Rav4 -01 utbytesstereo?

Allt om billjud, skärmar, GPS, installationsfrågor och tips och råd för Toyota folket. Även rent generella billjudstips är välkomna, då även de kan gynna Toyota ägare.
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Rav4 -01 utbytesstereo?

Inlägg av cheetah1 »

Tjo!
Sitter och funderar på om man kan/ska byta ut originalstereon på RAV4:an. Det ser ut som att en dubbel-DIN-enhet borde få plats? Behöver man nån slags adapterplatta för att det ska vara möjligt isåfall?
Hur ser det ut med anslutningar? Behövs det adaptrar eller är det redan standardanslutningar?

Slutligen: Bränslekrafset i färddatorn kan jag vara utan, såg fram emot den när jag köpte bilen, men den användbaraste funktionen, "Range", fanns inte i RAV4:an tydligen. Jag kommer dock sakna utetempen, en högst säkerhetshöjande funktion. Känner nån till en huvudenhet, då gärna dubbel-DIN (om det nu passar) som kan ta emot tempsignalen från bilen och visa den på displayen, eller finns det nån annan beprövad speciallösning?
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: Rav4 -01 utbytesstereo?

Inlägg av PierreW »

cheetah1 skrev:Tjo!
Sitter och funderar på om man kan/ska byta ut originalstereon på RAV4:an. Det ser ut som att en dubbel-DIN-enhet borde få plats? Behöver man nån slags adapterplatta för att det ska vara möjligt isåfall?
Hur ser det ut med anslutningar? Behövs det adaptrar eller är det redan standardanslutningar?

Slutligen: Bränslekrafset i färddatorn kan jag vara utan, såg fram emot den när jag köpte bilen, men den användbaraste funktionen, "Range", fanns inte i RAV4:an tydligen. Jag kommer dock sakna utetempen, en högst säkerhetshöjande funktion. Känner nån till en huvudenhet, då gärna dubbel-DIN (om det nu passar) som kan ta emot tempsignalen från bilen och visa den på displayen, eller finns det nån annan beprövad speciallösning?

Rav4 i "kommun utförande" som vi kallade den kom utan Radio med täcklock istället.
Finns ju både täcklock med Toyota text på och ett prylfack att montera under eller över Radion.

Adapterkabel från Toyotakontakt till ISO standard hade vi på lager från Clarion, lär ju finnas en del andra märken oxå men det är den jag har använt och känner till ;)

Så du behöver inte köpa en "bigfront" stereo utan funkar med en vanlig :thumbup:

typ
Bild
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Rav4 -01 utbytesstereo?

Inlägg av cheetah1 »

Då fixar man ju det snabbt och lätt, då var det bara det där med utetempen då..
Skriv svar