Billjud i supra mk2

Allt om billjud, skärmar, GPS, installationsfrågor och tips och råd för Toyota folket. Även rent generella billjudstips är välkomna, då även de kan gynna Toyota ägare.
saturnun
Inlägg: 28
Blev medlem: sön 06 maj 2012, 19:32:36
Bilmodell: Mr2. GenII
Årsmodell: 1994
PostOrt: Eksjö

Billjud i supra mk2

Inlägg av saturnun »

Tjena! Har en supra mk2 -85 med lite ljud i. Hertz steg 450wrms, fusion powerplant 12" bas på 1200 w 1x1 ohm. Batteriet hinner inte med att laddat upp när jag dunkar musik. Hur stor är generatorn ? Är kondensator ngt att tänka på ?
pompe
Inlägg: 27
Blev medlem: tis 17 jul 2012, 00:59:02
Bilmodell: MR2 Turbo -91 JDM
Årsmodell: 1991
PostOrt: Åkersberga
Land (Country): Sverige

Re: Billjud i supra mk2

Inlägg av pompe »

saturnun skrev:Tjena! Har en supra mk2 -85 med lite ljud i. Hertz steg 450wrms, fusion powerplant 12" bas på 1200 w 1x1 ohm. Batteriet hinner inte med att laddat upp när jag dunkar musik. Hur stor är generatorn ? Är kondensator ngt att tänka på ?
behöver inte bara vara generatorn som inte klarar ladda upp utan batteriet i sig är kasst.
Kondensator hjälper lite men bäst vore att mäta generatorn att den laddar som den skall sen kontrollera batteriet alt. sätta i ett extra fritidsbatteri.
Om man har mycket pengar ska man ha ljud-batteri :-P
- MR2 Turbo -91 JDM
- Peugeot 206 GTi -99
kribbe
Pay User
Inlägg: 554
Blev medlem: lör 14 nov 2009, 13:55:52
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 1993
PostOrt: hanaskog
Land (Country): Sverige
Ort: hanaskog

Re: Billjud i supra mk2

Inlägg av kribbe »

du menar att det laddas ut medan du kör med bilen då?

jag tycker att batteri och generator ska klara den påfretningen då jag kör två dls ca23 i min mr2-93:a som är på 400 W RMS i 4 ohm med standard batteri och generator

så jag tror också på att kolla över batteri/generator

fast något att tänka på är ju att kör man konstant och spelar väldigt högt så kan man ju behöva underhållsladda batterierna ibland men jag tycker att det inte bör vara ett problem vid bara ett 450 watts steg.
cat
Inlägg: 50
Blev medlem: mån 05 mar 2012, 11:15:18
Årsmodell: 0
PostOrt: Uppsala
Land (Country): Sverige

Re: Billjud i supra mk2

Inlägg av cat »

En kondensator skadar inte, dock bör generatorn fungera ok om du vill ha ett hållbart system.
Avensis 2.2 D4D, 18", Trimchip, Sänkt mm.
Supra TT MKIV - Såld
saturnun
Inlägg: 28
Blev medlem: sön 06 maj 2012, 19:32:36
Bilmodell: Mr2. GenII
Årsmodell: 1994
PostOrt: Eksjö

Re: Billjud i supra mk2

Inlägg av saturnun »

Hade glömt bort denna tråden :/ men kan uppdatera att det var ett steg på 450wRMS, typ då 1000w. men köpte mej en kondensator på 3F, fungerar skit fint. men fick dock ett anat problem med att batteri lampan lyser konstant nu för lite sen. men detta lägger jag upp på en ny tråd :)
Skriv svar