av att sprida intresset av Toyota bilar än vad vi är nu vi Toyota ägare. Vad tycker ni ? Själv ska jag delta med min Toyota Supra mkIII av -89 års modell med ganska extremt lågt miltal ca 1400mil för dagen.

Sedan funderar jag på att delta på Träffpunkt 80 vid Grytsberg säteri den 20:e September. Träff för 80tals bilar som arrangeras av tidningarna Automobil, Klassiker, MC nytt. Där borde vi Toyota ägare också vara representerade med våra bilar. Finns det något intresse från Toyota club Sweden för dessa träffar och visa att klubben finns ? Själv har jag beslutat att bli betalande medlem i Toyota club Sweden. Och det tycker jag fler borde följa för att det underlättar för klubben att visa att den finns ute på olika bilträffar. Men då krävs det också att vi Toyota ägare ställer upp med bla våra bilar det är det minsta vi borde ställa upp med, eller hur !?

Hur många är intresserade att ställa upp på dessa träffar ?

Själv kommer jag att åka från Värmland på dessa träffar. Finns det någon mer från Värmland som vill med ? Eller fler som vill träffas på vägen ner mot Borås. Och sedan på väg mot Träffpunkt 80 Grytsbergs säteri den 20:e September.

http://www.sportvagnstraffen.se/


http://www.traffpunkt80.se/

mvh Shogun
Användarens profilbild
amby
Pay User
Inlägg: 832
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:12:39
Bilmodell: Celica GT4
Årsmodell: 1991
PostOrt: Jönköping
Land (Country): Sverige
Ort: Jönköping

Re: Sportvagnsträffen 2009 !

Inlägg av amby »

Jag ska till Hofnäs med Celican .. ligger 2 mil från där jag bor typ :-)
Håller med att det vore kul att se fler från klubben där!
Shogun
Inlägg: 13
Blev medlem: fre 08 maj 2009, 16:04:49
Bilmodell: Toyota Supra
Årsmodell: 1989
PostOrt: Ransäter
Land (Country): Sverige
Ort: Ransäter Värmland

Re: Sportvagnsträffen 2009 !

Inlägg av Shogun »

Verkar vara ett fruktansvärt dåligt intresse att visa upp sina bilar. Att visa upp Toyota club Sweden att den finns. Och att på så vis väcka intresse för Toyotas bilar, inte minst sportbilar som detta gäller.
Användarens profilbild
KelMer
Inlägg: 755
Blev medlem: sön 17 maj 2009, 17:17:51
Bilmodell: Mr2 Mkll V6
Årsmodell: 1992
PostOrt: Piteå
Land (Country): Sverige
Ort: Piteå födelseplatsen för sveriges första inreggade Mr2 V6

Re: Sportvagnsträffen 2009 !

Inlägg av KelMer »

Jag hade lätt vart med i borås om det inte hade vart typ 100mil att åka !!!
Håller med dig Shogun, ska också bli betalande...så man stödjer cluben, väl investerade pengar.
/Christian N
0733966737

Toyota Mr2 Mkll gen2 N/a Mv6:an *Kör*

Toyota Avensis -05 Aut, Stora GPS:en Familjeracen? *Kör*

Toyota Camry -93 V6 Delar Säljes *Skrotad*

Toyota Starlet KP62 *Rulland chassi*

BIMMER 328i -96 m 325:ans insug Vinterräsen *Såld*

Audi S6 C4 2,2T -94 Quattro "nya" Vinterräsern *Kör*



Friskt vågat, Hälften vunnet
Shogun
Inlägg: 13
Blev medlem: fre 08 maj 2009, 16:04:49
Bilmodell: Toyota Supra
Årsmodell: 1989
PostOrt: Ransäter
Land (Country): Sverige
Ort: Ransäter Värmland

Re: Sportvagnsträffen 2009 !

Inlägg av Shogun »

KelMer skrev:Jag hade lätt vart med i borås om det inte hade vart typ 100mil att åka !!!
Håller med dig Shogun, ska också bli betalande...så man stödjer cluben, väl investerade pengar.
Jag förstår dig som har så långt att åka till denna träff om du avstår. Jag själv har ca 35-40 mil enkel resa. Men jag menar att det måste ju finnas många medlemmar som bor i södra Sverige som kunde ställa upp och visa upp Toyota som märke på en sådan här träff, jag tycker det är märkligt att intresset är så dåligt i klubben bland alla medlemmar :!: :shock: Det enda jag kräver är att det ska vara bra väder om jag ska ta ut bilen och åka så långt och ställa ut den, den är inte körd i regn hittills. Men som sagt hade det varit kul om ett helt gäng med Supror, MR 2, Celicor som ställt upp på denna träff och visat upp Toyota som märke och att även klubben TCS finns. Eller är det mest typ träffar med Fast and fourious bilar som engagerar klubben med ombyggda bilar:?: Eller är det banträffar som engagerar mest :?: Eller Jap meet :?: Hur gammal är genomsnitts åldern på medlemmarna, är det någon som kan svara på det ? Nu låter jag som en bitter grinig gubbe, och det kanske jag är med mina 47år i detta sammanhang, men så är inte fallet. Tycker bara det är tråkigt att inte det finns något intresse för dessa träffar.

