Uppdatera karta Avensis

Allt om billjud, skärmar, GPS, installationsfrågor och tips och råd för Toyota folket. Även rent generella billjudstips är välkomna, då även de kan gynna Toyota ägare.
danne1981
Inlägg: 30
Blev medlem: ons 24 okt 2012, 20:16:41
Bilmodell: Corolla TS 1,8 Style Teknikpak
Årsmodell: 2021
PostOrt: Karlstad
Land (Country): Sverige

Uppdatera karta Avensis

Inlägg av danne1981 »

Har en Avensis -14 Edition 50 med GPS.

Kartorna är åldrade, men det är ju orimligt dyrt att köpa en ny via Toyotas sajt. Finns det inget sätt att billigare komma över en ny karta? Behöver bara Sverige.
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Uppdatera karta Avensis

Inlägg av Dale »

Sitter själv i samma situation. Har kartor från 2012 i min nybegagnade kärra. :-/
Finns inte bara Sverige. Kartorna är anpassade till Toyota. Finns på https://www.toyota-mapupdates.eu/ bland annat.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
riclin
Inlägg: 232
Blev medlem: fre 17 maj 2013, 08:40:44
Bilmodell: Prius
PostOrt: Stockholm
Land (Country): SWEDEN

Re: Uppdatera karta Avensis

Inlägg av riclin »

Har väl blivit billigare nu, än tidigare. (Nu kostar en 3års prenumeration på nya kartor ca 1.200kr till min prius. Tidigare var det 1.500kr, för ETT kartbyte) Pga apple carplay, och android auto. Så när det blir standard även i Toyota. Så lär väl dom dyra kartuppdateringarna, så sakteliga försvinna. Men jag kommer ändå att sakna "original" kartorna då. Dom erbjuder mer, än vad Apple, och google bjuder på.

Nu var ju det här egentligen off topic, då frågan gällde billigare kartor. Där har jag tyvärr inget att hjälpa till med, tyvärr.
danne1981
Inlägg: 30
Blev medlem: ons 24 okt 2012, 20:16:41
Bilmodell: Corolla TS 1,8 Style Teknikpak
Årsmodell: 2021
PostOrt: Karlstad
Land (Country): Sverige

Re: Uppdatera karta Avensis

Inlägg av danne1981 »

Jag köpte till slut ändå via Toyotas sajt. 1350 tror jag det kostade då för 3 års uppdateringar.

Måste säga att det var värt pengarna för GPS:en blev bättre i gränssnittet. Känns nästan lite premium nu.
Även multimediagränssnittet blev modernare.

Själva uppdateringen var dock sjukt långsam.. var tvungen att ha bilen igång ca 1 timme (man fick ej stänga av motorn stod det).
riclin
Inlägg: 232
Blev medlem: fre 17 maj 2013, 08:40:44
Bilmodell: Prius
PostOrt: Stockholm
Land (Country): SWEDEN

Re: Uppdatera karta Avensis

Inlägg av riclin »

Ja, jag har uppdaterat 3 gånger själv. Så jag har lärt mig den hårda vägen, att man inte får vara stressad då :) Men perfekt en varm dag, när ac'n i bilen, är det enda som kyler kroppen :lol: :lol:
Skriv svar