Toyota corolla -02 original stereo

Allt om billjud, skärmar, GPS, installationsfrågor och tips och råd för Toyota folket. Även rent generella billjudstips är välkomna, då även de kan gynna Toyota ägare.
okiiish
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 30 sep 2014, 16:08:58
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 2002
PostOrt: Solna

Toyota corolla -02 original stereo

Inlägg av okiiish »

Hej!
Vill bara börja med att säga att jag är ny här och det här är mitt första inlägg. Om det finns en likadan tråd får ni gärna länka mig till den, har letat lite men hittade inget.

Så... Jag har en Toyota corolla 2002. Den har en cd-spelare med inbyggd färddator(!).....
Nu är det så att den drar på batteriet även när bilen är avstängd, färddator vägrar stänga av varje gång bilen slås av. Och även om den stängs av med bilen så kan den få liv i sig från ingenstans 10 min senare. Jag fixade en tillfällig lösning då batteriet tog slut hela. Jag satte dit en strömbrytare till strömkabel och får stänga av därifrån varje gång jag vet att jag inte kommer att använda bilen på 10h+ nu är jag riktigt trött på det och orkar inte med det faktiskt så jag tänkte köpa till mig en eftermarknads stereo spelar egentligen inte roll vad bara den har aux. Har kikat på 2din med skärm och så på eBay osv. Är inte ute efter någon värsting grej och har inte tänkt slösa en massa pengar för det heller. Men grejen är att alla jag kollar på verkar inte funka till min bil? Just den stereo verkar vara konstig(?)... Men min fråga är som jag hoppas någon kan hjälpa mig med är om det finns någon slags adapter kabel eller något ni kan länka till för jag har letat och letat men inte hittat något och är ärligt talat inte så duktig på det heller. Så om någon skulle länka till en sån adapter kabel eller en stereo som funkar direkt vore det perfekt!!! Ska försöka ladda upp nån bild, får se hur det går....
Tackar redan för hjälp!
Bilagor
image.jpg
image.jpg (166.91 KiB) Visad 8996 gånger
image.jpg
image.jpg (180.43 KiB) Visad 8996 gånger
joakim86
Inlägg: 42
Blev medlem: mån 07 jul 2014, 07:37:58
Bilmodell: mr2
Årsmodell: 1991
PostOrt: Åby
Land (Country): Svergie

Re: Toyota corolla -02 original stereo

Inlägg av joakim86 »

är det så du vill ha en annan stereo eller är det bara så den funkar på nyckeln så kan du köpa ett relä och koppla om lite ström bakom
så fungerar det som om du skulle bryta strömmen
okiiish
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 30 sep 2014, 16:08:58
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 2002
PostOrt: Solna

Re: Toyota corolla -02 original stereo

Inlägg av okiiish »

Jag är så trött på min stereo nu faktisk och vill byta till en eftermarknads stereo och jag är beredd att offra färddatorn med för det..
Användarens profilbild
Neblade
Ordförande
Inlägg: 1617
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 23:01:25
Bilmodell: Celica GT
Årsmodell: 1974
PostOrt: Linghem
Land (Country): Sweden
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Toyota corolla -02 original stereo

Inlägg av Neblade »

Inte säker på att det är rätt, men detta liknar väl?
Bild
http://www.mds.se/ct20ty01-iso-johtosarja-toyota.html

Finns även monteringsramar:
2-din: http://www.brl.se/sv/artiklar/montering ... verso.html
1-din: http://www.brl.se/sv/artiklar/montering ... -2007.html

Kontrollera att det stämmer och passar, detta var bara vad jag hittade när jag sökte lite. :)
Mattias Johansson
Skicka PM,

Ordförande för Toyota Club Sweden

Toyota Avensis -08
Toyota Corolla -05
Toyota Corolla -98
Toyota MR2 GT-S/Turbo -94
Toyota Celica GT -74 Evighetsprojektet

1xCorolla T-sport -02
2xStarlet KP61 -84
2xCelica ST162 -88
Skriv svar