Tips på kompatibel stereo till corolla -01

Allt om billjud, skärmar, GPS, installationsfrågor och tips och råd för Toyota folket. Även rent generella billjudstips är välkomna, då även de kan gynna Toyota ägare.
apotekarnes
Inlägg: 4
Blev medlem: lör 22 aug 2009, 17:01:40
Bilmodell: corolla 1.4
Årsmodell: 2001
PostOrt: rättvik
Land (Country): sverige

Tips på kompatibel stereo till corolla -01

Inlägg av apotekarnes »

Jag har precis köpt mig en corolla -01, som antagligen levererades med kasettspelare från början (vem fan använde kasetter 2001?). Under årens lopp har bandspelaren blivit utbytt mot en cd-spelare, som dock inte är inkopplad mot färddatorn som sitter ovanför. Jag har nu tänkt att sätta in en cd-spelare som funkar mot datorn, eftersom det känns trafikfarligt att sitta och knappa på en stereo som sitter nere vid växelspaken. Jag har hittat några begagnade spelare på lagabasen t.ex. denna:
1009275257vy1.jpg
1009275257vy1.jpg (26.72 KiB) Visad 2322 gånger
Är det askkoppen som sitter under eller? Hur som helst, funkar det att bara sätta i en begagnad toyota-cd-spelare eller finns det nåt jag bör tänka på innan? Annars kanske nån kan rekommendera något annat alternativ att köpa och sätta i.

På färddatorn finns en knapp där det står cassette/CD på, så den verkar ju vara samma oavsett om det har suttit cd eller kasett i från början.

/ Tacksam för svar.
thordoskar
Inlägg: 2
Blev medlem: sön 27 sep 2009, 16:45:08
Bilmodell: Toyota Corolla
Årsmodell: 2000

Re: Tips på kompatibel stereo till corolla -01

Inlägg av thordoskar »

Borde funka prima med en begagnad Toyota cd-spelare om det är från samma modell. Prutade själv till mig en ny icke-toyotaspelare (Alpine) när jag köpte min Corolla -00. Den går inte att styra med färddatorknapparna (färddatorn funkar dock) och det är nog samma med de flesta andra spelare som inte är Toyotas egna.
Det sitter ju lite knökigt till att ha en cd-spelare nere vid växelspaken, och mupparna som installerade den på verkstan där jag köpte den täljde bort plast för att få den att passa, så kolla måtten om du köper något annat än Toyotas.
Utrymmet under cd-spelaren är bara ett random fack med samma djup som stereon.
Skriv svar