Uppdatering av kartorna i Toyota Avensis -04

Allt om billjud, skärmar, GPS, installationsfrågor och tips och råd för Toyota folket. Även rent generella billjudstips är välkomna, då även de kan gynna Toyota ägare.
Bluebox
Inlägg: 1
Blev medlem: mån 29 aug 2016, 19:30:27
Bilmodell: Toyota Avensis
Årsmodell: 2004
PostOrt: Trondheim

Uppdatering av kartorna i Toyota Avensis -04

Inlägg av Bluebox »

Hej
Har precis köpt min första Toyota och är väldigt nöjd. Problemet är att jag tycker att kartorna är lite gamla och vill uppdatera dessa. Då har jag 2 frågor.

Vilken modell av GPS har jag?

Vart uppdaterar jag denna och vad heter uppdateringen?

Mvh: Conny
riclin
Inlägg: 232
Blev medlem: fre 17 maj 2013, 08:40:44
Bilmodell: Prius
PostOrt: Stockholm
Land (Country): SWEDEN

Re: Uppdatering av kartorna i Toyota Avensis -04

Inlägg av riclin »

Bluebox skrev:Hej
Har precis köpt min första Toyota och är väldigt nöjd. Problemet är att jag tycker att kartorna är lite gamla och vill uppdatera dessa. Då har jag 2 frågor.

Vilken modell av GPS har jag?

Vart uppdaterar jag denna och vad heter uppdateringen?

Mvh: Conny
Det fanns 2st olika navigatorer 2004. Gemensamt är att dom är DVD baserade. Spelaren ligger under förarstolen.
Skapa ett konto på https://www.toyota.se/tme#/my-toyota/ Där bör din bil komma upp. Dom har precis gjort om sidan helt. Så jag har inte hunnit uppdatera min karta via nya sidan ännu. Men jag tror att du går in på "min bil" för att se vilken GPS du har. kanske går att trycka där för att komma till butiken också? Annars kan du köpa i webbshopen skulle jag tro. Går inte det, så får du nog beställa dvd skiva hos närmaste Toyota handlare.
Skriv svar