KelMer, du har ju också Träffpunkt 80 vid Grytsbergs säteri i Sörmland den 20 September. Det är ju något närmare iallafall 40mil ca.


mvh Shogun
Användarens profilbild
Cyrix
Inlägg: 622
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 91
PostOrt: Göteborg
Land (Country): Sverige
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Sportvagnsträffen 2009 !

Inlägg av Cyrix »

För min del är det nog mest banträffar och liknande som lockar.
Rena utställningar tycker jag mest är trist, och min bil är knappast i utställningsskick.
Tur att det finns träffar för alla smaker helt enkelt.
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org

sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
Användarens profilbild
KelMer
Inlägg: 755
Blev medlem: sön 17 maj 2009, 17:17:51
Bilmodell: Mr2 Mkll V6
Årsmodell: 1992
PostOrt: Piteå
Land (Country): Sverige
Ort: Piteå födelseplatsen för sveriges första inreggade Mr2 V6

Re: Sportvagnsträffen 2009 !

Inlägg av KelMer »

Shogun skrev:
KelMer skrev:Jag hade lätt vart med i borås om det inte hade vart typ 100mil att åka !!!
Håller med dig Shogun, ska också bli betalande...så man stödjer cluben, väl investerade pengar.
Jag förstår dig som har så långt att åka till denna träff om du avstår. Jag själv har ca 35-40 mil enkel resa. Men jag menar att det måste ju finnas många medlemmar som bor i södra Sverige som kunde ställa upp och visa upp Toyota som märke på en sådan här träff, jag tycker det är märkligt att intresset är så dåligt i klubben bland alla medlemmar :!: :shock: Det enda jag kräver är att det ska vara bra väder om jag ska ta ut bilen och åka så långt och ställa ut den, den är inte körd i regn hittills. Men som sagt hade det varit kul om ett helt gäng med Supror, MR 2, Celicor som ställt upp på denna träff och visat upp Toyota som märke och att även klubben TCS finns. Eller är det mest typ träffar med Fast and fourious bilar som engagerar klubben med ombyggda bilar:?: Eller är det banträffar som engagerar mest :?: Eller Jap meet :?: Hur gammal är genomsnitts åldern på medlemmarna, är det någon som kan svara på det ? Nu låter jag som en bitter grinig gubbe, och det kanske jag är med mina 47år i detta sammanhang, men så är inte fallet. Tycker bara det är tråkigt att inte det finns något intresse för dessa träffar.

KelMer, du har ju också Träffpunkt 80 vid Grytsbergs säteri i Sörmland den 20 September. Det är ju något närmare iallafall 40mil ca.


mvh Shogun
Nja...det är typ 80mil till sthlm och det hära är väl söder om staden?

Synd att det verkar vara så dåligt med träffar här i norra delarna av landet...eller???
/Christian N
0733966737

Toyota Mr2 Mkll gen2 N/a Mv6:an *Kör*

Toyota Avensis -05 Aut, Stora GPS:en Familjeracen? *Kör*

Toyota Camry -93 V6 Delar Säljes *Skrotad*

Toyota Starlet KP62 *Rulland chassi*

BIMMER 328i -96 m 325:ans insug Vinterräsen *Såld*

Audi S6 C4 2,2T -94 Quattro "nya" Vinterräsern *Kör*



Friskt vågat, Hälften vunnet
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Sportvagnsträffen 2009 !

Inlägg av Dale »

Låter rätt intressant och är ju inte så himla långt från 08-land heller. Tyvärr så har jag andra planer denna helg men hoppas att det dyker upp någon från TCS iaf.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Shogun
Inlägg: 13
Blev medlem: fre 08 maj 2009, 16:04:49
Bilmodell: Toyota Supra
Årsmodell: 1989
PostOrt: Ransäter
Land (Country): Sverige
Ort: Ransäter Värmland

Re: Sportvagnsträffen 2009 !

Inlägg av Shogun »

Och inga TCS dekaler dök det upp till träffen heller så jag kunde göra lite reklam för klubben :(
Användarens profilbild
KelMer
Inlägg: 755
Blev medlem: sön 17 maj 2009, 17:17:51
Bilmodell: Mr2 Mkll V6
Årsmodell: 1992
PostOrt: Piteå
Land (Country): Sverige
Ort: Piteå födelseplatsen för sveriges första inreggade Mr2 V6

Re: Sportvagnsträffen 2009 !

Inlägg av KelMer »

Shogun skrev:Och inga TCS dekaler dök det upp till träffen heller så jag kunde göra lite reklam för klubben :(

Men träffen håller väl på nu??? hur kunnde du skriva så redan inatt...eller har jag missat nåt :?: :?: :?:
/Christian N
0733966737

Toyota Mr2 Mkll gen2 N/a Mv6:an *Kör*

Toyota Avensis -05 Aut, Stora GPS:en Familjeracen? *Kör*

Toyota Camry -93 V6 Delar Säljes *Skrotad*

Toyota Starlet KP62 *Rulland chassi*

BIMMER 328i -96 m 325:ans insug Vinterräsen *Såld*

Audi S6 C4 2,2T -94 Quattro "nya" Vinterräsern *Kör*



Friskt vågat, Hälften vunnet
Skriv svar