Medföljer DVD/CD skiva ??

Allt om billjud, skärmar, GPS, installationsfrågor och tips och råd för Toyota folket. Även rent generella billjudstips är välkomna, då även de kan gynna Toyota ägare.
Tobbe
Inlägg: 3
Blev medlem: tor 07 jul 2011, 13:06:58
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2010

Medföljer DVD/CD skiva ??

Inlägg av Tobbe »

Hej

Jag håller på att köpa en Avensis. Bilen innehåller navigeringssystemet TNS510. Kartdatan finns på det SD kort som sitter i Navigatorn och när jag frågade bilförsäljaren om det medföljer någon DVD/CD skiva så fick jag svaret Nej.
Bilen jag tänker köpa har gått som Demo-bil och är tämligen ny.
Finns det någon här som vet om kartdata till navigatorn levereras på DVD/CD vid köp av "Ny" bil???, eller är man tvungen att köpa en ny skiva om "olyckan" skulle vara framme och SD kortet tappas bort.....

Tacksam för snabbt svar....
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: Medföljer DVD/CD skiva ??

Inlägg av PierreW »

Tobbe skrev:Hej

Jag håller på att köpa en Avensis. Bilen innehåller navigeringssystemet TNS510. Kartdatan finns på det SD kort som sitter i Navigatorn och när jag frågade bilförsäljaren om det medföljer någon DVD/CD skiva så fick jag svaret Nej.
Bilen jag tänker köpa har gått som Demo-bil och är tämligen ny.
Finns det någon här som vet om kartdata till navigatorn levereras på DVD/CD vid köp av "Ny" bil???, eller är man tvungen att köpa en ny skiva om "olyckan" skulle vara framme och SD kortet tappas bort.....

Tacksam för snabbt svar....
I början på "min" toyota tid så ingick det en skiva i allafall, navigatorn var tankad från fabrik men skivan låg med i handskfacket.

Sen har jag för mig att dem ändrade den rutinen så vi fick skivorna skickade till oss som vi sedan la i bilen vid leverans service.

Men i dagens samhälle så är det väl knappast någon som köper en mjukvara till nånting då utbudet på nätet med dylika ting är enormt ;)
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Skriv svar