Högtalare box

Allt om billjud, skärmar, GPS, installationsfrågor och tips och råd för Toyota folket. Även rent generella billjudstips är välkomna, då även de kan gynna Toyota ägare.
GTI1990
Inlägg: 3
Blev medlem: mån 11 mar 2013, 11:17:00
Bilmodell: CELICA
Årsmodell: 1990

Högtalare box

Inlägg av GTI1990 »

Tjena.

Jag är ny ägare till en Celica GTI -90

Jag undrar bara om nån vet vart man kan få tag på "högtalar boxen" som ska sitta innanför sidopanelen i baksätet

Jag menar asså den lådan som ska sitta innanför panelen och man ska sätta högtalarna i.

Tacksam för alla svar!

Ps" hört med Toyota, dom sa att den reservdelen utgått, gick inte att beställa, någon som har sådana liggandes får gärna höra av sig :)
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Högtalare box

Inlägg av Fnys »

I min har jag ingen "box" utan bara en tjock plåtbit som sitter fast (skruvade?) i ytterhörnen på tre ställen. Sen ett stort, runt hål i mitten, där du sänker ned din högtalare (6,5"?).
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
GTI1990
Inlägg: 3
Blev medlem: mån 11 mar 2013, 11:17:00
Bilmodell: CELICA
Årsmodell: 1990

Re: Högtalare box

Inlägg av GTI1990 »

Jo, så va det i min oxå, plåtbit fastskruvad på 3 ställen med högtalare i mitten, satt 6,5" i min oxå, men där ska ha suttit dom här boxarna med mindre högtalare från början, det här med plåtbitarna ska va eftermonterat för att få plats med större högtalare enligt en kompis på Toyota Hbg som just jobbar med reservdelar , men jag tyckte inte det var så bra, får dra sladdar till hatthyllan, och sätta 2 högtalare där istället kanske
Skriv svar