Byta Stereo i RAV4

Allt om billjud, skärmar, GPS, installationsfrågor och tips och råd för Toyota folket. Även rent generella billjudstips är välkomna, då även de kan gynna Toyota ägare.
gazgiz
Inlägg: 4
Blev medlem: ons 19 dec 2012, 20:28:02
Bilmodell: Toyota Rav4
Årsmodell: 2003

Byta Stereo i RAV4

Inlägg av gazgiz »

Har en Rav4 -03 Vilka stereo alternativ finns det som passar har kollat på den här.

http://www.cnbuynet.com/2001-2008-toyot ... -1822.html

Finns det någon annan stereo som man kan koppla in som klara av att visa ute tempen och bensinförbrukning?

Kom med länk förslag om ni vet någon bra sida
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Byta Stereo i RAV4

Inlägg av cheetah1 »

Jag kollade upp det där när jag hade min, och jag kunde inte hitta nån stereo med färddator, utan vill du ha det får du glatt behålla den gamla. Skulle föreslå en sida som jag har för mig hette rav4world.com. Kolla gärna runt på ebay vad du hittar, det finns kinesiska stereoenheter som sägs funka hyfsat. Är det ljudet du är ute efter är det dock inte huvudenheten som är problemet, utan högtalarna. En uppsättning riktiga högtalare med riktiga slutsteg som driver dom sägs göra susen.
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Byta Stereo i RAV4

Inlägg av Dale »

Håller med cheetah1. Brukar byta högtalarelement bakom orginalgallren och komplettera med en aktiv bashögtalare för att få bättre ljud. Har sen en blåtands handsfree med FM-sändare från Jabra så jag även får ut musiken till stereon.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
gazgiz
Inlägg: 4
Blev medlem: ons 19 dec 2012, 20:28:02
Bilmodell: Toyota Rav4
Årsmodell: 2003

Re: Byta Stereo i RAV4

Inlägg av gazgiz »

Ja är väl mest ute efter att kunna spela MP3 på den, men byta ut några högtalar element vore nice oxå :lol: Vilka kan man tänka sig passa i bilen har ni några förslag??
Skriv svar