Fram högtalare

Allt om billjud, skärmar, GPS, installationsfrågor och tips och råd för Toyota folket. Även rent generella billjudstips är välkomna, då även de kan gynna Toyota ägare.
Ztajner
Inlägg: 3
Blev medlem: lör 13 jan 2018, 14:51:04
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 13
PostOrt: Katrineholm

Fram högtalare

Inlägg av Ztajner »

Hej!

Jag har en avensis -13 mina fram högtalare funkar inte nån som kan ha en idé var jag ska leta?
Spelar man musik så funkar det i bak och koppla upp sig med telefonen för att ringa går dom hör mig och går att ringa men jag kan inte höra dem.

Med vänlig hälsning, Mattias
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Fram högtalare

Inlägg av cheetah1 »

Någonstans i stereon finns det en funktion som heter Fader, som ställer in balansen mellan främre och bakre högtalarna. Kolla så att den står på 0.
Ztajner
Inlägg: 3
Blev medlem: lör 13 jan 2018, 14:51:04
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 13
PostOrt: Katrineholm

Re: Fram högtalare

Inlägg av Ztajner »

Det har jag kollat tyvärr. Kan det vara nått slutsteg som är trasigt och vart sitter i så fall den? Eller kan den sitta ihop med stereon ?
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Fram högtalare

Inlägg av cheetah1 »

Mest sannolikt inbyggt. Däremot skulle jag kunna tänka mig att framhögtalarna kanske delar på ett kontaktdon bak på stereon, som kanske har halkat ur. Har dock tyvärr ingen aning om hur man lossar stereon på en såndär, men det vet nog nån annan på forumet. :)
Ztajner
Inlägg: 3
Blev medlem: lör 13 jan 2018, 14:51:04
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 13
PostOrt: Katrineholm

Re: Fram högtalare

Inlägg av Ztajner »

Okej. Hade bilen nyss inte på service och dom kolla alla kontakter bakom stereion och allt satt rätt där iaf. Dom ville att jag skulle boka in en felsökning men tänkte kolla lite här först.
Skriv svar