Touch 2 go uppdatering till +

Allt om billjud, skärmar, GPS, installationsfrågor och tips och råd för Toyota folket. Även rent generella billjudstips är välkomna, då även de kan gynna Toyota ägare.
sm5snf
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 13 dec 2017, 20:51:49
Bilmodell: Auris
Årsmodell: 2017
PostOrt: KVICKSUND
Land (Country): Sverige

Touch 2 go uppdatering till +

Inlägg av sm5snf »

Hej!
Har precis köpt en "ny-begagnad" Toyota Auris 2017 Hybrid Selection. Den är utrustad med Touch 2 Go men inte plus-funktionerna. Kan man uppdatera den befintliga installationen till "plus" och vad krävs i så fall (mjukvaru-uppdatering eller måste man även installera en massa hårdvara)?
OM man nu kan uppdatera till plus, vad kan en sådan uppdatering ligga på i pris?
// Claes
Användarens profilbild
Swecap
Pay User
Inlägg: 531
Blev medlem: ons 04 mar 2009, 22:43:11
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2000
PostOrt: Bollnäs
Land (Country): Sweden

Re: Touch 2 go uppdatering till +

Inlägg av Swecap »

Många svar hittar du här.

https://www.toyota-mapupdates.eu/
Corona RT40 -66
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Touch 2 go uppdatering till +

Inlägg av cheetah1 »

Swecap skrev: mån 18 dec 2017, 14:10:56 Många svar hittar du här.

https://www.toyota-mapupdates.eu/
Jag är ledsen, men jag måste säga att efter en snabb koll har exakt noll av hans frågor besvarats av den webplatsen, vad jag kan se är det bara kartuppdateringar man kan få tag på där..?
sm5snf skrev: mån 18 dec 2017, 09:07:19 Hej!
Har precis köpt en "ny-begagnad" Toyota Auris 2017 Hybrid Selection. Den är utrustad med Touch 2 Go men inte plus-funktionerna. Kan man uppdatera den befintliga installationen till "plus" och vad krävs i så fall (mjukvaru-uppdatering eller måste man även installera en massa hårdvara)?
OM man nu kan uppdatera till plus, vad kan en sådan uppdatering ligga på i pris?
// Claes
Skulle kort och gott föreslå att du kontaktar din lokala Toyotaåterförsäljare, reservdelsavdelningen. Även om det finns mycket kunnigt folk här så är kunskaperna om så nya bilar ganska begränsad.
Skriv svar