Hur lossa stereo i Previa -05? *LÖST*

Allt om billjud, skärmar, GPS, installationsfrågor och tips och råd för Toyota folket. Även rent generella billjudstips är välkomna, då även de kan gynna Toyota ägare.
Användarens profilbild
Robert 75
Inlägg: 2
Blev medlem: tor 11 aug 2011, 17:10:47
Bilmodell: Previa 2.4 SOL
Årsmodell: 2005

Hur lossa stereo i Previa -05? *LÖST*

Inlägg av Robert 75 »

Har precis införskaffat mig en Previa då familjen behöver lite volym i bilen då vi kommer att ha 3 st vakåtvända barnstolar... Nåja problemet är att de främre högtalarna inte fungerar och enligt uppgift ska detta bero på att någon tidigare ägare pillat i en egen stereo och sen återställt orginalstereon. Troligen beror felet på att kablarna är felaktigt/inte alls kopplade i stereon. Min plan vara att försöka plocka ut stereon för att titta på hur det ser ut.
Någon här som vet hur man får ut stereon? Är det till att skruva panel eller går det med verktyg att få loss den?

Sen kan jag bara konstatera att stereoinstallationen i bilen har lite övrigt att önska vad det avser ljudkvalitet...men köpte faktist bilen för att den skulle vara praktisk men lite kan man nog förbättra!
Senast redigerad av Robert 75 den tor 01 sep 2011, 21:05:28, redigerad totalt 1 gånger.
Robert Schöllin, Motto: "Det man inte kan göra själv är inte värt att kunna"
Toyota Previa 2.4 SOL -05
Saab 9-5 Aero -03, Peugeot 307 2.0 Griffe -05, Alfa 75 TS -89 (Banåkabil)
Användarens profilbild
Robert 75
Inlägg: 2
Blev medlem: tor 11 aug 2011, 17:10:47
Bilmodell: Previa 2.4 SOL
Årsmodell: 2005

Re: Hur lossa stereo i Previa -05?

Inlägg av Robert 75 »

Problemet är löst och nu har jag fått lite ljud i de främre högtalarna också. Nog var det någon som hade varit och pillat...kablarna i framdörrarna till högtalarna var avklippta. Misstänker att någon haft diskanter som har plockats ur och då klipptes kablarna av och återställdes med eltejp när bilen såldes till förra ägaren... :x
Robert Schöllin, Motto: "Det man inte kan göra själv är inte värt att kunna"
Toyota Previa 2.4 SOL -05
Saab 9-5 Aero -03, Peugeot 307 2.0 Griffe -05, Alfa 75 TS -89 (Banåkabil)
Skriv svar