byta huvudenhet i corolla från 2007

Allt om billjud, skärmar, GPS, installationsfrågor och tips och råd för Toyota folket. Även rent generella billjudstips är välkomna, då även de kan gynna Toyota ägare.
gasolyckan
Inlägg: 7
Blev medlem: sön 08 feb 2015, 00:03:29
Bilmodell: corolla
Årsmodell: 2005
PostOrt: veddige

byta huvudenhet i corolla från 2007

Inlägg av gasolyckan »

hej min radio i bilen börjar bete sig skumt och jag har en hillman som jag vill sätta in i bilen . nu undrar jag vilka färger på kablarna som går vart fins det något kopplings skema och hitta så man inte kopplar fel :wave:
gasolyckan
Inlägg: 7
Blev medlem: sön 08 feb 2015, 00:03:29
Bilmodell: corolla
Årsmodell: 2005
PostOrt: veddige

byta huvudenhet i corolla från 2007

Inlägg av gasolyckan »

hej ska ha in ny radio i bilen som är en corolla från 2007. och undrar vilka färger på kablarna som går vart. och hur jag ska koppla in radions sladdar till bilens.
fins det något bra schema ?

Bild

Bild
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: byta huvudenhet i corolla från 2007

Inlägg av cheetah1 »

Det står att dom här ska passa, så isåfall är det ju lätt fixat: http://www.brl.se/sv/artiklar/iso-kontakt-toyota.html

Dock har dom adaptrarna sett likadana ut sen 80-talet nån gång, så jag ställer mig lite skeptisk till att det inte skulle skett någon förändring... Likadana adaptrar går att köpa på Biltema eller nästan vilken tillbehörsfirma som helst, för övrigt, så i värsta fall kan du ju köpa en och kolla om det passar.
gasolyckan
Inlägg: 7
Blev medlem: sön 08 feb 2015, 00:03:29
Bilmodell: corolla
Årsmodell: 2005
PostOrt: veddige

Re: byta huvudenhet i corolla från 2007

Inlägg av gasolyckan »

cheetah1 skrev:Det står att dom här ska passa, så isåfall är det ju lätt fixat: http://www.brl.se/sv/artiklar/iso-kontakt-toyota.html

Dock har dom adaptrarna sett likadana ut sen 80-talet nån gång, så jag ställer mig lite skeptisk till att det inte skulle skett någon förändring... Likadana adaptrar går att köpa på Biltema eller nästan vilken tillbehörsfirma som helst, för övrigt, så i värsta fall kan du ju köpa en och kolla om det passar.
nu har jag ISOkontakter med lösa kablar så därför behöver jag veta om det e o bara skarva dom med rätt färg på kablarna eller ja vissa färger stämmer la inte riktigt va jag såg på bilderna men .
så här ser det ut i från min radio
2gröna för rearleft +/-
2lila för rearright +/-
2vita för front left +/-
2gråa front right +/-
svartvitground
gul battery +
rödacc+
amp/ant remote

Bild

och så här ser det ut i bilens
Bild
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: byta huvudenhet i corolla från 2007

Inlägg av cheetah1 »

Det ser ju mycket riktigt precis ut som det alltid har gjort på Toyotorna, så jag hade nog rekommenderat en färdig adapter, så slipper du lödskarvar som ska vibrera sönder eller någon annan tveksam lösning.

Här hittade jag annars en bild som jag tycker känns bekant, med pinout på pluggarna:
Bild
Skriv svar