Är det verkligen cd-växlare på corolla -02?

Allt om billjud, skärmar, GPS, installationsfrågor och tips och råd för Toyota folket. Även rent generella billjudstips är välkomna, då även de kan gynna Toyota ägare.
sven-fala
Inlägg: 6
Blev medlem: sön 21 aug 2011, 18:26:37
Bilmodell: Corolla VVT-i
Årsmodell: 2002

Är det verkligen cd-växlare på corolla -02?

Inlägg av sven-fala »

Hej, Precis köpt en Corolla -02 8-) och som jag fattat det så ska det vara cd-växlare i den. Eller?
OM det nu är det, hur laddar man in fler skivor? :eh: har bläddrat igenom instruktionsboken men det enda som står där om cd-växlingen är hur man skiftar mellan skivorna
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Är det verkligen cd-växlare på corolla -02?

Inlägg av Glenn »

är det inte option då, men huvudenheten kan styra en växlare ?
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: Är det verkligen cd-växlare på corolla -02?

Inlägg av PierreW »

sven-fala skrev:Hej, Precis köpt en Corolla -02 8-) och som jag fattat det så ska det vara cd-växlare i den. Eller?
OM det nu är det, hur laddar man in fler skivor? :eh: har bläddrat igenom instruktionsboken men det enda som står där om cd-växlingen är hur man skiftar mellan skivorna
Det är extra, men skaffar du en Toyota cdväxlare så styr du den med bilens originalstereo.

Men vem fasen köper en cdväxlare i dagens samhälle ;)

Ja kör musiken via FM sändaren i mobilen till stereon. Både MP3 och internet streamad Radio. Perfekt med obegränsad datatrafik :D
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
sven-fala
Inlägg: 6
Blev medlem: sön 21 aug 2011, 18:26:37
Bilmodell: Corolla VVT-i
Årsmodell: 2002

Re: Är det verkligen cd-växlare på corolla -02?

Inlägg av sven-fala »

PierreW skrev:
sven-fala skrev:Hej, Precis köpt en Corolla -02 8-) och som jag fattat det så ska det vara cd-växlare i den. Eller?
OM det nu är det, hur laddar man in fler skivor? :eh: har bläddrat igenom instruktionsboken men det enda som står där om cd-växlingen är hur man skiftar mellan skivorna
Det är extra, men skaffar du en Toyota cdväxlare så styr du den med bilens originalstereo.

Men vem fasen köper en cdväxlare i dagens samhälle ;)

Ja kör musiken via FM sändaren i mobilen till stereon. Både MP3 och internet streamad Radio. Perfekt med obegränsad datatrafik :D
Ok, blir väll till å köpa fmsändare och proppa mp3:n full med låtar då.
BTW läser originalsterion mp3-skivor?
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Är det verkligen cd-växlare på corolla -02?

Inlägg av cheetah1 »

Inte om det inte står på den, vilket det nog högst tveksamt gör på en 02. Tror inte ens mammas 07 gör det.

FM-sändaren i min lur (Nokia N8) ger inte tillräckligt hög uteffekt för att man ska höra särskilt mycket annat än brus om man har mobilen i facket mellan stolarna på Rav4:an. Dessutom är den dum i huvudet och stänger upprepat av FM-sändaren utan anmodan mitt i låtarna. Utöver det är det stört omöjligt att få tillräcklig fart på 3G:t för att kunna spela musik från Spotify i farten, bara om jag sitter stilla på ett ställe med mycket bra mottagning funkar det. Högst frustrerande...
Speedo
Inlägg: 366
Blev medlem: tis 01 sep 2009, 21:12:45
Bilmodell: Avensis Touring
Årsmodell: 2002
PostOrt: Umeå

Re: Är det verkligen cd-växlare på corolla -02?

Inlägg av Speedo »

Köpte en billig FM-sändare på Kjell&Company till min iPhone, som verkar fungera helt okey. Har dock inte använt den så mkt ännu. Men den verkade fungera bättre till min äldre bil med Kenwood stereo än Avensisen med originalstereo. Säljaren förklarade att eftersom nya bilar är mer skärmade så fungerar det ofta lite sämre då.
sven-fala
Inlägg: 6
Blev medlem: sön 21 aug 2011, 18:26:37
Bilmodell: Corolla VVT-i
Årsmodell: 2002

Re: Är det verkligen cd-växlare på corolla -02?

Inlägg av sven-fala »

cheetah1 skrev:Inte om det inte står på den, vilket det nog högst tveksamt gör på en 02. Tror inte ens mammas 07 gör det.
Tänkte de va växlare när det står Disc upp och disc ner på 2 knappar, men det är väll för att den är förberedd att användas mot en växlare antar jag då.
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Är det verkligen cd-växlare på corolla -02?

Inlägg av cheetah1 »

Det roliga är att i min RAV finns det bilder i manualen på alla olika radioenheter man kan ha, och på den jag har (som vad jag har sett sitter i i princip alla bilar av samma årsmodell) står det under bilden att den mer eller mindre är en CD-växlare, men nåt bevis för det har jag inte hittat i verkligheten. Det går iallafall inte att mata in flera skivor i den, det har jag provat. :P
Skriv svar