Toyota touch 2

Allt om billjud, skärmar, GPS, installationsfrågor och tips och råd för Toyota folket. Även rent generella billjudstips är välkomna, då även de kan gynna Toyota ägare.
Ored
Inlägg: 22
Blev medlem: lör 14 jul 2012, 21:24:09
Bilmodell: Toyota Auris
Årsmodell: 2014
PostOrt: Uppsala

Toyota touch 2

Inlägg av Ored »

Hej,

Har en Toyota Auris 2014 tillverkad 201403. I bilen sitter en Toyota touch 2 enhet utan GO installerad. Har två frågor angående multimediaenheten.

1. Går enhetens programvara (firmware) att uppgradera?

2. Finns funktionen MirrorLink till denna enhet? Hade då främst tänkt att få upp min navigationsapp i displayen så att man på ett enkelt sätt kan navigera runt. Fungerar detta med helst en iPhone?

/Ored
mageds
Inlägg: 14
Blev medlem: mån 02 jun 2014, 20:03:49
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2008
PostOrt: Västerås

Re: Toyota touch 2

Inlägg av mageds »

Har en Auris 15 och tyvärr ingen Mirror-link på den heller. Tror inte det går att mjukvaruuppdatera till det heller vad jag förstått. Såg f ö att Toyota förstått att kunder ratar nya bilar som inte har Apple CarPlay så det kommer från nästa år, men då måste man förstås köpa en ny bil antar jag;)
mageds
Inlägg: 14
Blev medlem: mån 02 jun 2014, 20:03:49
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2008
PostOrt: Västerås

Re: Toyota touch 2

Inlägg av mageds »

Oj, såg nu att frågan var ett år gammal!
riclin
Inlägg: 232
Blev medlem: fre 17 maj 2013, 08:40:44
Bilmodell: Prius
PostOrt: Stockholm
Land (Country): SWEDEN

Re: Toyota touch 2

Inlägg av riclin »

mageds skrev: ons 16 maj 2018, 22:36:55 Oj, såg nu att frågan var ett år gammal!
Även om det var en gammal fråga. Så svarar jag dig istället. Enhetens programvara går att uppdatera till nyare version. Toyota släppte en stor uppdatering under 2016 faktiskt. Så den kan vara värd att tanka ner. Den förenklade, och förbättrade gränssnittet.

Edit: Lägger till en länk, om den stora uppdateringen http://blog.toyota.co.uk/toyota-touch2- ... e#comments

Citat: Moreover, this 2016 software update is also available to all current system owners.
Skriv svar