Byta högtalare och ev förstärkare Toyota corolla 05

Allt om billjud, skärmar, GPS, installationsfrågor och tips och råd för Toyota folket. Även rent generella billjudstips är välkomna, då även de kan gynna Toyota ägare.
Orrby
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 19 aug 2014, 19:15:09
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 5
PostOrt: Grums

Byta högtalare och ev förstärkare Toyota corolla 05

Inlägg av Orrby »

Jag skulle vilja få bättre ljud i min "nya" kärra! Eller åtminstone vill jag ha lite mera tryck i grejorna. Har ej plats att klämma in någon extra låda i bagaget då utrymmet fylls med diverse jobbverktyg. Tar gärna emot tips och idéer om vad jag kan göra. Vill även koppla in något som gör att jag kan använda en AUX-sladd.
Finns det tillräckligt med kräma i förstärkaren för att få bra ljud eller måste den bytas? Tips på modeller tack!
Måste högtalarna bytas? Tips på modeller tack! Kan läggas till att allt är helt i ljudväg förutom att jag vill ha bättre ljud, (mer bas).
Finns det kanske andra alternativ som ger mig bättre ljud?
Pottosson
Inlägg: 80
Blev medlem: tis 15 feb 2011, 19:34:55
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2011
Ort: Gunnebo

Re: Byta högtalare och ev förstärkare Toyota corolla 05

Inlägg av Pottosson »

Oj, ja de fins massor o göra.!
Hur mycket får de kosta..?
Vill du ha aux och bättre ljud då tycker jag du ska byta spelare först.!
Så får du aux o bättre ljud direkt.! Sen kan man oxå byta högtalare.

Steg 1
Byt fram högtalarna mot ett bättre kit system o dämpa gärna dörrarna då oxå för o så de så bra som möjligt på en gång.! Fins adapter ringar o köpa som passar i dörrarna som blir en vanlig rund ring o skruva högtare i.

Steg 2
En platt aktiv sub o montera under passagerarsätet, fins flera olika till olika pris o prestanda.

Efter de då 6x9 i hatthyllan.!
SueCia
Inlägg: 57
Blev medlem: lör 09 okt 2010, 16:34:49
Bilmodell: Corolla T-sport
Årsmodell: 4

Re: Byta högtalare och ev förstärkare Toyota corolla 05

Inlägg av SueCia »

Bild

Sådär gjorde jag för att kunna ha en sub i bilen utan att för den deles skull förlora något som helst lastutrymme. Gjöt en baslåda i glasfiber med reservdäcket som gjutmall, letade reda på ett baselement som kunde spela med liten lådvolym i sluten låda. Sen var det bara att köra på! :) Spelar riktigt bra om jag får säga det själv, o reservdäcket finns kvar, vilket var ett krav då jag inte vill bli stående pga. att jag ska kunna spela lite mer bas :P
Galaga
Inlägg: 51
Blev medlem: tor 25 nov 2010, 21:31:40
Bilmodell: Corolla E12
Årsmodell: 2005
PostOrt: Järfälla
Land (Country): Sverige

Re: Byta högtalare och ev förstärkare Toyota corolla 05

Inlägg av Galaga »

Bild e borta
Skriv svar