Uppdatera Kartor i avensis -16

Allt om billjud, skärmar, GPS, installationsfrågor och tips och råd för Toyota folket. Även rent generella billjudstips är välkomna, då även de kan gynna Toyota ägare.
perund
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 25 okt 2016, 11:24:36
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2016
PostOrt: Luleå

Uppdatera Kartor i avensis -16

Inlägg av perund »

Hej,
Jag har nu skaffat mig en avensis 2016 med executive paketet och har lite frågor. Tror jag har Touch 2 med Go.
Programvaruversion: 4.5.0WH
Kart-ID: 2015v2
Jag har också skaffat mig ett konto på toyota.se där jag kan ladda ner appar och nya kartor. Den kartan som just nu går att ladda ner heter 4.5.0DMUH. När jag sparar den på ett usb minne och kör in den i bilen så säger den att jag redan har den nyaste versionen.
Var kan man se när det kommer nya versioner av kartan? Märkte också att den inte varnar för alla fartkameror men det kanske kommer i nyare kartversioner.


EDIT: Skriver svaret själv. Hittade sedan själva kartuppdateringen på sidan. Det jag först hade laddat hem var grundkartan som också finns att ladda ner.
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Uppdatera Kartor i avensis -16

Inlägg av cheetah1 »

perund skrev:Skriver svaret själv.
Mycket bra! Creds till dig! Dom flesta försvinner bara härifrån om dom hittar svaret på annat håll eller även om dom har fått svar av någon här.
Joggy
Inlägg: 67
Blev medlem: ons 20 jul 2011, 03:43:12
Årsmodell: 0

Re: Uppdatera Kartor i avensis -16

Inlägg av Joggy »

Tips:
http://www.toyota-mapupdates.eu/
Här kan man också se senaste tillgängliga kartdata för respektive bilmodell och installerad apparat.
Skriv svar