Vad heter delen?

Allt om billjud, skärmar, GPS, installationsfrågor och tips och råd för Toyota folket. Även rent generella billjudstips är välkomna, då även de kan gynna Toyota ägare.
KACE80
Inlägg: 878
Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
Bilmodell: MR2 TURBO
Årsmodell: 1991
PostOrt: Borås/GBG

Vad heter delen?

Inlägg av KACE80 »

Jag som är så kass på att förklara nåt, hur skall jag lyckas med detta :lol: ?..
Jo jag kommer att behöva en grej till min mr2:a då det ser för jäkligt ut just vid stereon...
Som ni kanske vet se är ju mr2:ans original enhet "hög" så den fyller ju ut luckan på ett bra å snyggt sätt, men
nu så sitter det ju en ny mordern å ful enhet där ( jag e lite gammeldags :) ) så jag undrar vart jag kan fåp tag på en del som fyller ut detta hålrum?..
Någon tidigare ägare har gjort nåt så fruktansvärt fult hemma snickrar tjofräs och det ser bara vidervärdigt ut..
Jag har nu sett några Celicor med 1 eller ibland 2 av dessa "fack" som jag söker å även hittat några bilder på mr2:or som har dessa monterade
och jag tycker att det ser bra ut och väldigt cleant med dessa eftermarknads "luckor"..
Så nu till min fråga och det är vad denna del heter på Svenska och gärna även på Engelska då jag kanske måste söka efter denna del på
Ebay...
Hör hemskt gärna av er till mig om någon sitter på denna lilla men viktiga del då jag gärna vill ha det lite snyggare i cupen till våren :ugeek: .
Ante..
Användarens profilbild
Roger
Pay User
Inlägg: 170
Blev medlem: tis 03 mar 2009, 17:53:38
Bilmodell: MR2 och Corolla 4wd
Årsmodell: 93
PostOrt: Johanneshov
Land (Country): Sverige
Ort: sthlm

Re: Vad heter delen?

Inlägg av Roger »

Jag snubblade över denna på Ebay då jag hade samma problem som dig. Man har ju inte direkt jättemånga prylförvaringsplatser i bilen, så ja gköpte den direkt.

http://cgi.ebay.co.uk/Stereo-Blanking-P ... %26ps%3D63
KACE80
Inlägg: 878
Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
Bilmodell: MR2 TURBO
Årsmodell: 1991
PostOrt: Borås/GBG

Re: Vad heter delen?

Inlägg av KACE80 »

Roger Berglund skrev:Jag snubblade över denna på Ebay då jag hade samma problem som dig. Man har ju inte direkt jättemånga prylförvaringsplatser i bilen, så ja gköpte den direkt.

http://cgi.ebay.co.uk/Stereo-Blanking-P ... %26ps%3D63

Haha perfekt det är ju en exakt sådan som jag är ute efter...
Var de fabriksnya eller en begagnad del? Jaja jag får kolla på den sidan igen hehe :) .
Användarens profilbild
Roger
Pay User
Inlägg: 170
Blev medlem: tis 03 mar 2009, 17:53:38
Bilmodell: MR2 och Corolla 4wd
Årsmodell: 93
PostOrt: Johanneshov
Land (Country): Sverige
Ort: sthlm

Re: Vad heter delen?

Inlägg av Roger »

Den jag fick var inte begagnad, den såg helt ny ut. Sen hade samma säljare en kombinerad minilåda/drickahållare om man är lagd åt det hållet med.
beta
Inlägg: 9
Blev medlem: sön 05 apr 2009, 01:10:12
Bilmodell: MR2 GTi
Årsmodell: 1993
PostOrt: Landskrona
Land (Country): Sverige

Re: Vad heter delen?

Inlägg av beta »

KACE80 skrev:( jag e lite gammeldags :) )
Hur gammeldags? Jag har originalstereon liggandes i garaget. ;)
KACE80
Inlägg: 878
Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
Bilmodell: MR2 TURBO
Årsmodell: 1991
PostOrt: Borås/GBG

Re: Vad heter delen?

Inlägg av KACE80 »

beta skrev:
KACE80 skrev:( jag e lite gammeldags :) )
Hur gammeldags? Jag har originalstereon liggandes i garaget. ;)
Hahaha jo jag gick faktiskt upp till vinden igår bara för att titta på och putsa av den gamla originalstereron :lol: ...
Finns nog ingen vackrare originalstereo än den fina enheten som sitter ( satt i de flesta fall :( ) i mr2:an :) ..
Tidigare ägaren sade till mig att skakminnet var i det sämsta laget så jag låter den nog ligga kvar på vinden där
den vackert får åldras :D .
Bizzy
Inlägg: 47
Blev medlem: sön 29 nov 2009, 16:01:35
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 1991
PostOrt: Beddingestrand
Land (Country): Sverige

Re: Vad heter delen?

Inlägg av Bizzy »

Ett sådant fack kan du ta på vilken skrot som helst från en saab 900. Då får du ett som är flockat oxå för typ 20 kr. Jag har 2 sådana liggandes här hemma och jag kommer att använda ett sådant till min MR2:a
KACE80
Inlägg: 878
Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
Bilmodell: MR2 TURBO
Årsmodell: 1991
PostOrt: Borås/GBG

Re: Vad heter delen?

Inlägg av KACE80 »

Bizzy skrev:Ett sådant fack kan du ta på vilken skrot som helst från en saab 900. Då får du ett som är flockat oxå för typ 20 kr. Jag har 2 sådana liggandes här hemma och jag kommer att använda ett sådant till min MR2:a

Jag har nu fått hem mitt "fack"...
Men är det ett "perfect fit"??
Bizzy
Inlägg: 47
Blev medlem: sön 29 nov 2009, 16:01:35
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 1991
PostOrt: Beddingestrand
Land (Country): Sverige

Re: Vad heter delen?

Inlägg av Bizzy »

Top Notch!
Skriv svar